eMAG anunță Black Friday pe 16 noiembrie, Mega Image și Vodafone lansează primul magazin inteligent din țară, apicolele și produsele de imunizare duc afacerile Vegis.ro la peste 2,5 mil. de euro, Banca Transilvania se aliază cu UiPath şi Druid pentru a schimba industria de banking

 

→ eMAG anunță când organizează Black Friday – 16 noiembrie 2018.

eMAG, cel mai mare retailer online local, va organiza Black Friday pe 16 noiembrie, a anunțat Iulian Stanciu, directorul general al Dante International, administratorul eMAG. “Am decis să organizăm Black Friday în data de 16 noiembrie pentru că vrem să avem timp ca până la zilele libere din perioada 30 noiembrie – 1 decembrie să livrăm toate comenzile. Va fi o singură zi”, a afirmat Stanciu.

Sursa – https://www.profit.ro/stiri/emag-anunta-cand-organizeaza-black-friday-vrea-sa-livreze-toate-comenzile-pana-la-finele-lunii-viitoare-18584236


→ IoT: Mega Image + Vodafone = primul magazin inteligent din Romania

Vodafone Romania si Mega Image au lansat primul magazin-concept inteligent din Romania, situat in Bucuresti, Bd. Barbu Vacarescu, nr. 201, anunta Vodafone, intr-un comunicat de presa. Acesta are integrate 9 solutii digitale inteligente, implementate de specialistii Internet of Things (IoT) Vodafone si destinate industriei de comert. Acestea ajuta Mega Image sa identifice nevoile clientilor, sale inteleaga comportamentul, crescand astfel eficienta si satisfactia, oferind o experienta de cumparaturi imbunatatita, optimizand timpul de asteptare la casele de marcat si reducand costurile. Solutiile IoT inseamna statistici despre clienti, monitorizarea stocurilor, afisare media digitala pentru publicitate personalizata, promovarea produselor adaptata pe segmente de cumparatori, zone de interes ale vizitatorilor, managementul cozii de asteptare, Wi-Fi in magazin, sistem de feedback si de asistenta pentru clienti. Intregul ecosistem de senzori inteligenti, servere, camere video si echipamente IT proceseaza volume mari de date, colectate in timp real, mai noteaza comunicatul.

Sursa – https://ecompedia.ro/iot-mega-image-vodafone-primul-magazin-inteligent-din-romania/


→ Apicolele și produsele de imunizare duc afacerile Vegis.ro la peste 2,5 mil. de euro

Vegis.ro, cel mai mare magazin online de produse naturiste, bio și organice, a realizat o cifră de afaceri de 2 milioane de euro în primele 9 luni ale anului, în creștere cu 40% față de perioada similară din 2017. Datorită sezonului rece, în trimestrul IV se înregistrează creșteri majore la produsele apicole și de imunizare, ultimele trei luni ale anului reprezentând peste 30% din vânzările totale. Astfel, Vegis.ro estimează afaceri de minimum 2,5 milioane euro pentru 2018. Vânzările de produse apicole și de imunizare generează 20% din vânzările anuale ale Vegis.ro, iar în trimestrul IV vânzările acestor categorii cresc cu până la 100% față de lunile de vară.

Sursa – https://ecomnews.ro/2018/10/17/apicolele-si-produsele-de-imunizare-duc-afacerile-vegis-ro-la-peste-25-mil-de-euro/


→ Banca Transilvania se aliază cu UiPath şi Druid pentru a schimba industria: BT va folosi în activitatea angajaţilor platformele dezvoltate în domeniul inteligenţei artificiale de primul unicorn românesc

Cei peste 7.000 de angajaţi ai băncii vor putea interacţiona cu inteligenţa artificială, prin conversaţii ghidate sau naturale, folosind NLP (Natural Language Processing), pentru suport în activitatea de zi cu zi. Ca rezultat al colaborării cu UiPath, liderul global în domeniul RPA şi Druid, Banca Transilvania are în echipă, în cadrul Direcţiei resurse umane, un robot care ajută cu informaţii angajaţii, prin intermediul chat-ului. BT a lansat în premieră în comunicarea băncilor din România doi chatbots pentru oferirea de informaţii online către clienţii săi persoane fizice şi companii, Livia şi Raul. „După lansarea celor doi chatbots care ne ajută să oferim informaţii non-stop clienţilor, ne bucurăm să venim cu soluţii inclusiv pentru echipa BT, pentru a avea mai mult timp pentru activităţi cu valoare adăugată”, a declarat Ömer Tetik, directorul general al Băncii Transilvania .

