Au fost lansate 10.000 de carduri eMAG – Raiffeisen, Easypost devine partener logistic evoMAG, IKEA deschide primele puncte de colectare a comenzilor online, DPD publică topul orașelor în care se plătește cel mai mult și cel mai puțin cu cardul la livrare, Fashion Days introduce livrarea in showroom-urile eMAG

 

→ Cate carduri eMag-Raiffeisen au fost emise la sase luni de la lansare

Peste 10.000 de carduri de credit co-branded eMAG – Raiffeisen Bank sub sigla Mastercard au fost emise in cele 6 luni de la lansarea pe piata a acestui produs financiar dedicat clientilor eMAG. Cardul poate fi folosit pentru a face cumparaturi, inclusiv in rate fara dobanda, si ofera o modalitate flexibila de plata. La fiecare achizitie, clientii sunt recompensati cu puncte de loialitate eMAG.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/eCommerce/232016/cate-carduri-emag-raiffeisen-au-fost-emise-la-sase-luni-de-la-lansare.html


→ DPD România: Românii plătesc în medie 350 lei cu cardul la livrare. Sunt orașe unde clienții achită spre zero prin card

Topul orașelor în care se plătește cel mai des cu cardul la livrare: București, Iași, Cluj, Timișoara și Tulcea, orașe care împreună însumează 80% din totalul plăților prin serviciul mPOS. La polul opus, printre orașele în care se plătește cel mai puțin cu cardul la livrare sunt Brașov, Craiova, Ploiești, Drobeta-Turnu Severin și Petroșani, orașe care însumează mai puțin de 1%.

Sursa – https://www.profit.ro/insider/auto-transporturi/dpd-romania-romanii-platesc-in-medie-350-lei-cu-cardul-la-livrare-sunt-orase-unde-clientii-achita-spre-zero-prin-card-18165262


→ IKEA deschide primele două puncte de colectare a comenzilor online

IKEA va deschide în prima jumătate a lunii iulie două puncte de colectare a comenzilor online, în Brașov și Timișoara, iar la finalul lunii va fi deschis al treilea punct de colectare la Cluj. Clienții vor putea face cumpărăturile online pe ikea.ro, în magazinul IKEA Băneasa sau prin telefon cu ajutorul angajaților din call-center și vor putea opta pentru livrarea produselor la Punctele de Colectare IKEA din Timișoara și Brașov.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retail/ikea-deschide-primele-doua-puncte-de-colectare-a-comenzilor-online-18167743


→ Easypost devine partener logistic evoMAG. Comenzile online pot fi livrate și plătite la automate accesibile non-stop

Easypost devine, din această lună, partener logistic al evoMAG pentru livrarea comenzilor în sistem click&collect, în București, clienții retailerului online putând opta de acum pentru ridicarea produselor comandate de la cel mai convenabil terminal automat Easypost. Serviciul include posibilitatea achitării în numerar a contravalorii comenzilor.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/easypost-devine-partener-logistic-evomag-comenzile-online-pot-fi-livrate-si-platite-la-automate-accesibile-non-stop-18163123


→ Fashion Days introduce livrarea in showroom-urile eMag. 6 din 10 comenzi vin prin intermediul aplicatiei mobile.

Fashion Days deschide sezonul celor mai fierbinți reduceri în perioada 11-14 iunie. A cincea ediție FASHION DAYS EPIC SALE începe luni seara, cu până la 80% discount la cel mai mare număr de modele unice de până acum: 63.000 de mii (cu 20.000 mai multe decât în campania de iarnă).

Sursa – http://www.nocash.info.ro/premiera-fashion-days-introduce-livrarea-in-showroom-urile-emag-6-din-10-comenzi-vin-prin-intermediul-aplicatiei-mobile


→ Comerțul electronic, principalul motor al creșterii pentru piața depozitelor

“Principalul motor al evoluției pieței în ultimii trei ani a fost extinderea retailerilor pe baza unei creșteri accelerate a consumului. Deși România se află în urma altor țări în ceea ce privește comerțul online, acest segment a crescut în ponderea vânzărilor totale de la 4% în 2016 la 5,6% anul trecut, potrivit GPEC”, a declarat Sînziana Pardhan, Managing Director P3 în România.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/real-estate-constructii/comertul-electronic-principalul-motor-al-cresterii-pentru-piata-depozitelor-18160692


mVisa vrea sa scape micii comercianti de POS-uri

Visa vrea sa elimine de la tarabele comerciantilor mici nevoia scanarii si acceptarii cardurilor clientilor, prin introducerea la scara larga a serviciului mVisa. „Solutia se bazeaza pe utilizarea unui QR code aflat la dispozitia comerciantului si pe o aplicatie pe dispozitivul mobil al cumparatorului”, a spus Catalin Cretu, General Manager Visa pentru Romania, Croatia, Slovenia si Malta, in cadrul conferintei Future Banking. Mai exact, POS-ul este inlocuit cu un carton imprimat cu un cod QR, care este scanat de client pentru a efectua plata (acesta alege suma si plateste din aplicatie, orice card ar avea).

