ARMO: un studiu ASE arată că e-commerce-ul a salvat peste 400.000 de copaci în 2017, eMAG a vândut de 1 mil. euro în noul showroom din Băneasa, PayU vorbește despre potențialul comerțului online transfrontalier, Apple intră în România

 

→ ARMO: Comerțul electronic a salvat peste 400.000 de copaci în 2017, conform unui studiu ASE

„Comerțul online are un impact pozitiv asupra mediului, iar acest lucru se datorează faptului că în comerțul online, deplasarea clientului în magazin nu mai există, fapt care determină o scădere majoră în emisia de dioxid de carbon sau echivalentul consumului de foi. Odată cu creșterea comerțului online, ne așteptăm la o scădere și mai mare a poluării cu dioxid de carbon.” a declarat Florinel Chiș, director executiv al Asociației Române a Magazinelor Online și Chief Technology Advisor în cadrul EMOTA (European eCommerce and Omni-Channel Trade Association). Studiul „Evaluarea impactului e-commerce asupra consumatorului, economiei și societății” a fost realizat de echipa de cercetători de la Academia de Studii Economice din București, formată din Prof. Dr. Mihaela Mosora, Conf. Dr. Adrian Anica-Popa, Conf. Dr. Ana Maria Popescu, coordonată de Prof. Dr. Eduard Dinu.

Sursa – https://ecomnews.ro/2018/09/17/armo-comertul-electronic-a-salvat-peste-400-000-de-copaci-in-2017-conform-unui-studiu-ase/


→ eMAG a vândut de 1 mil. euro în noul showroom din Băneasa

eMAG, cel mai mare retailer online de pe piaţa locală, a înregistrat comenzi record de un milion de euro în primul weekend de la deschiderea showroomului din Băneasa. Acesta este cel mai mare magazin eMAG din ţară, suprafaţa fiind de 2.400 de metri pătraţi, showroomul din Băneasa, situat în Galeriile Mobexpert Băneasa, având astfel şi cea mai mare gamă de produse expuse – un stoc în valoare de 2,2 milioane de euro. Cel mai scump produs a fost un televizor de 13.000 lei

Sursa – https://www.zf.ro/business-hi-tech/emag-a-vandut-de-1-mil-euro-in-noul-showroom-din-baneasa-17524476


→ Comertul online transfrontalier: 3 tari unde sa iti extinzi afacerea

“Datele noastre arata ca, in prezent, aprox. 1 din 4 plati online cu cardul se efectueaza prin carduri bancare emise in afara Romaniei. Acesta ar trebui sa fie un reper pentru comerciantii romani cand vine vorba de comertul online transfrontalier. Exista cateva destinatii de afaceri interesante, piete care au o crestere impresionanta de la an la an: Africa de Sud, India, Cehia”, spune Marius Costin, Country Manager PayU Romania.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/eCommerce/234684/comertul-online-transfrontalier-3-tari-unde-sa-iti-extinzi-afacerea.html


→ Apple a venit în România: gigantul american şi-a înfiinţat propria companie şi va intra direct în războiul de pe piaţa de smartphone-uri, tablete şi PC-uri

Gigantul american Apple, cel mai valoros jucător din industria globală de tehnologie, care obţine un sfert din banii cheltuiţi anual de români pe smartphone-uri, se va implica direct în războiul de pe piaţa de mobile din România cu Samsung şi Huawei prin propria companie, recent înfiinţată, pe care o controlează direct prin intermediul subsidiarei din Irlanda – centrul afacerilor sale europene. Apple are o cotă importantă şi pe piaţa de tablete PC – unde are aceiaşi rivali, dar şi pe piaţa de PC-uri, unde concurează cu nume precum Lenovo, HP, Dell, Fujitsu sau Asus. Compania, care poartă numele Apple Sales România SRL, un capital social de 1.000 de lei şi este deţinută de firmele Apple Distribution International din Irlanda şi Apple Sales de asemenea din Irlanda. Administrator al companiei este Peter Ronald Denwood care, potrivit reţelei de socializare LinkedIn este director juridic pentru afaceri internaţionale ale Apple din septembrie 2013.

