INS arată că e-commerce-ul are cele mai mari creșteri comparativ cu alte canale de vânzare, Revolut și Vola.ro încheie un parteneriat, Clever Taxi depune un amendament la regulamentul de taximetrie, Answear are vânzări în creștere cu 80% în semestrul 1

 

→ INS: vanzarile pe internet inregistreaza cele mai mari cresteri procentuale comparativ cu alte canale de distributie

Comertul cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau pe Internet a inregistrat, in toate lunile din acest an, cu exceptia lunii aprilie, cand s-a clasat pe locul al doilea, cei mai mari indici ai volumului cifrei de afaceri, potrivit datelor Institutului National de Statistica (INS). Cu alte cuvinte, cumparaturile pe Internet si case de comenzi au inregistrat cele mai mari cresteri procentuale ale vanzarilor comparativ cu alte canale de distributie. La inceputul anului, valoarea indicelui volumului cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul era de 107,2, in vreme ce in mai 2018 atinsese nivelul 131,7. In luna iunie 2018, nivelul a scazut usor, pana la 130,4. Cifra de afaceri din retail (comert cu amanuntul) reprezinta veniturile totale inregistrate de catre retaileri in perioada de referinta, provenite atat din activitatea principala, cat si din activitatile secundare. Cifra de afaceri nu include veniturile din vanzarea sau transferul de mijloace fixe.

Sursa – https://www.nocash.info.ro/ins-vanzarile-pe-internet-inregistreaza-cele-mai-mari-cresteri-procentuale-comparativ-cu-alte-canale-de-distributie/


→ Revolut, parteneriat cu Vola ca să economisești din bugetul de vacanță

Fintech-ul Revolut derulează un parteneriat cu Vola.ro. Principalul beneficiu al acestui parteneriat este faptul că, fanii și clienții Vola.ro pot ajunge să economisească până la 7% din bugetul de vacanță. Conform datelor înregistrate de Vola.ro și Revolut în perioada iunie – august 2018, numărul românilor care aleg să își petreacă vacanța de vară în străinătate este în creștere de la an la an. Vola.ro, liderul pieței de rezervări bilete de avion online din România, a înregistrat vara aceasta peste 100.000 bilete de avion vândute către destinații din afara țării. Opțiunile de călătorie ale clienților Vola.ro coincid cu destinațiile în care utilizatorii Revolut au cheltuit cei mai mulți bani în vara lui 2018: Italia, Spania, Anglia, Grecia și Germania.

Sursa – https://start-up.ro/revolut-parteneriat-cu-vola-ca-sa-economisesti-din-bugetul-de-vacanta/


→ Clever Taxi: Interesul cetățenilor este prioritar. Depunem amendamente la regulamentul de taximetrie, pentru a proteja aplicațiile agregatoare și transportul modern

“Considerăm că este absolut necesar să fim prezenți la masa discuțiilor, pentru a susține în mod activ interesele bucureștenilor. În acest sens, vom trimite solicitări de participare în cadrul fiecărei dezbateri ce va avea loc la Primăria Capitalei pe tema regulamentului pentru serviciul de taximetrie. Deținem expertiza necesară pentru a ne implica în mod real în crearea unui cadru legislativ european și modern, Clever Taxi fiind parte din grupul My Taxi, care activează în 200 de orașe din 14 țări din Uniunea Europeană.”

Sursa – http://ecomnews.ro/2018/09/06/clever-taxi-interesul-cetatenilor-este-prioritar-depunem-amendamente-la-regulamentul-de-taximetrie-pentru-a-proteja-aplicatiile-agregatoare-si-transportul-modern/


→ Answear.ro, vânzări în creștere cu 80%

Answear.ro, magazinul online al grupului polonez cu același nume, specializat în comercializarea de articole de modă online raportează o creștere de 80% a cifrei de afaceri în semestrul 1 al acestui an față de aceeași perioadă a anului 2017. Pe o piață de 300 mil de euro, retailerul polonez de fashion online lansat în România la finalul anului 2015 a câștigat până în prezent o cotă de piață de 6,7%, arată compania, într-un comunicat de presă.

