eMAG este evaluat la 1 miliard USD şi atinge statutul de unicorn, GoMag lansează primul bot dintr-o platformă e-commerce românească, Unicredit introduce plăţile în valută din aplicaţia de mobile banking, lanţul de florării Floria va termina 2018 cu vânzări de 7 milioane lei

 

→ eMAG a ajuns unicorn, are o valoare de un miliard de dolari. Iulian Stanciu, CEO: Putem ajunge la o evaluare de două miliarde de dolari

eMAG, magazin online lansat în urmă cu 17 ani de un grup de antreprenori locali care este în prezent cel mai mare jucător de pe piaţa locală de retail online, cu operaţiuni şi în Ungaria, Bulgaria şi Polonia, a atins o evaluare de 1 miliard de dolari, intrând astfel în rândul unicornilor din ecommerce. „Confirmăm că potrivit analiştilor care urmăresc evoluţia Naspers, eMAG este un business cu o valoare de 1 miliard de dolari. Grupul Naspers este mulţumit de progresul înregistrat de Iulian Stanciu şi de echipa eMAG în construcţia unui grup de ecommerce de top în regiune”, au declarat reprezentanţii grupului Naspers din Africa de Sud, unul dintre cele mai puternice grupuri de ecommerce din lume, care este din 2011 acţionarul majoritar al eMAG.

Sursa – https://www.zf.ro/business-hi-tech/romania-a-mai-produs-un-miliardar-emag-a-ajuns-unicorn-are-o-valoare-de-un-miliard-de-dolari-iulian-stanciu-ceo-putem-ajunge-la-o-evaluare-de-doua-miliarde-de-dolari-17750171


→ Gomag lanseaza GoBot – primul bot intr-o platforma eCommerce

GoBot este primul bot lansat nativ in platforma eCommerce Gomag. GoBots, de fapt, la plural, sunt o colectie de boti in Gomag care pot fi activati din cateva click-uri si care se ocupa automat de task-urile repetitive setate sa le rezolve. Echipa Gomag a creat 5 categorii de boti: Merchandiser Bot, SMS Bot, Email Bot, Chat Bot si CRM Bot. Din moment ce este o functionalitate noua, echipa Gomag lucreaza inca la imbunatatirea botilor. In curand vor exista scenarii prestabilite care vor trebui doar activate.

Sursa – https://ecompedia.ro/gomag-lanseaza-gobot-primul-bot-intr-o-platforma-ecommerce/


→ Unicredit introduce platile in valuta din aplicatia de mobile banking

UniCredit Bank pune la dispoziția clienților săi un nou set de funcționalități în aplicația actualizată de Mobile Banking, printre care si “introducerea plăților în valută, utile pentru clienții care au credite în valută, precum și extinderea notificărilor push pentru toate tranzacțiile cu cardul, în mod gratuit”, potrivit comunicatului. În plus, “clienții vor putea genera dovezi de plată în format PDF şi vor beneficia de opţiunea de salvare automată a beneficiarilor către care se fac plăţi”, mai precizeaza banca. „Aplicația de Mobile Banking este un produs strategic în oferta noastră pentru persoane fizice, pe care o îmbunătățim în mod constant, investim permanent în digitalizarea activității noastre și în inovații care aduc valoare utilizatorilor, cu obiectivul de a deveni un jucător de top pe segmentul de retail”, a declarat Septimiu Postelnicu, Vicepreședinte Executiv al Diviziei de Retail UniCredit Bank.

Sursa – https://www.nocash.info.ro/unicredit-introduce-platile-in-valuta-din-aplicatia-de-mobile-banking/


→ Lantul de florarii Floria va termina 2018 cu vanzari de 7 milioane lei

Lantul de florarii Floria, alaturi de operatiunile online si distributia engros, a inregistrat in primele 9 luni ale anului vanzari de 5,5 milioane de lei. Floria detine 6 florarii fizice la nivel national si estimeaza ca acestea vor genera vanzari de 7 milioane de lei pana la finalul anului. La nivelul intregului grup, Floria a bifat afaceri de 17,5 milioane de lei in primele 9 luni, in crestere cu 40% fata de 2017.

Sursahttps://www.wall-street.ro/articol/Companii/236171/lantul-de-florarii-floria-va-termina-2018-cu-vanzari-de-7-milioane-lei.html


→ Radu Bălăceanu, manager Foodpanda: Avem 780 de restaurante partenere, iar până la final de an ţintim 1.000

Platforma de livrare mâncare online food­panda înregistrează în prezent 780 de restau­rante partenere, iar până la sfârşitul anu­lui targetul reprezentanţilor este să ajungă la 1.000 de restaurante listate pe platformă. Com­pania şi-a majorat cifra de afaceri cu 150% în acest an, iar numărul de angajaţi a crescut de la 24 la 57 în şase luni, a spus  Radu Bălăceanu, managerul Foodpanda.