Sursa – https://www.zf.ro/business-hi-tech/apple-a-venit-in-romania-gigantul-american-si-a-infiintat-propria-companie-si-va-intra-direct-in-razboiul-de-pe-piata-de-smartphone-uri-tablete-si-pc-uri-17524601


→ Elefant.ro si-a luat director de marketing de la ProTV

Alina Cazacu este noul Head of Marketing in cadrul elefant.ro. “Venirea mea in elefant.ro reprezinta cumva o intoarcere la domeniul care mi-a placut cel mai mult si cu care mi-am inceput cariera in digital, comertul online. Obiectivul meu aici este de a convinge, cot la cot cu echipa elefant.ro, cat mai multi oameni, ca destinatia lor favorita de cumparaturi online sa fie elefant.ro pentru categoriile pe care le acoperim”, spune Alina Cazacu.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/eCommerce/234702/elefant-ro-si-a-luat-director-de-marketing-de-la-protv.html


→ Distribuitorul de produse electronice Vitacom Electronics se pregătește de extindere în Ungaria

Vitacom Electronics vizează extinderea pe piața din Ungaria, acolo unde se află în discuție cu importante rețele de magazine locale. Reprezentanții companiei așteaptă noi creșteri în 2018, respectiv venituri de 12,3 milioane de euro, cu 15% mai mult decât în 2017. Estimarea se bazează pe creșterea volumelor în ceea ce privește categoriile Audio & Video, Casă & Hobby și Îngrijire personală.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retail/distribuitorul-de-produse-electronice-vitacom-electronics-se-pregateste-de-extindere-in-ungaria-18429610


→ Alexandru Rusu, Doraly: Comerciantii care nu vor intra in online vor ramane, probabil, cu marfa pe raft

Chiriasii Doraly Expo Market care nu vor face pasul in hora ecommerce-ului vor ramane, probabil, cu marfa la raft. Este parerea lui Alexandru Rusu, CEO Doraly, care a lansat un urma cu cateva luni platforma online doraly.ro, in cadrul caruia s-au listat peste 135 din cei 550 de chiriasi Doraly si cu care tinteste vanzari de pana la 4 milioane de euro.

Sursa – https://www.wall-street.ro/special/retailarena/234735/alexandru-rusu-doraly-comerciantii-care-nu-vor-intra-in-online-probabil-in-viitor-vor-ramane-cu-marfa-pe-raft.html


→ Explozia cererii pentru roboţii software aduce o evaluare istorică pentru românii de la UiPath: 3 mld. dolari

UiPath, o companie fondată în Bucureşti de românii Daniel Dines şi Marius Tîrcă, specializată în cea mai în vogă tehnologie la nivel global, dezvoltarea de roboţi software care automatizează procesele de lucru din companii, a primit luni o nouă finanţare, care o evaluează la 3 miliarde de dolari, cea mai înaltă evaluare înregistrată în istorie de o companie de IT lansată din România, conform unui articol publicat de Wall Street Journal, confirmat ulterior de companie.

Sursa – https://www.zf.ro/business-hi-tech/explozia-cererii-pentru-robotii-software-aduce-o-evaluare-istorica-pentru-romanii-de-la-uipath-3-mld-dolari-17524477


→ Investitorul Mugur Frunzetti face exit din Retargeting.biz

Dupa aproape 4 ani de parteneriat, Mugur Frunzetti, co-fondatorul Retargeting.biz, face exit din companie. In 2014, Mugur Frunzetti a investit 500.000 euro in Retargeting.biz, start-up in tehnologie fondat in 2013. “Am decis, impreuna cu partenerii, sa nu dezvaluim public valoarea tranzactiei. Din punctul meu de vedere, este un exit de succes – am realizat un profit de peste 100% in urma acestei investitii“, spune Mugur Frunzetti.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/New-Media/234740/investitorul-mugur-frunzetti-face-exit-din-retargeting-biz-ce-profit-a-obtinut.html


→ Peste 5.000 de comercianti romani vand pe eBay

In ultimul an, aproape 130.000 de cumparatori romani au cumparat ceva de pe eBay. In primele 7 luni din 2018, peste 5.000 de vanzatori autohtoni au vandut aproape 192.000 de produse pe platforma e-commerce amintita. Fondat in 1995, eBay reuneste acum 175 milioane de cumparatori din 190 de piete, care vand peste 1 miliard de produse. La nivel mondial, platforma e-commerce a avut venituri de 2,6 miliarde $ in al doilea trimestru al anului, cu 9% mai mult YoY. In aceeasi perioada, vanzarile au crescut cu 10%, atingand 23,6 miliarde $. „Scopul nostru este sa cream cat mai multe oportunitati pentru comerciantii romani si sa le oferim instrumente care sa ii ajute sa isi creasca vanzarile, printr-o integrare mai simpla a serviciilor de logistica”, transmite Ilya Kretov (General Manager eBay Russia si Europa emergenta).