Sursa – https://www.revistabiz.ro/answear-ro-vanzari-in-crestere-cu-80/


→ Mai mult de jumătate dintre românii respondenți la un sondaj cumpără online în timpul orelor de program

Aproape 6 din 10 angajați români participanți la un sondaj admit că fac cumpărături online în timpul orelor de program cel puțin o dată pe lună, iar cei mai mulți (52%) spun că alocă, în medie, 30 de minute pentru fiecare sesiune de cumpărături. Sondajul a fost desfășurat de BestJobs în luna august 2018 pe un eșantion de 1.302 utilizatori de internet, reprezentativ la nivel urban.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retail/mai-mult-de-jumatate-dintre-romanii-respondenti-la-un-sondaj-cumpara-online-in-timpul-orelor-de-program-ce-produse-cauta-pe-internet-18385473


→ Integra HR lansează IntegraHR Shop, primul magazin online din România cu documente de HR profesioniste

Peste 40 de documente de resurse umane sunt disponibile, în prezent, în magazinul online, acoperind șase categorii principale: fișe de post, recrutare și selecție, orientare și onboarding, programe de dezvoltare, motivare și retenție, și administrativ. Până la finalul anului, IntegraHR Shop va lista aproximativ 100 de proceduri de resurse umane. Prețurile produselor disponibile în magazinul online pornesc de la 100 de lei și ajung la 1.000 de lei. „În contextul digitalizării, în ultimii ani, am considerat necesar să trecem online o parte din procedurile de resurse umane pe care le ofeream deja în offline clienților noștri, care au înțeles, astfel, că impactul tehnologiei utilizate în HR este unul pozitiv asupra întregii activități a unei organizații”, spune Andreea Mureșan, Managing Partner Integra HR.

Sursa – https://www.forbes.ro/integra-hr-lanseaza-integrahr-shop-primul-magazin-online-din-romania-cu-documente-de-hr-profesioniste-125636


→ Intersport mizeaza o crestere de pana in 2 digiti in acest an

Intersport, focus pe e-commerce. Din vanzarile generate anul trecut, doar 1% au provenit din mediul online din cauza faptului ca retailerul nu si-a concentrat atentia pe mediul online. Pe viitor insa, retailerul intentioneaza sa lanseaze o noua platforma si sa majoreze vanzarile online.Targetul pentru 2019 este ca 4% din vanzari sa provina din mediul online, iar in 2020 procentul sa ajunga la 10%.

Sursa – https://www.wall-street.ro/special/retailarena/234347/intersport-mizeaza-o-crestere-de-pana-in-2-digiti-in-acest-an-piata-de-articole-sportive-sustinuta-si-de-consumatorii-care-nu-fa.html


→ Lensa.ro sau cum să construiești o afacere „disruptivă” pe o piață dominată de comerțul tradițional, mizând pe puterea online-ului

„Piața de optică din România este de peste 100 de milioane de euro, sunt jucători mari –  lanțurile de magazine. În rest sunt câteva mii de magazine de optică la limita supraviețuirii”, spune Florin Niță, cofondator Lensa.ro. Diferențiatorul acestei afaceri a fost reprezentat de modelul de business, bazat atât pe canale de vânzare online, cât și offline, iar motorul creșterii a fost dezvoltarea locală a e-commerce-ului.

Sursa – https://www.forbes.ro/articles/lensa-ro-sau-cum-sa-construiesti-o-afacere-disruptiva-pe-o-piata-dominata-de-comertul-traditional-mizand-pe-puterea-online-ului-125492


→ INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu BlueGifts.ro

Bluegifts.ro are la origini o insula de cadouri in Palas Mall Iasi. Site-ul lansat in 2015 vinde cadouri premium pentru diverse ocazii, pe care ti le poti face singur sau le poti darui altora. Cu un nume inspirat de o culoare preferata, magazinul virtual a pornit de la visul de a avea un magazin propriu si a devenit un loc „problema cadourilor” poate fi rezolvata, a povestit Elida Rarinca, Administrator bluegifts.ro. Pornit cu o investitie initiala de aproximativ 20.000 €, acum e-shop-ul spera sa incheiem anul cu o crestere de 20 – 30% YoY si Elida spune ca au o rata de conversie este una peste medie, dar mai au de lucrat la capitolul trafic. Ca planuri de viitor, isi doresc sa ajunga la 5.000 de produse pana in 2020 si lucreaza la o platforma VR, unica pe piata din Romania.

