ARMO estimează că e-commerce-ul românesc va ajunge la 3,6 miliarde de euro în 2018, un studiu GPeC arată că 7 din 10 români economisesc bani pentru Black Friday, Iulian Stanciu dezvăluie planurile eMAG pentru perioada următoare, 86% dintre clienții Visa din România pot avea acces la rambursarea instant a banilor după o comandă online

 

→ ARMO: Comerțul online va ajunge la 3,6 miliarde de euro în 2018

Comerțul online se dezvoltă într-un ritm alert în România și va ajunge la 3,6 miliarde de euro în 2018 cu o creștere de 30% comparativ cu anul 2017, procent semnificativ mai mare față de media europeană. „Comerțul online din România este pe un trend ascendent, însă legislația este învechită, fapt ce poate împiedica dezvoltarea acestuia în contextul global de astăzi. De aceea, este nevoie de actualizarea legislației existente dinaintea intrării României în Uniunea Europeană conform directivelor europene în vigoare, astfel încât să existe condiţii similare pentru comercianţii români şi cei internaţionali,” a declarat Florinel Chiș, director executiv al Asociației Române a Magazinelor Online și Chief Technology Advisor în cadrul EMOTA (European eCommerce and Omni-Channel Trade Association).

Sursa – https://ecomnews.ro/2018/10/23/armo-comertul-online-va-ajunge-la-36-miliarde-de-euro-in-2018/


→ Studiu GPeC & Eureka Insights: 7 din 10 români economisesc bani, așteptând reducerile de Black Friday și de Sărbători pentru a face cumpărături

Potrivit studiului realizat de GPeC împreună cu Eureka Insights, 7 din 10 români din mediul urban și cu acces la internet așteaptă în mod deosebit campaniile de reduceri de Black Friday și Crăciun pentru a achiziționa produse în perioada următoare. Doar 3 din 10 respondenți s-au arătat neinteresați de campaniile de discount, făcând cumpărături în mod uzual în perioada anterioară Black Friday (septembrie – noiembrie 2018). În intervalul noiembrie – decembrie, categoriile de Fashion, Cosmetice și Cărți/Cadouri sunt cele din care urmează să se achiziționeze cele mai multe produse, chiar dacă bugetul alocat pe aceste categorii este mai mic decât în cazul IT&C sau Travel. Bugetul mediu total alocat de români pentru achiziția de produse în perioada de Black Friday și Crăciun este de 2.718 lei, din care aproape jumătate este destinat cadourilor: 1.240 lei.

Sursa – https://www.gpec.ro/blog/studiu-gpec-eureka-insights-7-din-10-romani-economisesc-bani-asteptand-reducerile-de-black-friday-si-de-sarbatori-pentru-a-face-cumparaturi-cele-mai-ridicate-bugete-sunt-destinate-categoriilor-it


→ Iulian Stanciu dezvaluie planurile eMAG pentru perioada urmatoare: de la 1.000 de lockere in toata tara la noi showroom-uri deschise in mall-uri

In zona de plati, retailerul lucreaza la o solutie numita eMAG Pay, despre care Stanciu precizeaza ca va duce la o conversie mai buna. O alta modalitate prin care eMAG isi propune sa stimuleze platile online este introducerea incepand cu 2019 a unui sistem care ii va trimite clientului un link de plata atunci cand produsul se afla in apropierea lui.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/eCommerce/235869/care-sunt-planurile-emag-pentru-perioada-urmatoare-de-la-1-000-de-lockere-in-toata-tara-la-noi-show-room-rui-in-mall-uri.html


→ Elena Ungureanu: “86% dintre clientii Visa din Romania pot avea acces la rambursarea instant a banilor dupa o comanda online, in cazul in care vor sa returneze produsul”

Platile instant vor transforma industria de ecommerce pentru ca vor creste increderea in procesul de comanda online, clientul urmand sa fie sigur ca odata ce a returnat un produs va primi instant banii inapoi, a declarat Elena Ungureanu, Senior Relationship Manager, Visa Europe Romania, in cadrul conferintei Retail Arena. Ea a precizat ca platile instant au fost o raritate, dar acum 86% dintre clientii Visa din Romania pot avea acces la rambursarea instant a banilor dupa o comanda online, in cazul in care vor sa returneze produsul. Recent, Visa a creat infrastructura necesara pentru ca un comerciant sa poata vira instant banii in contul clientului care a returnat un produs platit cu cardul.