Sursa – https://ecompedia.ro/peste-5-000-de-comercianti-romani-vand-pe-ebay/


→ ContentSpeed: Piata farma online ar putea avea o crestere similara cu cele avute de IT sau Fashion in anii anteriori

Sectorul romanesc de sanatate se dezvolta intr-un ritm accelerat, iar promulgarea Legii nr. 160 din 9 iulie 2018 pentru modificarea si completarea Legii Farmaciei nr. 266/2008 deschide noi oportunitati pentru retailul farmaceutic. Conform ContentSpeed, domeniul farmaceutic a fost, pana acum, specific comertului traditional, dar exista o tendinta pronuntata de migrare catre digital.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/Companii/234734/contentspeed-piata-farma-online-ar-putea-avea-o-crestere-similara-cu-cele-avute-de-sectoarele-it-sau-fashion-in-anii-anteriori.html


→ MallŢărănesc.ro, o platformă online cu peste 500 de mici fermieri, livrează orăşenilor câte 4-5 comenzi de produse agricole pe zi, de 50-70 de lei fiecare

MallŢărănesc.ro a ajuns să livreze miere, dulceţuri, legume, fructe şi alte produse agricole pentru circa 4.600 de clienţi din Bucureşti, Cluj, Braşov, Bacău şi Piteşti, la un an şi jumătate de la lansarea proiectului. Mai bine de jumătate (55%) din cei peste 500 de fermieri înscrişi pe MallŢărănesc.ro provin din Ardeal şi Muntenia, producători şi meşteşugari care livrează în special în Braşov şi Bucureşti, potrivit reprezentanţilor asociaţiei Creştem România Împreună.

Sursa – https://www.zf.ro/companii/retail-agrobusiness/malltaranesc-ro-o-platforma-online-cu-peste-500-de-mici-fermieri-livreaza-orasenilor-cate-4-5-comenzi-de-produse-agricole-pe-zi-de-50-70-de-lei-fiecare-17525729


→ Cererea ridicată pentru vacanțele de tip city break a românilor îl determină pe cel mai mare operator de chartere din România să intre și pe acest segment

Produsul city break creat de Christian Tour le oferă utilizatorilor posibilitatea de a-și împacheta singuri vacanța. Pe site-ul Christian Tour, turiștii vor găsi câte un buton pentru a-și alege zborul, cazarea și combinația “zbor plus cazare” către orice destinație din lume unde există un aeroport către care se operează zboruri din România.

Sursa – https://www.profit.ro/stiri/economie/cererea-ridicata-pentru-vacantele-de-tip-city-break-a-romanilor-il-determina-pe-cel-mai-mare-operator-de-chartere-din-romania-sa-intre-si-pe-acest-segment-18455724


→ Sondaj: 8 din 10 români ştiu cel puţin un serviciu de car sharing şi aleg această variantă pentru amabilitatea şoferilor, siguranţa şi modul de conducere al şoferilor

Serviciile de car sharing sunt o opţiune cunoscută în mediul urban, iar 8 din 10 români cunosc cel puţin un astfel de serviciu, arată un studiu iSense Solutions, desfăşurat online, cele mai cunoscute branduri fiind Uber (75%) şi BlaBlaCar (34%).

Sursa – https://www.zf.ro/companii/sondaj-8-din-10-romani-stiu-cel-putin-un-serviciu-de-car-sharing-si-aleg-aceasta-varianta-pentru-amabilitatea-soferilor-siguranta-si-modul-de-conducere-al-soferilor-17526236


→ Aplicatia de plati facturi Pago inregistreaza o medie zilnica de peste 1.100 tranzactii – de acum, utilizatorii Pago primesc puncte convertibile in lei

În prezent, prin intermediul aplicației Pago sunt realizate zilnic, în medie, peste 1.100 de plăți, ceea ce reprezintă aproximativ o plată la fiecare 90 secunde. Prin intermediul aplicației Pago au fost realizate, din septembrie 2017 și până în prezent, plăți în valoare de peste 3 milioane euro. Pago este prima și singura aplicație din România care permite plata facturilor lunare cu o singură confirmare, dintr-un singur cont, fără niciun fel de comision. Pe lângă cei 75 de furnizori de servicii și utilități înrolați deja în aplicație, Pago permite acum și plata RCA.