Sursa – https://ecompedia.ro/interviu-ecompedia-stat-de-vorba-cu-bluegifts-ro/


→ Catalogul online Glami.ro vizeaza sa depaseasca targetul de vanzari de 12 milioane de euro in acest an

Catalogul online de fashion Glami.ro, detinut de compania ceha Fashion Inspiration Group, care a intrat pe piata locala anul trecut, estimeaza ca va depasi targetul de 12 milioane de euro de vanzari pentru cei 120 de parteneri, sustinut de vanzarile din ultimul trimestru si Black Friday, a declarat Michal Jirak, co-fondator Glami.ro.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/eCommerce/234158/catalogul-online-glami-ro-vizeaza-sa-depaseasca-targetul-de-vanzari-de-12-milioane-de-euro-in-acest-an.html


→ “Back to school” la evoMag: preturi reduse cu pana la 25% la ghiozdane si laptop-uri

evoMAG desfășoară, până pe 9 septembrie, campania „Back to School” şi oferă reduceri de până la 60% la peste 3.500 de produse. În această perioadă, cele mai căutate echipamente electronice sunt calculatoarele / sistemele PC, laptopurile, monitoarele, imprimantele și multifuncționalele. Compania precizeaza ca “inceperea noului an școlar aduce o majorare a vânzărilor de calculatoare cu aproximativ 25%”, pe fondul creșterii cererii de astfel de echipamente. “Evoluția este cu atât mai importantă, cu cât se aliniază tendinței de creștere la nivel național și mondial și arată clar un interes mai mare din partea consumatorilor către sistemele desktop clasice, față de anii anteriori.”, potrivit comunicatului de presa.

Sursa – https://www.nocash.info.ro/back-to-school-la-evomag-preturi-reduse-la-ghiozdane-si-calculatoare/


→ Biblioteca digitală a României, aprobată de Guvern, cu un buget total de peste 53 de milioane de lei

Guvernul a aprobat lansarea proiectului E-cultura: Biblioteca digitală a României, extrem de important pentru cultura națională. Proiectul inițiat de Ministerul Culturii și Identității Naționale are un buget total de 53,242 milioane de lei și este finanțat din fonduri europene, respectiv din Programul Operațional Competitivitate (POC) 2014-2020, și din fonduri naționale.

Sursa – https://www.profit.ro/perspective/biblioteca-digitala-a-romaniei-aprobata-de-guvern-cu-un-buget-total-de-peste-53-de-milioane-de-lei-18387844


→ Audi a lansat producția SUV-ului electric e-tron, în fabrica din Bruxelles. Clienții nerăbdători, inclusiv din România, au putut rezerva online

Modelul e-tron va avea premiera mondială pe 17 septembrie, în SUA, în cadrul unui eveniment special organizat în San Francisco. Mașina va deveni principal concurent pentru Tesla Model X, având anunțat un preț cu mult mai mic decât modelul american.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/audi-a-lansat-productia-suv-ului-electric-e-tron-in-fabrica-din-bruxelles-premiera-mondiala-peste-2-saptamani-clientii-nerabdatori-inclusiv-din-romania-au-putut-rezerva-online-18385579


→ Agentia de marketing digital adLemonade se extinde in Cluj

adLemonade, agentia de marketing digital Google Premier Partner, fondata in 2012 de Anabela Luca, a deschis la inceputul lunii august cel de-al treilea birou, la Cluj, unde detine peste 30 de clienti. Anabela Luca, CEO adLemonade: “Inca din primul an de activitate, am inceput sa lucram cu e-commerce-uri din Cluj si continua sa fie clientii nostri si azi. Cu ei sarbatorim 6 ani de relatie armonioasa si orientare spre rezultate”.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/Marketing-PR/234144/agentia-de-marketing-digital-adlemonade-se-extinde-in-cluj.html


→ 45.000 de viniete pentru autoturisme au fost vandute in august prin reteaua SelfPay

Numărul de viniete vândute prin intermediul stațiilor de plată SelfPay a ajuns la 361.000 în primele opt luni din 2018, în creștere cu 20% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Ponderea platilor de viniete in totalul tranzactiilor a fost de aproape 7%. Conform unui studiu realizat de SelfPay, lider al pieței de terminale de tip self-service, perioada de vară a adus o creștere cu până la 30% a numărului de viniete vândute prin intermediul terminalelor de plată, față de media altor luni din an. Mai mult, în acest an s-a înregistrat și un avans cu 11% al numărului total al vinietelor vândute în perioada verii față de aceeași perioadă a anului trecut.

