Volkswagen avansează în procesul de digitalizare, Taobao introduce recenzii de produse, IKEA şi Xiaomi dezvoltă un sistem smart home, Amazon intră în zona blockchain

 

Volkswagen achiziţionează 49% din compania germană specializată în digitalizare Diconium.

Mişcarea face parte din strategia mai amplă de digitalizare a producătorului auto. Diconium este descrisă de Volkswagen drept o companie de dezvoltare de modele de business digitale. Cele două entităţi plănuiesc să lanseze o platformă globală de vânzări online prin care clienţii producătorului auto vor putea achiziţiona serviciile de car-sharing şi funcţionalităţile de vehicule conectate ale Volkswagen. (sursă)

 

BMW introduce sistemul de pre-comandă a vehiculelor în Rusia.

Noul model X7 al BMW poate fi pre-comandat online de clienţii din Rusia. Aceştia pot alege tipul dorit de vehicul, dotările acestuia, dealerul favorit şi pot plăti un avans de 2300 USD. Sistemul de pre-comandă este disponibil prin intermediul unui parteneriat cu Yandex Checkout, divizie B2B a Yandex. Yandex Checkout a încheiat recent parteneriate cu Tesla şi Renault. (sursă)

 

Salesforce publică raportul trimestrial de încasări.

Salesforce a raportat o creştere peste estimările analiştilor pe trimestrul 3. Deşi a cheltuit peste 10 miliarde USD din venitul anual, compania de cloud software continuă să crească cu peste 20% pe an. Creşterea se datorează diversificării produselor şi serviciilor vândute. Costurile de dezvoltare au crescut cu 22%, la 481 de milioane USD, cele cu vânzările şi marketingul cu 36%, la 1,59 miliarde USD. (sursă)

 

Divizia cloud a Amazon lansează un serviciu prin satelit.

Unitatea AWS Ground Station a demarat construcţia a 12 facilităţi dedicate serviciilor prin satelit. Aceste servicii vor fi inaugurate până la mijlocul anului viitor. Amazon a intrat în multiple parteneriate în această zonă, cu mai multe companii de servicii prin satelit, precum Spire Global, DigitalGlobe şi BlackSky. Fiecare din aceste companii operează staţii de sol, care pot oferi viteze mai mari la costuri mai mici. (sursă)

 

Mai multe companii fintech europene se extind în Asia.

Nutmeg, companie online de wealth management, şi Revolut, aplicaţie de management de conturi şi transferuri de bani, plănuiesc extinderea în Asia. Nutmeg plănuieşte lansarea pe piaţa din Hong Kong. Revolut a obţinut licenţa de a opera în Japonia şi Singapore. Aceste mişcări vin în contextul recentului parteneriat al băncii digitale britanice Tandem cu firma de servicii financiare din Hong Kong Convoy. (sursă)

 

Platforma e-commerce Taobao operată de Alibaba introduce funcţia de recenzii de produse.

Sellerii de pe platforma vor avea opţiunea de a arăta recenziile produselor în magazinele lor online. Respectivele recenzii vin prin intermediul Xiaohongshu, platforma social e-commerce pe care cumpărătorii îşi împărtăşesc experienţele de shopping. Comercianţii nu vor avea control asupra recenziilor care vor fi arătate în magazinele , algorimtii de recomandare ai Taobao efectuând acest lucru. (sursă)

 

Netflix plănuieşte să lanseze 221 de noi producţii europene în 2019.

Netflix creşte numărul de producţii programate pe 2019, 153 dintre ele fiind originale. Această mişcare vine în contextul în care mai multe servicii similare concurente din SUA se extind în afara pieţei domestice. Peste 200 de servicii de streaming şi companii media tradiţionale concurează pe piaţa globală. Europa devine o piaţă cheie, în special în lumina recentei competiţii între Comcast şi Fox pentru achiziţia Sky TV. (sursă)

 

Xiaomi raportează 34 de milioane de utilizatori activi lunar ai asistentului său vocal Xiao AI.

Cifra a fost raportată pe luna septembrie. Smart speakerele Xiaomi au fost utilizate de 8 miliarde de ori. Xiao AI este cel mai popular asistent vocal din China, fiind folosit în special de copii şi adulţii peste 40 de ani. Xiaomi a vândut peste 132 de milioane de device-uri IoT în ultimul trimestru, comercializând practic mai multe electronice decât orice altă companie din lume. Xiaomi deţine 1,7% din piaţa globală de device-uri IoT. (sursă)

 

Amazon intra în zona blockchain.

Amazon va lansa noi servicii cloud care vor permite clienţilor săi să construiască tehnologia necesară pentru înregistrarea eficientă a tranzacţiilor. Noul serviciu Amazon Managed Blockchain va putea înregistra milioane de tranzacţii. Compania a petrecut un an studiind piaţa şi nevoile clienţilor. Serviciul va fi utilizat în zone precum plăţi P2P, procesare de împrumuturi şi gestionarea sistemelor logistice. (sursă)

 

Xiaomi şi IKEA dezvoltă un sistem smart home.

În urma parteneriatului cu Xiaomi, toate echipamentele de iluminare produse de retailerul suedez vor fi legate de platforma IoT a companiei chineze. Utilizatorii vor putea aprinde şi închide corpurile lor de iluminare şi le vor putea ajusta luminozitatea folosind aplicaţia Mijia a Xiaomi şi asistentul vocal Xiao AI. Sistemul smart home va demara luna viitoare. Este prima cooperare dintre IKEA şi o companie chineză. (sursă)

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.