E-commerce-ul în Europa atinge 534 miliarde EUR în 2017, Tesco și Carrefour semnează un parteneriat strategic, Colgate investește în online, cota de piață a Alexa scade

 

Studiu: E-commerce-ul atinge un volum de 534 miliarde EUR în 2017.

Conform unui raport Ecommerce Europe referitor la comerțul electronic B2C, e-commerce-ul a crescut cu 11% în Europa în 2017. Pentru anul în curs este estimată o creștere de 13% și atingerea unui volum de 602 miliarde EUR. Cifrele arată o creștere semnificativă, ținând cont că în urmă cu 5 ani e-commerce-ul la nivelul continentului atingea 307 miliarde EUR. (sursă)

 

Lyft intră pe piața de bike-sharing.

Lyft a declarat că va achiziționa operatorul de bike-sharing Motivate. Acest anunț vine după ce Uber a cumpărat compania similară Jump Bikes în aprilie. Lyft nu a dat detalii referitoare la prețul achiziției sale, însă surse media afirmă că tranzacția se va situa în jurul a 250 de milioane USD. Prin această mișcare, compania de ride-hailing își diversifică operațiunlie de transport. (sursă)

 

FoodChéri lansează un nou serviciu de livrări de mâncare.

Serviciul Seazon va livra mâncare proaspătă săptămânal. Seazon are la bază un abonament prin care clienții pot primi 4, 6, 8 sau 10 mese săptămânal, oriunde în Franța. Sunt oferite și opțiuni de meniuri vegetariene sau vegane. FoodChéri a pornit inițial ca un restaurant și serviciu de livrare online-only. Toate felurile de mâncare sunt gătite in-house și pot fi livrate în decurs de o oră. (sursă)

 

Alibaba semnează un parteneriat la nivel global cu conglomeratul francez Bollore Group.

Cele două companii au declarat că prin acest parteneriat vor oferi servicii de computing, energie curată, logistică, tehnologii digitale și inovare. Bollore operează un business de logistică în fostele țări colonii franceze din Africa. Grupul deține și 20% din gigantul media francez Vivendi. Alibaba caută ca prin acest parteneriat să își extindă rețeaua logistică și să își diversifice baza de clienți. (sursă)

 

WeChat Pay și Michelin anunță un parteneriat strategic în zona Guangzhou.

Ghidul Michelin va combina experiența sa în evaluarea restaurantelor cu funcționalitățile de plată, mini-aplicațiile și puterea social media a WeChat. Astfel, clienții restaurantelor vor putea beneficia de experiențe superioare și smart atunci când iau masa în oraș. Ghidul Michelin a publicat primele recenzii de restaurante în Guangzhou pe 28 iunie. (sursă)

 

Tesco și Carrefour semnează un parteneriat comercial strategic.

În urma acordului dintre cel mai mare retailer grocery britanic și cel mai mare lanț de supermarketuri și hypermarketuri din Europa, cele două companii vor achiziționa produse proprii una de la alta și vor folosi în comun lanțurile lor de distribuție. Tesco și Carrefour declară că obiectivul parteneriatului este de a îmbunătăți calitatea și a mări diversitate produselor oferite în cadrul magazinelor lor. (sursă)

 

Colgate va investi în start-up-ul online Hubble.

Prin această mișcare, Colgate urmărește să își vândă produsele online. Compania va testa un serviciu de abonament prin care clienților li se vor livra produse la domiciliu. Momentan, Hubble vinde online lentile de contact. Start-up-ul, în urma investiției Colgate, va crea un serviciu de livrare online pe bază de abonament prin care va vinde produse de igienă orală. Cele două companii vor împărți profitul. (sursă)

 

Cota Alexa pe piața asistenților virtuali scade.

În primul trimestru din 2016, Amazon Echo deținea 80% din piața globală de asistenți smart. La acel moment, companiile chineze nu erau prezente pe această piață. Un an mai târziu, cota de piață a Amazon în zona de speakere smart a scăzut la 28%, clasându-se sub Google Home, care deținea o cotă de 36%. Xiaomi și Alibaba dețineau împreună o cotă de piață de 19%. În prezent, asistentul virtual al Amazon pierde teren în China și SUA, principalele piețe de device-uri smart. (sursă)

 

Nordea achiziționează divizia bancară a asiguratorului norvegian Gjensidige pentru 618 milioane USD.

În urma acestei tranzacții cash, Nordea își va consolida poziția de a doua cea mai mare bancă din Norvegia, obținând 176.000 de clienți noi cu active de 5,3 miliarde USD. În urma acordului de achiziție, Nordea va vinde și produse de asigurare către cei 900.000 de clienți ai săi din țară. (sursă)

 

Un studiu elaborat pentru piața de transport privat din New York recomandă creșterea remunerației șoferilor care colaborează cu firmele de ride-hailing.

Studiul a fost publicat de Taxi and Limousine Commission din New York. Economiștii recomandă o creștere a remunerării șoferilor cu 22,5%, la 17,22 USD net pe oră. Aceste cifre ar oferi un câștig efectiv de 15 USD pe oră șoferilor. Aproximativ 85% din șoferii care colaborează cu firme precum Uber sau Lyft nu câștigă la nivelul recomandat. În New York, șoferii companiilor de ride-hailing sunt obligați de municipalitate să dețină o licență, numere de înmatriculare speciale și asigurare comercială pentru a putea opera. (sursă)

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.