Sursa – https://www.zf.ro/banci-si-asigurari/banca-transilvania-aliaza-uipath-druid-schimba-industria-bt-folosi-activitatea-angajatilor-platformele-dezvoltate-domeniul-inteligentei-artificiale-primul-unicorn-romanesc-17556239


→ eMAG introduce un nou sistem – lansează un lanț de automate de livrare în benzinării

eMag va lansa luna viitoare în Capitală un lanț de automate de livrare, inclusiv în benzinăriile OMV/Petrom, prin care va asigura clienților care au plătit deja online posibilitatea să își ridice singuri produsele, a anunțat Iulian Stanciu.  Într-o primă etapă vor fi instalate 40 de automate, în spații care vor putea fi accesate non-stop. Rețeaua de automate va ajunge la 100 de unități până la finele anului.

Sursa – https://www.profit.ro/stiri/emag-introduce-un-nou-sistem-lanseaza-un-lant-de-automate-de-livrare-in-benzinarii-pregatit-sa-fie-extins-la-nivel-national-18584284


→ Studiu Trusted.ro: romanii dau magazinelor online, in medie, nota 9,42

Trusted.ro a analizat cele 6.482 de note publice acordate de clientii verificati ale celor 67 de magazine online inscrise in cadrul sistemului „Opinii de Incredere” (feedback.trusted.ro), in perioada mai – septembrie 2018. Sistemul a inregistrat pana acum 66.000 de opinii de la clientii magazinelor atestate. Din cifrele analizate, reiese faptul ca 97% dintre clientii romani ar recomanda si altora magazinele online de la care au cumparat, iar nota medie acrodata acestora este de 9,42.

Sursa – https://ecompedia.ro/romanii-dau-magazinelor-online-medie-nota-942-studiu/


→ Vodafone în dilemă: să șteargă sau nu datele cu caracter personal? SRI intervine

Vodafone a prezentat în fața instanței, într-un dosar împotriva unei decizii a ANSPDCP, o adresă emisă de SRI care arată că “ștergerea/distrugerea datelor cu caracter personal ale abonaților privind CNP este de natură să afecteze îndeplinirea de către companie a obligației legale de a acorda sprijin organelor de stat cu atribuții în domeniul apărării și securității naționale”.

Citește mai mult la: https://www.profit.ro/stiri/vodafone-in-dilema-sa-stearga-sau-nu-datele-cu-caracter-personal-sri-intervine-18572602


→ Magazinele online și agențiile pot căuta candidați pe nișe direct din baza de date eComJobs

La 3 ani de la lansarea primului portal de joburi în zona de eCommerce – eComJobs.ro – fondatorii Lavinia și Ciprian Drăgoi anunță un nou mod de a face recrutare: candidații pot fi căutați pe nișe, direct din baza de date, serviciu nou dedicat proprietarilor de magazine online sau agențiilor cu activitate în acest domeniu. Cei doi oferă și un exemplu: un deținător de magazin online cu produse de Fashion sau de Beauty, IT&C, Home&Deco, Copii, etc, are de astăzi posibilitatea să căute candidați care să mai fi lucrat în trecut/prezent pe această nișa și sunt dispuși să se angajeze, având deja cunoștințele necesare, fix în nișa magazinului care recrutează.

Sursa – https://ecomnews.ro/2018/10/16/magazinele-online-si-agentiile-pot-cauta-candidati-pe-nise-direct-din-baza-de-date-ecomjobs/


→ Doi din cinci români preferă să participe cu bani la cumpărarea unui cadou

Când dăruiesc un cadou, 2 din 5 români respondenți la un sondaj GiftShare preferă să participe cu bani la un cadou mai consistent, cumpărat de un grup mai mare de persoane, și alți aproape 20% spun că sunt deschiși la o astfel de posibilitate. Dificultățile respondenților în achiziția unui cadou: lipsa unui buget suficient, lipsa de inspirație în alegerea cadoului potrivit sau lipsa de timp pentru a merge la cumpărături.