Sursa – https://www.nocash.info.ro/aplicatia-de-plati-facturi-pago-inregistreaza-o-medie-zilnica-de-peste-1-100-tranzactii-de-acum-utilizatorii-pago-primesc-puncte-convertibile-in-lei/


→ ING Bank continuă dezvoltarea pe online: casieriile tradiţionale sunt înlocuite cu ATM-uri speciale, iar serviciul „Plată către un prieten“ este simplificat

„ING rămâne la planul său de a oferi clienţilor din România opţiunea unei bănci complet digitale“, spune Michal Szczurek, CEO al ING Bank România. ING Bank România continuă strategia de dezvoltare pe zona digitală şi lansează opţiuni online sau automatizate, inclusiv simplificarea opţiunii „Plată către un prieten“ disponibilă în HomeíBank şi emiterea pe loc a cardurilor în euro.

Sursa – https://www.zf.ro/banci-si-asigurari/ing-bank-continua-dezvoltarea-pe-online-casieriile-traditionale-sunt-inlocuite-cu-atm-uri-speciale-iar-serviciul-plata-catre-un-prieten-este-simplificat-17523167


→ Romanii au facut plati cu cardul pe internet de 2,3 mld. euro in prima jumatate a anului – crestere cu 63% fata de sem.I 2017

Românii au început să folosească tot mai mult cardul pentru cumpărături sau pentru plata facturilor în mediul virtual, ceea ce a făcut ca plăţile online cu cardul să accelereze în prima jumătate a acestui an cu 63%, până la aproximativ 11 mld. lei (2,3 mld. euro), potrivit calculelor făcute pe baza datelor BNR. Cu un plus de 63%, plăţile online au înregistrat în prima jumătate din acest an cel mai rapid ritm de creştere dintre toate tipurile de tranzacţii cu cardul.

Sursa – https://www.nocash.info.ro/romanii-au-facut-plati-pe-internet-cu-cardul-de-23-mld-euro-in-prima-jumatate-a-anului-crestere-cu-63-fata-de-sem-i-2017/


→ Cum fac peste 47 de milioane de euro pe an platformele online care livrează mâncare la domiciliu

Piața locală de comenzi online de mâncare a fost una extrem de activă în ulti­mul an, atât din punct de vedere al achi­zițiilor făcute de marii jucători, cât și din punct de vedere al intrării altora noi. La o radiografie sumară, după cumpă­rarea la nivel mondial a platformei Foodpanda (prezentă și în România), grupul german Delivery Hero și-a consolidat pre­­zența la nivel local prin achiziționarea platformei românești hipMenu. Aceasta a fost lansată în 2013, la Cluj-Napoca, de către Dan Klausmeier şi Ciprian Costa. Anul trecut, hipMenu a raportat afaceri de circa un milion de euro. În urma achi­ziției, Delivery Hero și-a dublat cifra de afaceri din România, potrivit datelor Mi­nisterului Finanțelor Publice.

Sursa – https://www.newmoney.ro/cum-fac-peste-47-de-milioane-de-euro-pe-an-platformele-online-care-livreaza-mancare-la-domiciliu/


→ INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Lentiamo.ro

Lentiamo.ro vinde lentile de contact, solutii, ochelari de soare si accesorii de pe 1 iulie 2015 si apartine de compania Maternia S.R.O., care si-a lansat afacerea online in februarie 2008, in Cehia, cu domeniul vasecocky.cz. De atunci, s-au extins in alte 14 tari din Europa, iar Tomas Bartek, Marketing Director Maternia S.R.O., a povestit mai multe despre fondatorii Martin Blaha si Vlasta Vavru, despre cum au ajuns la denumirea cu iz italian, cum s-a pornit la drum cu 1.000 € si au ajuns in vara aceasta sa depaseasca recordul vanzarilor zilnice si cum trateaza problemele aparute in relatia cu firmele de curierat.

Sursa – https://ecompedia.ro/interviu-ecompedia-stat-de-vorba-cu-lentiamo-ro/

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.