Sursa – http://ecompedia.ro/mvisa-vrea-sa-scape-micii-comercianti-de-pos-uri.html


→ Piața de carte va depăși 1,11 miliarde lei, maximul ultimilor 7 ani. Comerțul online se dezvoltă puternic

Comerțul online de carte se dezvoltă puternic, în special ca urmare a politicii de discounturi semnificative, un element puternic de atractivitate pentru cumpărători. Potrivit datelor analizate de KeysFin, piața cărții din România este concentrată, în prezent, în mâinile câtorva jucători care au avut forța financiară să se extindă și să dezvolte lanțuri de producție, respectiv librării.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retail/analiza-piata-de-carte-va-depasi-1-11-miliarde-lei-maximul-ultimilor-7-ani-comertul-online-se-dezvolta-puternic-18160122


→ O nouă platformă de livrare de mâncare, cu sediul în Columbia, a intrat în România
Platforma FoodEx de livrare de mâncare, lansată în 1988 și având sediul central în Manizales, Colombia, parte a Gilinsky Group, a intrat în România, începând să opereze în București. Planul companiei este ca, în următorul an, platforma FoodEx să fie disponibilă în 11 țări, atât pentru utilizatorii din Europa de Est, cât și Orientul Mijlociu și Asia.
Sursa – https://www.profit.ro/must-read/o-noua-platforma-de-livrare-de-mancare-cu-sediul-in-columbia-a-intrat-in-romania-18160523


→ Studiu: 1 din 5 europeni a facut comert conversational 

In Uniunea Europeana, 1 din 5 consumatori a facut deja cumparaturi ajutat de un reprezentant uman, un chatbot sau un amestec de amandoua, pentru a primi servicii personalizate (iar 16% au facut plati), potrivit unui studiu Mastercard. In SUA, 87% dintre consumatori stiu ca aceasta posibilitate de a face cumparaturi exista, iar 66% dintre ei le-au folosit in trecut. Clientii isi doresc experiente de achizitie rapide si la indemana, iar comenzile vocale sunt solutia pentru a interactiona astfel cu brand-urile – chatbotii/asistentii vocali/boxele inteligente pot trimite confirmari si notificari legate de livrare si pot rezolva problemele care apar in relatia cu clientii. Gartner estimeaza ca, pana in 2020, piata boxelor wireless cu asistent personal la pachet va fi o afacere de 2 miliarde $.

Sursa – http://ecompedia.ro/1-din-5-europeni-a-facut-comert-conversational-studiu.html


→ Carrefour uneste toate operatiunile online intr-un nou portal si isi face Marketplace

Carrefour a lansat in mai portalul unic carrefour.ro, care regrupeaza magazinul de comert online carrefour-online.ro, site-ul institutional, magazinul dedicat brandului de imbracaminte marca proprie TEX si site-ul de employer branding. Noua platforma propune clientilor primul sistem de tip Marketplace dezvoltat de un retailer FMCG in Romania, prin sectiunea „Carrefour & Partenerii”.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/eCommerce/232018/carrefour-uneste-toate-operatiunile-online-intr-un-nou-portal-si-isi-face-marketplace.html


→ Constantine Kamaras, IAB Europe: Piaţa de publicitate online din Europa a ajuns la aproape 50 mld. euro anul trecut, în creştere cu 13%. România a urcat cu 16%

Ţările din Europa Centrală şi de Est au înregistrat unele dintre cele mai mari rate de creştere – printre care se numără România cu 16%, Ungaria cu 16,7% sau Serbia cu 22%. În ce priveşte formatele de publicitate, cea mai mare pondere a avut-o cea asociată cu căutările online – cu o pondere de 21,9 mld. euro, mai mare cu 14,4%. Segmentul de anunţuri şi de cataloage online a urcat cu 4,8% la 6,7 mld. euro, iar zona de bannere (display) a urcat cu 14,9%, la 19,3 mld. euro, conform datelor IAB.