Sursa – https://www.zf.ro/business-hi-tech/zf-live-radu-balaceanu-manager-foodpanda-avem-780-de-restaurante-partenere-iar-pana-la-final-de-an-tintim-1-000-17752248


→ FAN Courier își consolidează poziția de lider pe piața de curierat din România și accelerează investițiile. 2018 – cele mai mari investiții din istoria companiei

”2018 este anul cu cele mai mari investiții din istoria companiei noastre: peste 27,5 mil euro, cu peste 50% peste ceea ce anticipam la finalul anului trecut. Am finalizat cea mai mare investiție într-un depozit, banda de sortare din noul HUB”, anunță Adrian Mihai, unul dintre cei trei fondatori ai companiei.

Sursa – https://www.profit.ro/stiri/fan-courier-isi-consolideaza-pozitia-lider-piata-curierat-romania-accelereaza-investitiile-2018-cele-mari-investitii-istoria-companiei-2007-intrat-blocaj-platit-despagubiri-clientilor-pana-vara-18689010


→ Creşterea din online schimbă strategia Decathlon, care vrea şi magazine mai mici

„În doi ani vânzările online au cres­cut cu peste 50%, iar în acest con­text vrem să deschidem magazine mai mici sau puncte Click and Collect, de unde cli­enţii să poată să ridice ce comandă pe internet. Vrem să facem teste anul acesta. Nu ştim încă exact cum va arăta con­ceptul, dacă vor fi maga­zi­ne mici cu spaţiu de testare pro­duse, sau doar puncte de ri­dicare marfă“, a spus Gwenn Hervo, manager ex­pan­siune în cadrul Decathlon România. În prezent, vânzările din zona online generează 3,7% din cifra de afaceri a compa­ni­ei, iar pentru anul viitor repre­zentanţii estimează că traficul de comenzi online va ajunge la 6-7% din cifra de afaceri.

Sursa – https://www.zf.ro/companii/cresterea-din-online-schimba-strategia-decathlon-care-vrea-si-magazine-mai-mici-17743429


→ S-a lansat prima scoala de SEO: JediSeoSchool

Pasionatii de marketing online si Search Engine Optimization (SEO), care doresc sa acumuleze sau sa-si dezvolte cunostintele in aceste domenii, au acum sansa de a urma cursurile unei scoli de SEO, prima de acest fel din tara, la care sunt disponibile doar 12 locuri. Este un proiect lansat de Ovidiu Joita, owner iAgency.ro, una din cele mai cunoscute agentii de marketing online si SEO din Romania. „Imi doresc sa cresc piata online romaneasca prin pregatirea unor specialisti SEO si marketeri. Acestia vor putea face diferenta pentru business-urile online de care se vor ocupa. Imi doresc sa gasesc acesti oameni sclipitori, care vor implementa cu succes noile concepte de SEO la cele mai importante brand-uri din online”, transmite Ovidiu Joita.

Sursahttps://ecompedia.ro/s-lansat-prima-scoala-de-seo-jediseoschool-bucuresti/


→ 2Performant intră în piața de influencer marketing cu o investiție de 250.000 de euro

Noua funcție a platformei 2Performant ar trebui să ușureze colaborarea brandurilor și agențiilor cu influenceri plătiți pentru a posta în diferte campanii: instagrammeri, bloggeri, vloggeri, proprietari de pagini de facebook, site-uri cu multe vizualizări sau orice alt tip de creatori de conținut. 2Performant digitalizează contractele și automatizează plățile, adică elimină birocrația din procesul de business.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/2performant-intra-in-piata-de-influencer-marketing-cu-o-investitie-de-250-000-de-euro-si-digitalizeaza-contactele-si-platile-catre-influencerii-folositi-de-branduri-in-campanii-18685216


→ Noul regulament propus de Comisia Europeana, care elimina geoblocarea nejustificata in mediul online in intreaga Uniune, intra in vigoare pe  3 decembrie 2018

Europenii nu vor trebui sa se mai teama ca un site web le va bloca accesul doar pentru ca ei – sau cardurile lor de credit – provin dintr-o alta tara. Cu aceasta ocazie, vicepresedintele pentru piata unica digitala, Andrus Ansip, a declarat: “Ne dorim o Europa fara bariere, fapt ce presupune eliminarea barierelor din calea e-commerce”.

Sursahttps://www.wall-street.ro/articol/eCommerce/236982/comisia-europeana-elimina-geoblocarea-de-astazi-europenii-pot-face-cumparaturi-online-fara-frontiere.html


→ Programul Deschide România, inițiat de eMAG pentru susținerea miciilor antreprenori români, a atras peste 1.300 de producători și a ajuns în toate județele țării

De la lansare și până acum, Deschide România a generat peste 60.000 de comenzi și încasări în valoare de 11 milioane de lei din vânzarea a 160.000 de produse pentru producătorii români participanți la program. Cele mai vândute au fost articolele, home deco, articolele pentru copii și cele pentru femei sau accesoriile bărbătești.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retail/programul-deschide-romania-initiat-de-emag-pentru-sustinerea-miciilor-antreprenori-romani-a-atras-peste-1-300-de-producatori-si-a-ajuns-in-toate-judetele-tarii-18685224


→ Eurolife ERB vinde o asigurare de călătorie disponibilă exclusiv online

Compania Eurolife ERB Asigurări, deţinută de canadienii de la Fairfax, vinde o asigurare de călătorie disponibilă exclusiv online, valabilă oriunde în lume. Asigurătorul a lansat oferta în trei variante de pachete care diferă prin preţul direct proporţional cu avantajele şi acoperirea pachetului.

