Facebook lansează magazine pop-up, Amazon pariază pe automatizare, Africa lansează o platformă de tranzacționare crypto, SoftBank și MercadoLibre publică rapoartele trimestriale de încasări

 

Facebook lansează 9 magazine fizice de tip pop-up.

În aceste magazine, Facebook expune articole de la peste 100 de afaceri mici online. Comercianții fac parte dintr-un grup numit The Market @ Macy’s. Comercianții vor păstra toate veniturile din vânzări, iar Facebook va plăti taxa de închiriere a spațiului în cadrul Macy’s. Magazinele pop-up vor avea un design similar cu newsfeed-ul rețelei sociale. Prin această mișcare, Facebook urmărește să convingă IMM-urile să achiziționeze mai multă publicitate în cadrul sistemului său. (sursă)

 

7Eleven testează un concept de magazin fără casieri umani.

7Eleven a lansat un magazin similar cu Amazon Go în care utilizează camere de luat vederi și tehnologie machine learning pentru a determina ce cumpără clienții. Aceștia pot lua din raft un produs, pot scana codul de bare și pot plăti prin intermediul telefonului. 7Eleven nu a anunțat planuri de a renunța la casierii angajați, în special pentru că lanțul vinde și băuturi alcoolice și medicamente care nu pot fi vândute minorilor. (sursă)

 

Hong Kong-ul publică reglementări privind criptomonedele.

Autoritatea de reglementare financiară a publicat regulile pieței naționale de tranzacționare de active virtuale. Analiștii sunt de părere că astfel Hong Kong va deveni un centru comercial major pentru criptomonede și că investitorii crypto vor fi protejați. Vor putea tranzacționa doar investitorii profesioniști, precum și platformele care respectă regulile stabilite de autorități. (sursă)

 

MercadoLibre publică rapoartele de încasări pe trimestrul 3.

Rezultatele au fost în general sub estimările analiștilor. Volumul brut al încasărilor s-a ridicat la 3 miliarde USD, în creștere cu 28% față de trimestrul 2. Volumul a crescut cu 31% în Brazilia. Numărul total de articole vândute pe platformă a crescut cu 12,5%. Veniturile nete s-au ridicat la 355 de milioane USD, în creștere cu 58%. Veștile bune pentru MercadoLibre sunt creșterea platformei sale de plăți și a cotei pe piața de marketplace. (sursă)

 

Amazon renunță la plafonul minim de comandă pentru transport gratuit în perioada sărbătorilor.

Este pentru prima oară când Amazon renunță la acest prag. Astfel, competiția pe piață se ascute în preajma sărbătorilor de iarnă. Începând din 5 noiembrie, retailerul renunță la pragul minim de comandă de 25 USD pentru transport gratuit aplicat clienților americani care nu sunt abonați Amazon Prime. Deși prin această mișcare profitul operațional al companiei ar putea scădea cu 6% în acest trimestru, numărul vânzărilor ar putea să crească semnificativ. (sursă)

 

Profitul SoftBank pe trimestrul 2 atinge 6,2 miliarde USD.

Profitul SoftBank a depășit astfel cu mult estimările analiștilor, compania beneficiind masiv de pe urma investițiilor sale din zona tech. Vision Fund a contribuit masiv la această cifră, acțiunile Oyo dubându-se în valoare, cele ale Nvidia crescând cu 19%, ambele fiind investiții recente. Acțiunile SoftBank au crescut cu 29% de la începutul anului. (sursă)

 

Marcus, aplicația online de economisire a Goldman Sachs, înregistrează creșteri semnificative de la lansarea în Marea Britanie.

Marcus are 100.000 de clienți de la lansarea din urmă cu 40 de zile. Aplicația oferă celor care economisesc pe termen lung o dobândă de 1,5%, dobândă peste media pieței. Toate așteptările au fost depășite, Marcus înregistrând un client nou la fiecare 30 de secunde. Marcus a fost lansată inițial în SUA în 2016. Succesul se datorează ratelor scăzute ale dobânzilor la economii de pe restul pieței. (sursă)

 

LG anunță un parteneriat cu lanțul de retail sud-coreean E-mart.

LG va dezvolta un robot care va însoți clienții în magazin și le va indica promoțiile și chiar le va împinge coșul de cumpărături. E-mart are 160 de magazine în Coreea de Sud și alte câteva în China. Roboții dezvoltați de LG sunt deja prezenți în cadrul aeroportului Incheon din Seoul, aceștia asistând la verificarea biletelor de avion, orientarea pasagerilor și chiar la curățarea terminalelor. Roboții pot conversa în patru limbi (engleză, coreeană, japoneză și chineză) datorită platformei integrate de recunoaștere vocală, dezvoltată in-house. (sursă)

 

Amazon va paria pe automatizare, urmând a angaja mai puțin personal sezonier de sărbători.

Din ce în ce mai mulți roboți sunt utilizați în centrele de fulfillment ale Amazon, ceea ce va determina scăderea numărului de angajați temporari în sezonul de sărbători. În 2017, odată cu adoptarea robotizării în depozite, numărul angajărilor temporare a stagnat față de anul precedent. Retailerul anticipează că va angaja doar 20.000 de lucrători sezonieri, față de 100.000 în 2017. (sursă)

 

Africa lansează platforma de software open source pentru tranzacții crypto și blockchain ADAF.

African Digital Asset Framework va crea standarde crypto și blockchain pentru comerțul cross-border de active digitale pe continentul african. Lansarea platformei este susținută de African Union și va fi complementară inițiativei Single African Digital Market. Pe lângă ambasadorii African Union, platforma este susținută de țările membre ale organizației și de African Development Bank. (sursă)

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.