Sursa – https://www.nocash.info.ro/elena-ungureanu-86-dintre-clientii-visa-din-romania-pot-avea-acces-la-rambursarea-instant-a-banilor-dupa-o-comanda-online-in-cazul-in-care-vor-sa-returneze-produsul/


→ Studiu SAP: 3 din 4 cumparatori online nu primesc recomandari personalizate de produse – brandurile pierd oportunitati

Conform unui studiu sponsorizat de SAP, lider global în transformare digitală, trei din patru cumpărători online nu primesc în mod regulat recomandările de produse care îi interesează. Astfel, brandurile nu reușesc să valorifice volumul impresionant de date generate de activitatea online a consumatorilor. Studiul, la care au participat peste 20.000 de persoane din 24 de țări, a vizat măsurarea atitudinilor consumatorilor față de experiențele de cumpărături online. La întrebarea „cât de des recomandările sugerate sunt de interes pentru tine”, doar 25% dintre participanți au răspuns fie “aproape tot timpul”, fie “jumătate din timp”. Trei sferturi dintre respondenți au bifat căsuțele “aproape niciodată” sau ”niciodată”.

Sursa – https://www.nocash.info.ro/studiu-sap-3-din-4-cumparatori-online-nu-primesc-recomandari-personalizate-de-produse-brandurile-pierd-oportunitati/


→ Retailerul foto-video F64 vrea să se extindă pe plan european, în Bulgaria, Ungaria sau Republica Moldova

F64, unul din cei mai mari retaileri de echipamente foto – video din România, și-a propus pentru anul viitor să crească profitabilitatea companiei, dar și să se extindă pe plan european, în Bulgaria, Ungaria sau Republica Moldova, a anunțat Marian Alecsiu, cofondator al F64. Compania are magazine doar în București în prezent, iar un alt magazin va fi deschis la Cluj-Napoca.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retailerul-foto-video-f64-vrea-sa-se-extinda-pe-plan-european-in-bulgaria-ungaria-sau-republica-moldova-18585304


→ George Iordache, eMAG MarketPlace: cat vinde gigantul eMag prin aceasta platforma si cum pot retailerii inscrisi in ea sa isi sporeasca profitul?

Desi se afla pe ultimul loc in Europa in clasamentul “The digital economy and society index 2017”, Romania are capacitatea de a creste “sarind” cateva etape de dezvoltare. George Iordache, eMAG MarketPlace, sustine, in cadrul conferintei retailArena, ca Romania are o rata de crestere a pietei de e-commerce mai mare decat cea din Anglia.

Sursa – https://www.wall-street.ro/special/retailarena/235845/george-iordache-emag-marketplace.html


→ Studiu JucariaVesela.ro: 25,2% dintre parinti cumpara jucarii online

Care sunt obiceiurile de cumparare ale parintilor romani, in ceea ce priveste jucariile pentru copii? Conform unui studiu efectuat de JucariaVesela.ro (pe un esantion de 398 de persoane), 25,2% dintre ei cumpara jucarii din magazine online, transmite site-ul, intr-un comunicat de presa. 70,5% dintre parinti cumpara atat din magazine fizice, cat si online. 82,2% dintre respondenti spun ca fac cumparaturile pe Internet de pe smartphone, iar 17,8% prefera desktop-ul. Bugetul alocat lunar de acestia pentru jucariile copiilor nu depaseste suma de 100 lei, au spus 42,6%. 34,2% dintre parinti cumpara lunar produse in valoare de 100 – 300 lei. Doar 22,8% dintre ei aleg sa nu limiteze bugetul. 59,1% dintre respondenti spun ca tin cont de anumite tendinte/concepte cand aleg jucariile celor mici, preferand jucariile educative Montessori si Waldorf.