Sursa – https://www.profit.ro/profitul-tau/lifestyle/sondaj-doi-din-cinci-romani-prefera-sa-participe-cu-bani-la-cumpararea-unui-cadou-locurile-preferate-pentru-cautarea-cadourilor-18578944


→ TAROM a lansat aplicația de mobile

TAROM a lansat aplicația TAROM app și, de luni, pasagerii companiei își pot achiziționa bilete de pe terminalul mobil, atât pe platforma Apple, cât și Android, scrie Ziare.com.  Conform unui comunicat de presă trimis de TAROM, aplicația oferă pasagerilor “o experiență prietenoasă” pornind de la căutarea celor mai bune oferte pentru rutele dorite și până la formalitățile de check-in sau facturare. De asemenea, compania va integra, ca pas imediat următor, aplicația cu modulul de relații cu clienții și lansarea modulului My account atât pe site cât și în aplicație.

Sursa – https://ecomnews.ro/2018/10/16/tarom-a-lansat-aplicatia-de-mobile/


→ Nu, mulțumesc!. Răspunsul șefului eMAG la o posibilă propunere Amazon de cumpărare

Iulian Stanciu, șeful eMAG și acționar minoritar în compania care administrează cel mai mare retailer online local, susține că nu este interesat să vândă către Amazon dacă gigantul american ar veni o propunere de cumpărare în anii următori. “«Nu, mulțumesc», aș răspunde. Nu suntem interesați să vindem. Avem planurile noastre de dezvoltare și ne ținem de ele”, a spus Stanciu.

Sursa – https://www.profit.ro/stiri/nu-multumesc-raspunsul-sefului-emag-la-o-posibila-propunere-amazon-de-cumparare-18584310


→ BCR lansează oficial săptămâna viitoare noua platformă digitală

Cel mai important produs, pregătit de peste un an de BCR pentru a schimba radical actuala platformă de internet banking, va fi lansat oficial pe 25 octombrie.  „George” își trimite salutări reciproce pe Instagram și Youtube cu Uber, BMW, Samsung, Pegas. Noua platformă digitală este folosită de angajații BCR încă de anul trecut, iar din luna iulie a acestui an a fost lansată în fază de testare beta și pe un număr de 5.000 de clienți.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/financiar/bcr-lanseaza-oficial-saptamana-viitoare-platforma-digitala-disponibila-clienti-facut-pana-acum-campanie-teasing-george-isi-trimite-salutari-reciproce-instagram-youtube-uber-bmw-samsung-pegas-18584005


→ Retailerul Cora lansează o aplicație mobilă pentru clienți

Retailerul Cora, din grupul Louis Delhaize, lansează în România o aplicație pentru cumpărături în magazin, prin care clienții să își gestioneze lista de cumpărături, să poată vizualiza un total estimativ, știind din timp cât au de plătit la casă, și să își poată crea liste de produse favorite. O altă funcționalitate este scanarea produselor la raft pentru verificarea prețului acestora.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retail/retailerul-cora-lanseaza-o-aplicatie-mobila-pentru-clienti-18576023


→ Aplicatia 24pay, lansata pentru plata transportului public, va deveni universala: vom putea plati bilete de avion, asigurari RCA

Aplicatia 24pay va intra in zona de vending pentru a acoperi necesitatea de a avea cate o aplicatie pentru fiecare serviciu in parte, astfel ca vom putea cumpara o cafea de la automat cu telefonul mobil, vom putea plati bilete de avion, parcarea, calatoria cu transportul public, asigurarea RCA, etc.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/Auto/235494/aplicatia-24pay-va-deveni-universala-pentru-microplati-bilete-de-avion-asigurare-rca.html


→ Flanco: Am alocat un buget de 200.000 euro pentru investiţia într-o soluţie de e-learning dedicată angajaţilor. În medie, 1.200 de angajaţi accesează lunar platforma

„Vrem să ne diferenţiem în offline de online, în condiţiile în care sigurul motiv pentru care un client ar intra şi ar cumpăra dintr-un magazin brick & mortar este consultanţa specializată şi experienţa din magazin. Altfel, se duce şi cumpără online. Noi avem nevoie de personal calificat care să ofere o experienţă adecvată nevoilor clienţilor. Totodată aveam nevoie să creştem eficienţa per angajat, dat fiind că salariile cresc“, a explicat Nicoleta Capătă, director de resurse umane şi membru în consiliul director al Flanco Retail.

