Alibaba primește 4 mld USD finanțare pentru divizia sa O2O, Samsung lansează un prototip de telefon pliabil, Alexa este lansat în Mexic, 4 piețe europene de grocery ar putea fi în top 10 global în 2023

 

Alibaba Group primește 4 miliarde USD finanțare pentru divizia sa de servicii online on-demand.

Astfel, divizia O2O a retailerului ajunge la o valoare de piață de 30 de miliarde USD. Alibaba a reunit serviciul de livrare de mâncare EleMe și ghidul online de restaurante Koubei în cadrul unei singure unități, pentru care a elaborat și un plan de finanțare. Peste 3 miliarde USD din noua rundă de finanțare au venit de la SoftBank, restul de la Primavera Capital și Ant Financial. (sursă)

 

SoftBank ar putea investi în start-up-ul chinezesc de bike-sharing Hellobike.

Nu au fost precizate suma de finanțare sau evaluarea care va fi primită de start-up. Hellobike este unul din cei mai mari jucători din sectorul bike-sharing și a primit în trecut finanțare de la divizia Ant Financial a Alibaba și GGV Capital. În urma celei mai recente runde de finanțare de anul acesta, Hellobike a fost evaluată la peste 2 miliarde USD. (sursă)

 

Instacart permite de acum clienților să aleagă un punct deridicare al comenzilor grocery.

Instacart, serviciu de livrare grocery same-day, oferă de acum clienților posibilitatea de a comanda și a ridica acea comandă de la un alt magazin. Serviciul a intrat în teste în urmă cu câteva luni, urmând să fie lansat în 25 de piețe din SUA. Clienții pot selecta și un interval de livrare. Instacart îi va notifica atunci când comanda este gata, iar prin aplicație se poate indica locația de pickup. Comenzile sunt livrate direct la mașinile clienților. (sursă)

 

Samsung lansează un prototip de smartphone pliabil.

Device-ul a fost dezvăluit în cadrul Samsung Developer Conference din San Francisco. Noul dispozitiv este dotat cu ceea ce Samsung numește Infinity Flex Display și se pliază în două, la fel ca un caiet. Handset-ul cântărește 200 de grame. Samsung a colaborat cu Google pentru a optimiza sistemul de operare Android special pentru ecran pliabil și a elaborat un nou design UI pentru device. (sursă)

 

Square publică raportul trimestrial de încasări.

Veniturile ajustate ale companiei au crescut cu 68%, la 431 de milioane USD, peste estimările analiștilor. Încasările totale au atins 882 de milioane USD, în creștere cu 51% față de aceeași perioadă a anului trecut. Veniturile din tranzacții au crescut cu 29%, la 655 de milioane USD. Volumul brut de plăți de la comercianții mari a crescut la 52% din cifra de afaceri. Creșterea Square se datorează achiziției Eventbrite, companie care a avut IPO în octombrie. (sursă)

 

Samsung extinde Bixby.

Compania oferă developerilor acces la asistentul său virtual AI, oferindu-le acestora posibilitatea de a dezvolta propriile aplicații pe bază de Bixby. Samsung va deschide și un marketplace Bixby, care va permite developerilor să își monetizeze aplicațiile. De asemenea, va fi creat și un tool pentru scrierea de cod Bixby-friendly, numit Bixby Developer Studio. Samsung va oferi suport în 5 limbi europene. (sursă)

 

Alexa se lansează în Mexic.

Amazon a lansat atât asistentul virtual Alexa cât și gama de dispozitive smart Echo pe piața din Mexic. De asemenea, Alexa a primit o nouă funcționalitate specifică pieței locale, integrare în limba spaniolă locală și cunoștințe despre piața locală. Pe piața mexicană va fi lansat în curând și serviciul Amazon Music, inclusiv Music Unlimited și Prime Music. (sursă)

 

Studiu IGD despre piața online de grocery: până în 2023, 4 piețe europene vor fi în top 10 global.

Conform IGD, 10 piețe online de grocery vor genera vânzări combinate de aproximativ 200 de miliarde USD la nivel global până în 2023. Rata medie de creștere estimată este de 20%. Patru piețe europene vor fi în acest top: Marea Britanie, Franța, Germania și Spania. Cele mai mari creșteri pe piața online de grocery le va avea China, cu o rată anuală de creștere estimată la 31%. (sursă)

 

Sondaj Unizo: 46% din IMM-urile din Belgia vând online.

Organisation for the Self-Employed and SMEs (Unizo) a efectuat un sondaj printre 500 de comercianți independenți. Sondajul arată că deși 92% din retailerii independenți din partea vorbitoare de flamandă a Belgiei sunt vizibili online, doar 46% folosesc canele digitale pentru a vinde. Printre motivele invocate de retaileri: lipsa de timp și cunoștințe adecvate, faptul că produsele lor nu se pretează la vânzarea online, costurile mari, competiția acerbă și faptul că nu văd avantajele online-ului. (sursă)

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.