Sursa – https://ecompedia.ro/romania-252-dintre-parinti-cumpara-jucarii-online-studiu/


→ Fashion Days si Answear.ro: Ratele de retur in fashion, in crestere

Ratele de retur in piata online de fashion sunt in crestere, in paralel cu dezvoltarea businessului, iar acest aspect este unul pozitiv, sunt de parere country managerii celor mai mari jucatori din fashionul online romanesc, Raluca Radu si Robert Berza, dupa cum au declarat in cadrul retailArena 2018.

Sursa – https://www.wall-street.ro/special/retailarena/235829/fashion-days-si-answear-ro-ratele-de-retur-in-fashion-in-crestere.html


→ Alexandru Rusu, Doraly.ro: Cererea e în creştere pe sectorul HoReCa

Sezonul de iarnă creşte vânzările de produse de pe platforma online a parcului comercial Doraly Expo Market de lângă Bucureşti, după ce proprietarii de spaţii de cazare din România au făcut achiziţii mai mari în ultimele luni. „Cererea e în creştere pe sectorul HoReCa. Mă refer la proprietarii de pensiuni şi restaurante care au început reamenajarea pentru sezonul de iarnă. În topul vânzărilor sunt şi produsele din categoria Casă şi familie”, spune Alexandru Rusu, CEO al Expo Market Doraly.

Sursa – https://www.zf.ro/companii/retail-agrobusiness/alexandru-rusu-doraly-ro-cererea-e-in-crestere-pe-sectorul-horeca-17569706


→ Taxify atacă şi piaţa serviciilor de curierat din Bucureşti

Taxify, platforma de servicii de ride-sharing fondată de estonianul Markus Villig, a lansat în Bucureşti şi servicii de curierat, care le permit utilizatorilor să trimită colete la un preţ care porneşte de la 10 lei, conform unei notificări transmise de companie prin intermediul aplicaţiei mobile. “Vrei să trimiţi un colet în Bucureşti? Acum o poţi face cu Taxify Delivery”, conform notificării. Taxify intră în competiţie în principal cu companiile tradiţionale de curierat dar şi cu jucători online precum Glovo, care a intrat în luna mai pe piaţa locală.

Sursa – https://www.zf.ro/business-hi-tech/taxify-ataca-si-piata-serviciilor-de-curierat-din-bucuresti-17565220


→ Magazinul online de componente auto AutoEco.ro estimează afaceri în creştere de 65% pentru 2018

În 2017, AutoEco a înregistrat afaceri de 3 milioane de euro, potrivit oficialilor companiei. Pe lângă magazinul online, compania mai înregistrează venituri şi din service-ul auto din Bucureşti. „Majoritatea veniturilor sunt realizate în magazinul online, care este core businessul nostru. Avem şi două puncte de livrare în Bucureşti, unul în Be­r­ceni, acolo unde este şi service-ul auto, şi al doilea în zona Obor“, a declarat Costin Stan, CEO-ul AutoEco.ro.

Sursa – https://www.zf.ro/business-hi-tech/magazinul-online-de-componente-auto-autoeco-ro-estimeaza-afaceri-in-crestere-de-65-pentru-2018-17569770


→ Colliers: Comerţul electronic va creşte cu 8,8% pe an până în 2022

Comerţul electronic va creşte în cele şase mari pieţe din Europa Centrală şi de Est cu 8,8% pe an până în 2020, de la o valoare iniţială de 13,1 miliarde euro până la 20 miliarde euro, în condiţiile în care retailul online şi cel tradiţional pot coexista pe termen mediu, cu cele mai bune oportunităţi de creştere în România şi Bulgaria, potrivit unei analize realizată de Colliers International.