Sursa – http://www.zf.ro/business-hi-tech/constantine-kamaras-iab-europe-piata-de-publicitate-online-din-europa-a-ajuns-la-aproape-50-mld-euro-anul-trecut-in-crestere-cu-13-romania-a-urcat-cu-16-17253973


→ Online si offline: migrare sau completare? Spre ce se indreapta retailul de fashion din Romania

Piata de fashion online din Romania va creste cu aproximativ 20% in 2018, urmand sa ajunga la nivelul de 258 milioane euro. Cresterea urmeaza acelasi ritm cu intreaga piata de e-commerce si nu inseamna neaparat ca vanzarile din magazinele clasice vor scadea. Speakerii primului panel al Fashion ROute au explicat cum se completeaza online-ul cu offline-ul in zona de fashion si ce perspective are piata.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/eCommerce/231872/spre-ce-se-indreapta-retailul-de-fashion-din-romania.html


→ O tendinţă care continuă în era comerţului asaltat de internet. Retailerii răsar în calea cumpărătorilor cu magazine tip pop-up, pentru vizibilitate

Pop-up store-urile (magazinele temporare) sunt o variantă tot mai des întâlnită printre retaileri, care au început să exploateze această nouă nişă pentru promovarea produselor şi a conceptelor lor pe piaţa locală. „Chiriile pe metru pătrat pentru pop-up store-uri sunt mult mai mari decât cele ale magazinelor clasice, prin prisma duratei scurte contractuale: de la câteva zile, la câteva luni (maximum trei), în funcţie de scopul final al acţiunii respective”, spune Corina Stamate, responsabil cu activitatea centrelor comerciale în cadrul companiei de consultanţă imobiliară JLL România.

Suirsa – http://www.zf.ro/companii/retail-agrobusiness/o-tendinta-care-continua-in-era-comertului-asaltat-de-internet-retailerii-rasar-in-calea-cumparatorilor-cu-magazine-tip-pop-up-pentru-vizibilitate-17249283


→ România viitorului: ce spun experții internaționali care vin la Bucuresti. Peste 3.000 de participanți si aproape 200 de specialisti în Internet si tehnologie vin la iCEE.fest, săptămâna aceasta

Netflix, Google, Facebook, Shazam, The New York Times, CNN, El Mundo, 500 Startups, TechStars. Peste 140 de companii majore si aproape 200 de experți din tehnologie, transformare digitală si comunicare online se adună la Bucuresti în această săptămână, joi si vineri, pentru cel mai amplu festival dedicat Internetului care are loc în România dar si în regiune.

Sursa – https://www.newmoney.ro/parteneriat-romania-viitorului-ce-spun-expertii-internationali-care-vin-la-bucuresti-peste-3-000-de-participanti-si-aproape-200-de-specialisti-internet-si-tehnologie-vin-la-icee-fest-saptamana/


→ Bestjobs vrea să lanseze un ”Uber” pentru cei care vor să se angajeze între 5 ore şi 5 zile. Călin Fusu, CEO Neogen: ”Oamenii sunt dispuşi să experimenteze tot mai multe joburi, să nu mai depindă de un program fix de lucru”

Grupul Neogen, deţinut de antreprenorul român Călin Fusu şi de alţi investitori locali şi internaţionali, a dezvoltat anul trecut o aplicaţie mobilă care le permite companiilor să găsească într-un timp scurt forţă de muncă temporară.

Sursa – http://www.businessmagazin.ro/actualitate/bestjobs-vrea-lanseze-uber-cei-vor-angajeze-intre-5-ore-5-zile-calin-fusu-ceo-neogen-oamenii-dispusi-experimenteze-tot-multe-joburi-depinda-program-fix-lucru-17250339


→ INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu CandyToys.ro

Site-ul candytoys.ro a aparut pe 21 septembrie 2011 si Daniel ZahariaIT&Online Manager la Cash&Candy, a povestit ca rabdarea a fost esentiala dupa lansare, pentru ca prima comanda au primit-o abia pe 10 februarie 2012 (fiind si singura comanda din acea luna). Magazinul vinde dulciuri si jucarii si, cum piata dulciurilor online nu este foarte aglomerata la noi, spune Daniel, le merge bine. Din 2010 si pana azi, in site s-au investit circa 20.000 €, iar raportul intre vanzarile catre B2B (reselleri) si B2C (consumatori) este de 4 la 1.

Sursa – http://ecompedia.ro/interviu-ecompedia-a-stat-de-vorba-cu-candytoys-ro.html

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.