Sursa – https://www.nocash.info.ro/45-000-de-viniete-pentru-autoturisme-au-fost-vandute-in-august-prin-reteaua-selfpay/


→ INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu FT-Shop.ro

Site-ul Fusion Technique a fost lansat in ianuarie 2008, pe o platforma CMS free (OsCommerce), trecand de atunci prin mai multe modificari. Magazinul online vinde mai mult de 11.000 de produse, „cam tot ce poate sa-si imagineze un bucatar profesionist sau amator: de la cutite, accesorii si ustensile profesionale la ingrediente pentru bucataria moleculara, esente si delicatese culinare rare”, a povestit Razvan Cruceanu, fondator ft-shop.ro. Acesta si-a transformat pasiunea pentru gastronomia moderna intr-o afacere, e-shop-ul lui pornind de la o investitie de 500 € si devenind primul importator de cutite ceramice din Romania, care lucreaza acum la propriul showroom in Bucuresti.

Sursa – https://ecompedia.ro/interviu-ecompedia-stat-de-vorba-cu-ft-shop-ro/


→ Watchshop.ro aniverseaza 9 ani pe piata cu reduceri inclusiv la ceasuri care nu au facut obiectul unor campanii promotionale – discounturi de 35% la branduri de top

WatchShop.ro, cel mai mare magazin online de ceasuri originale din România, aniversează 9 ani de prezență pe piață și anunță campania de reduceri „Olimpiada Zilelor WatchShop”, cel mai mare eveniment de vânzări de până acum, după Black Friday. Campania se derulează până pe 9 septembrie și include toate ceasurile listate în site, totalizând peste 13.000 de produse. “În fiecare zi de campanie sunt disponibile reduceri și promoții speciale la categorii și branduri diferite, iar discounturile oferite la achiziția de ceasuri de pe WatchShop.ro, în această perioadă, ajung până la 80%. Valoarea cumulată a reducerilor va depăși 100.000 de euro.”, potrivit comunicatului de presa.

Sursa – https://www.nocash.info.ro/watchshop-ro-aniverseaza-9-ani-pe-piata-cu-reduceri-inclusiv-la-ceasuri-care-nu-au-facut-obiectul-unor-campanii-promotionale-discounturi-de-35-la-branduri-de-top/


→ Sergiu Mircea, Banca Transilvania: În industria bancară vom ajunge la un mix în care prăpastia dintre online şi offline se micşorează

„Ne îndreptăm către o zonă în care ce vedem şi de la giganţii Google şi Facebook va ajunge şi în industria bancară – ei vor să facă un mix între online şi offline prin care se poate măsura mult mai corect atribuţia. Un client care te-a căutat în online caută produsul tău şi în offline“, a declarat Sergiu Mircea, director marketing şi comunicare la Banca Transilvania, la conferinţa ZF Bankers Summit ’18.

Sursa – https://www.zf.ro/banci-si-asigurari/zf-bankers-summit-18-sergiu-mircea-banca-transilvania-in-industria-bancara-vom-ajunge-la-un-mix-in-care-prapastia-dintre-online-si-offline-se-micsoreaza-17507039


→ Ghiseul.ro va permite plata cu OP, direct din platformele de internet banking – din 10 septembrie, mai intai prin Piraeus Bank

Autorităţile au finalizat deja un proiect-pilot în acest sens cu Piraeus Bank şi urmează să încheie parteneriate similare cu restul băncilor. Aceste parteneriate vor permite fiecaruia dintre cei patru milioane de utilizatori de internet banking din ţară să poată plăti taxe şi impozite locale online, prin intermediul platformei ghişeul.ro. “Sunt începute proiecte individuale cu toate băncile, probabil va dura câteva săptămâni sau luni, dar ne dorim să facem cât mai repede această integrare, astfel încât românii, indiferent de ce bancă folosesc, să poată utiliza această aplicaţie”, a declarat George Anghel, director executiv APERO, în cadrul unei conferinţe de presă.

Sursa – https://www.nocash.info.ro/ghiseul-ro-va-permite-plata-cu-op-direct-din-platformele-de-internet-banking-din-10-septembrie-mai-intai-prin-piraeus-bank/


→ Tranzacție: Grupul britanic CentralNic preia GlobeHosting, furnizor de servicii găzduire web pentru eMag, Tarom, Banca Transilvania

CentralNic va plăti 2,56 milioane de euro în schimbul GlobeHosting, companie axată pe furnizarea de servicii de găzduire și mentenanță web în România și Brazilia. Prețul reprezintă un multiplu de 3 al veniturilor realizate de GlobeHosting în anul fiscal încheiat la 31 iulie și este de 6,1 ori peste profitul brut realizat de companie în intervalul menționat.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/tranzactie-grupul-britanic-centralnic-preia-globehosting-furnizor-de-servicii-gazduire-web-pentru-emag-tarom-banca-transilvania-18389530

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.