Sursahttps://www.zf.ro/banci-si-asigurari/eurolife-erb-vinde-o-asigurare-de-calatorie-disponibila-exclusiv-online-17752272


→ Societatea de Transport București (fosta RATB) va introduce plata cu cardul bancar, direct in vehicul, de anul viitor

“Actuala conducere a STB discută introducerea acestei facilități de plată. Discuțiile sunt avansate și, cel mai probabil, plata cu orice card bancar (n.r. direct la aparatele de taxare electronică din mijloacele de transport) va fi introdusă în primele luni ale anului viitor. Prețul unei călătorii achitate cu cardul bancar va fi mai mare, ca și în cazul achitării călătoriei prin SMS”, au spus surse avizate. Acest sistem va deveni funcțional după finalizarea probelor tehnice la sistemul automat de taxare.

Sursa – https://www.nocash.info.ro/societatea-de-transport-bucuresti-fosta-ratb-va-introduce-plata-cu-cardul-bancar-direct-in-vehicul-de-anul-viitor/


→ Charlotte Hogg, CEO Visa în Europa: România este în top 10 ţări din lume la adopţia plăţilor cu cardul contactless

Din portofoliul local al Visa, 74% din plăţile cu cardul se realizează folosind tehnologia contactless. România se numără printre primele zece ţări din lume în ceea ce priveşte rata adopţiei plăţilor cu cardul contactless, această tehnologie fiind mult mai bine primită pe plan local decât în multe alte ţări din Vest, potrivit lui Charlotte Hogg, CEO-ul Visa pentru Europa, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa mondială de plăţi electronice.


Sursa –https://www.zf.ro/business-hi-tech/charlotte-hogg-ceo-visa-in-europa-romania-este-in-top-10-tari-din-lume-la-adoptia-platilor-cu-cardul-contactless-17743105


→ PayPoint a ajuns la 10 mil. de tranzactii pe luna in Romania, in principal plati facturi. Compania continua sa-si extinda reteaua proprie de POS-uri

Pentru prima jumătate a anului financiar 2018-2019, încheiat la data de 30 septembrie 2018, PayPoint plc raportează pe plan local un volum de 55,8 de milioane tranzacţii, cu 43,8% peste aceeaşi perioadă a anului precedent, creștere generată atât organic, cât și de aportul tranzacțiilor procesate de compania Payzone (achiziționată în octombrie 2017). “Evoluția se remarcă pe toate segmentele relevante de plăți procesate, de la cel al facturilor (49,1 milioane tranzacții, în creștere cu 42,4%), la încărcarea electronică a cartelelor preplătite pentru telefonie mobilă (6,1 milioane tranzacții, în creștere cu 55,7%), până la serviciile introduse mai recent de PayPoint în mediul de retail.”, potrivit comunicatului de presa al companiei.

Sursa – https://www.nocash.info.ro/paypoint-a-ajuns-la-10-mil-de-tranzactii-pe-luna-in-romania-in-principal-plati-facturi-compania-continua-sa-si-extinda-reteaua-proprie-de-pos-uri/


→ Magazinul online Complice.ro a avut vânzări de 50.000 euro la 9 luni. Majoritatea veniturilor sunt din zona corporate

Complice.ro, magazin online care pune la dispoziţie o serie de produse şi servicii pentru cadouri inedite, a înregistrat în primele nouă luni ale acestui an venituri de 50.000 euro, iar pentru final de an ţinteşte afaceri totale între 60.000 şi 65.000 euro, triple faţă de 2017.

Sursa – https://www.zf.ro/business-hi-tech/magazinul-online-complice-ro-a-avut-vanzari-de-50-000-euro-la-9-luni-majoritatea-veniturilor-sunt-din-zona-corporate-17743145


→ INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu LightPlay.ro

Lightplay.roa aparut in peisajul e-commerce autohton anul trecut, odata cu firma Lightplay S.R.L., care face proiecte arhitecturale, dar este si „un mic studio care proiecteaza si produce abajururi geometrice din hartie sau polipropilena, pliate in stil origami, expresive si jucause, care scot din anonimat orice amenajare interioara”, a povestit Adina Rusu, Administrator Lightplay.ro. De formatie arhitect, Adina demonstreaza ce pot face doua maini dibace (ea schiteaza si creeaza abajururile de pe site, ea se ocupa de Facebook) si si-a transformat pasiunea in afacere luptandu-se cu promovarea, gasirea niselor pe care produsele ei originale (si inregistrate la ORDA) sa capete vizibilitate.

Sursahttps://ecompedia.ro/interviu-ecompedia-stat-de-vorba-cu-lightplay-ro/

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.