Sursa – https://www.zf.ro/companii/comertul-electronic-va-creste-cu-8-8-pe-an-pana-in-2022-17567368


→ MasterCard şi Carrefour au lansat un serviciu de plată în rate în premieră pentru piaţa de food retail

„Încă de la început, serviciul ‘Mastercard – Plata în Rate’  a fost adoptat rapid de consumatorii români: 1 din 3 posesori de carduri Mastercard eligibile pentru acest serviciu a optat pentru această metodă de plată. Nu poate decât să ne bucure o astfel de rată de adopţie care demonstrează utilitatea serviciului oferit de Mastercard şi relevanţa lui pentru consumatorii români, unii dintre cei mai interesaţi consumatori la nivel european de noile tehnologii şi de modul în care acestea le pot face viaţa mai uşoară.”, a declarat Mihaela Ciupală, director product management, Mastercard România. Clienţii Carrefour vor putea opta începând cu luna octombrie pentru plata în rate a produselor achiziţionate cu cardurile Mastercard înrolate în serviciul Plata în Rate. Potrivit explicaţiilor companiei, la casă, după inserarea codului PIN, terminalul de plată va afişa opţiunile disponibile pentru plata în rate, în funcţie de configuraţia cardului. Sistemul le permite clienţilor să programeze ciclul de plăţi şi să obţină beneficii.

Sursa – https://www.zf.ro/eveniment/mastercard-si-carrefour-au-lansat-un-serviciu-de-plata-in-rate-in-premiera-pentru-piata-de-food-retail-17570533


→ Mesteresti.ro devine marketplace de materiale de constructii

Mesteresti.ro anunta – intr-un comunicat de presa – lansarea unei platforme de tip marketplace, dedicate exclusiv partenerilor sai, „Vreau sa vand pe MESTERESTI”. Practic, furnizorii din toata tara (afaceri in domeniul constructiilor, producatori de materiale pentru amenajari interioare si exterioare) isi vor putea vinde online produsele pe site. Incepi prin a-ti lasa datele de contact pe site, iar cand esti contactat de un consilier achizitii al companiei stabilesti lista de produse pe care vrei sa le vinzi, acestea sunt promovate gratuit de Mesteresti.ro, primesti doar comenzile ferme de la clienti si tu te ocupi doar de livrare. Banii pe produsele vandute pe marketplace sunt incasati direct de tine si platesti ulterior un comision site-ului. Practic, este vorba despre un  marketplace atipic, in care furnizorii beneficiaza de suport din partea echipei Mesteresti.ro, pentru inregistrarea produselor pe site (descrierie, nume, imagini – totul pe baza informatilor de la furnizori) si nu au niciun cost legat de promovarea sau vanzarea produselor.

Sursa – https://ecompedia.ro/mesteresti-ro-devine-marketplace-de-materiale-de-constructii/


→ Consiliul Concurenței începe să analizeze problemele reclamate de piață din partea Uber, Booking și Airbnb

Consiliul Concurenței începe să analizeze problemele reclamate de piață față de concurența considerată neloială din partea Uber, Booking și Airbnb, urmând să verifice efectele economiei colaborative (sharing economy) asupra mediului concurențial, ca urmare a ritmului accelerat în care se dezvoltă noile afaceri și pe fondul unui cadru de reglementare prezentat ca insuficient adaptat.

Sursa – https://www.profit.ro/must-read/consiliul-concurentei-incepe-sa-analizeze-problemele-reclamate-de-piata-din-partea-uber-booking-si-airbnb-18590341


→ INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu EnRose.ro

Enrose.ro vinde pe Internet buchete si aranjamente florale pentru nunti, botezuri, aniversari, evenimente corporate si sarbatori. In plus, de aici poti inchiria vase de sticla/portelan, suporti si sfesnice de lumanari, obiecte de mobilier noi/vintage, paravane, felinare sau colivii, pentru a-ti transforma evenimentul intr-unul unic. EnRose a devenit magazin online, din site de prezentare, la inceputul lui 2015, modificandu-se pe traseu, „pentru a-l face complet functional si adaptabil la cerintele pietei”, a povestit Adina Filculescu, general manager enRose. Aceasta a povestit ca 70% dintre utilizatorii site-ului vin de pe mobile, ca estimeaza o crestere a veniturilor cu aproximativ 25% YoY, in 2018, de ce a optat pentru livrarea prin curieri interni si cat de importanta e pentru brand castigarea unui premiu GpeC.

Sursa – https://ecompedia.ro/interviu-ecompedia-stat-de-vorba-cu-enrose-ro/

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.