Sursa – https://www.zf.ro/business-hi-tech/flanco-am-alocat-un-buget-de-200-000-euro-pentru-investitia-intr-o-solutie-de-e-learning-dedicata-angajatilor-in-medie-1-200-de-angajati-acceseaza-lunar-platforma-17560927


→ O nouă lege pentru serviciile de ridesharing: Platforme ca Uber sau Taxify vor fi impozitate în România pe cifra de afaceri și vor trebui să raporteze Fiscului toate cursele intermediate

Proiectul pregătit de putere va impune condiții similare firmelor de taximetrie pentru șoferii și automobilele folosite în activitatea de ridesharing, sub aspectul autorizării pentru transportul de persoane și siguranței rutiere.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/o-noua-lege-pentru-serviciile-de-ridesharing-platforme-ca-uber-sau-taxify-vor-fi-impozitate-in-romania-pe-cifra-de-afaceri-si-vor-trebui-sa-raporteze-fiscului-toate-cursele-intermediate-18582180


→ Elena Ungureanu, Country Manager Visa: Plăţile cu cardul au creşteri de peste 30% an la an, iar motorul au fost cele contactless

„Plăţile cu cardul au creşteri de peste 30% an la an, valoric, şi 35-40% ca număr, iar vedeta incontestabilă sunt plăţile contactless. 70% din tranzacţii sunt deja contactless şi acestea au fost un motor de creştere. AL doilea sunt plăţile online, care au crescut mult când furnizorii de utilităţi au început să promoveze plata online”, a declarat Elena Ungureanu – Country Manager România, Visa.

Sursa – https://www.zf.ro/business-hi-tech/elena-ungureanu-country-manager-visa-platile-cu-cardul-au-cresteri-de-peste-30-an-la-an-iar-motorul-au-fost-cele-contactless-17556222


Caciur, Omniconvert: Magazinele trebuie sa transmita o nota umana, o poveste

Maria Caciur, head of management services la Omniconvert, a detinut in urma cu mai bine de 4 ani un lant de magazine fizice, apoi online, de vinuri. Ulterior le-a vandut, si acum face business si, spune ea, intraprenoriat intr-una dintre cele mai dinamice companii de optimizare conversii si A/B testing din Romania.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/eCommerce/235485/caciur-omniconvert-magazinele-trebuie-sa-transmita-o-nota-umana-o-poveste.html


→ Roxana Petre, Mastercard: Revoluţia contactless a adus România pe locul cinci în Europa în ceea ce priveşte modalitatea de plată la comercianţi şi pe locul zece în lume în ceea ce priveşte adoptarea tehnologiei contactless

În urmă cu zece ani Mastercard a pionierat tehnologia contactless, iar acum acesta este cea mai cunoscută modalitate de plată. Românii aleg acestă modalitate de plată, revoluţia contactless a adus România pe locul cinci în Europa în ceea ce priveşte modalitatea de plată la comercianţi şi pe locul zece în lume în ceea ce priveşte adoptarea tehnologiei contactless, a spus Roxana Petre, business development manager, Mastercard România.

Sursa – https://www.zf.ro/business-hi-tech/roxana-petre-mastercard-revolutia-contactless-adus-romania-locul-cinci-europa-ceea-priveste-modalitatea-plata-comercianti-locul-zece-lume-ceea-priveste-adoptarea-tehnologiei-contactless-17557133


→ Uber lanseaza patru functii noi, disponibile si in Romania

Noile functii Uber introduse in noul Kit de instrumente pentru siguranta a soferilor si utilizatorilor: 1. Butonul pentru Asistenta 112; 2. Contacte de incredere – pasagerii isi pot alege acum 5 prieteni si pot distribui detaliile despre cursa; 3. Centrul de siguranta – Un nou hub cu informatii despre siguranta;  4. Alerte de viteza – O optiune ce reaminteste soferilor si curierilor sa pastreze o viteza sigura.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/Auto/235613/uber-lanseaza-patru-functii-noi-disponibile-si-in-romania.html


→ Octavian Petrescu, director comercial la RodBun: „Vrem să digitalizăm cât mai mult agricultura“

„În agricultură avem tradiţie, iar în IT avem un talent real. Vrem să digitalizăm cât mai mult agricultura. Avem două proiecte de contabilitate digitală online, vrem ca fer­mierul să aibă acces online la informaţii, să aibă o plat­formă de inputuri, acces uşor la finanţări şi să primească edu­caţia fiscală şi de management“, a spus Octavian Petrescu.

Sursa – https://www.zf.ro/companii/retail-agrobusiness/octavian-petrescu-director-comercial-la-rodbun-vrem-sa-digitalizam-cat-mai-mult-agricultura-17557728

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.