Curtea Supremă a SUA decide că e-commerce-ul este taxabil, ING și BNP investesc într-o platformă blockchain, Germania testează taxiuri zburătoare, e-commerce-ul belgian va atinge 11,84 de miliarde EUR în 2018

 

Curtea Supremă a SUA decidă că e-commerce-ul este taxabil.

În urma verdictului Curții Supreme, retailerii online ar putea fi obligați prin lege să plătească impozit adițional pe vânzări la nivel național. Comerțul electronic american va fi afectat de această decizie, însă statele americane ar putea câștiga sume adiționale în valoare între 8 și 33 miliarde USD anual din impozite. Prin prezentul verdict, se inversează decizia dată în 1992, conform căreia o companie nu poate plăti impozite pe vânzări într-un stat în care nu are prezență fizică. (sursă)

 

Viacom va produce show-uri pentru Netflix.

Viacom, grup controlat de familia Redstone, nu s-a implicat până acum în tendința de consolidare prin fuziuni a pieței  media. Reprezentanții grupului țintesc resuscitarea companiei prin colaborarea cu Netflix. Primul show produs pentru serviciul streaming va fi în colaborare cu Nickelodeon. Deși este o strategie riscantă, Viacom și-ar putea semnala astfel revenirea financiară. (sursă)

 

PayPal achiziționează start-up-ul AI Simility.

PayPal achiziționează Simility pentru 120 de milioane USD, tranzacție cash. Start-up-ul este specializat în combatarea fraudei online, fenomen care reprezintă unul din cei mai mari factori perturbatori ai dezvoltării e-commerce-ului. Simility monitorizează activitatea tranzacțională online și creează un sistem adaptativ de management al riscului. (sursă)

 

Shopify lansează aplicația standalone Ping.

Aplicația Ping permite comercianților să gestioneze conversațiile cu clienții, indiferent de unde pornesc acestea (site, Facebook Messenger, SMS). Ping este disponibilă pentru iOS și se poate lega cu aplicația Shopify. În cadrul aplicației există un asistent AI care permite comercianților să seteze obiective, să creeze reclame Facebook fără a părăsi aplicația și să trimită mailuri clienților. (sursă)

 

Un consorțiu de bănci spaniole dezvoltă o platformă de identificare digitală pe bază de blockchain.

Platforma va fi gata de testare înainte de finalul anului. Cele 8 bănci implicate sunt Abanca, Bankia, Caixabank, Caixa Ontinyent, Ibercaja, Kutxabank, Liberbank and Unicaja Bank. Consorțiul este condus de Cecabank și are drept scop combaterea fenomenului de spălare de bani. Deja cinci dintre băncile membre testează sisteme de verificare a identității clienților. (sursă)

 

ING și BNP Paribas investesc într-o platformă blockchain de trading.

Platforma financiară comercială are la bază start-up-ul TradeIX și a obținut 16 milioane USD finanțare de la cele două bănci. TradeIX conectează platforme comerciale existente și aplicații cu scopul de a face ecosistemul financiar mai transparent, mai rapid și mai eficient. Platforma se concentrează pe micșorarea riscului și optimizare de fluxuri de numerar. (sursă)

 

YouTube permite deținătorilor de canale cu peste 100.000 de followeri să perceapă taxe de membership.

Astfel, YouTube urmărește să își refacă finanțele afectate în ultimul an. YouTube investește în reducerea dependenței sale față de advertiseri. Mulți creatori de conținut video și-au văzut veniturile scăzând în anul precedent, în special în urma restricționării reclamelor pe platforma video. Prin noi tool-uri precum cele de membership și merchandising, atât platforma, cât și YouTuberii ar putea beneficia.  (sursă)

 

Germania permite testarea de taxiuri zburătoare.

Guvernul german a semnat un acord cu Volkswagen și Airbus în urma căruia cele două companii vor produce și testa taxiuri zburătoare în orașul bavarez Ingolstadt, orașul de origine al Audi. Scopul proiectului este de a debloca traficul din oraș și deschide noi zone de dezvoltare pentru industria high-tech din Germania. (sursă)

 

E-commerce-ul belgian va atinge 11,84 miliarde EUR în 2018.

Conform datelor furnizate de Ecommerce Foundation, e-commerce-ul B2C din Belgia se află în creștere. Este estimat că 12% va fi rata de creștere a e-commerce-ului belgian în acest an. 53% din belgieni au cumpărat anul trecut online, cheltuind în medie 1700 EUR de persoană. Estimările arată că în 2018 un cumpărător online belgian va cheltui în medie 1686 EUR. (sursă)

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.