Florinel Chiş (ARMO) afirmă că în 2019 piaţa e-commerce va rămâne pe creştere, un studiu INS arată că 43,5% dintre români au cumpărat online în 2018 faţă de 35% în 2017, MobilPay Wallet oferă clienților Floria posibilitatea de a cumpăra flori prin cod QR, un studiu Trusted.ro arată că românii cumpără mai mult de la magazinele online care inspiră încredere

 

→ Specialistii din eCommerce discuta despre “elefantul din camera” –  se vor scumpi produsele?

“Piata isi va mentine tendinta actuala”, spune Florinel Chis. “Exista o serie de evenimente care pot influenta cresterea consumului si prin asta, cresterea comertului online”, continua el. “In 2019 speram sa vedem actualizari legislative si norme de aliniere la legislatia europeana, factor ce va influenta pozitiv dezvoltarea comertului online”, declara  Florinel Chis, ARMO.
Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/eCommerce/237250/exclusiv-specialistii-din-ecommerce-discuta-despre-scumpiri.html


→ Studiu INS – 2018: 43,5% dintre romani au cumparat online, fata de 35% in 2017

Institutul National de Statistica a realizat, in aprilie, o ancheta privind accesul la tehnologia informatiilor si comunicatiilor (TIC) in Romania, pe un esantion de 10.188 de locuinte urbane si rurale, din toate judetele tarii si Bucuresti (persoane de 16-74 ani care au folosit Internetul). Studiul „Accesul populatiei la tehnologia informatiilor si comunicatiilor, 2018”, disponibil pe insse.ro, a descoperit ca anul acesta 43,5% dintre romani au cumparat online, fata de 35% in 2017. Din totalul acestui procent care a ales comertul prin Internet, 40% au efectuat comenzi si cumparaturi online in ultimele 3 luni, 18,8% in perioada cuprinsa intre 3 luni si 1 an si 41,2% cu mai mult de 1 an in urma.

Sursa – https://ecompedia.ro/2018-435-dintre-romani-au-cumparat-online-fata-de-35-2017-studiu-ins/


→ STUDIU Trusted.ro:  Clienții români cumpără mai mult și mai des de la magazinele online care inspiră încredere

Mărcile afișate pe site-urile magazinelor online influențează decizia de cumpărare a clienților români, potrivit unei cercetări realizate de Eureka Insights și TRUSTED.RO. Mărcile de încredere sunt un factor care influențează pozitiv încrederea în magazine pentru 77% dintre respondenți.  De asemenea, oamenii au încredere mai mare în magazinele online de la care au mai cumpărat sau care sunt recomandate de rude, prieteni sau cunoștințe. Alte elemente care conferă încredere în magazinele online sunt: design-ul site-ului – 66%, funcționalitatea site-ului (cât de ușor se poate naviga) – 79%, au mai făcut cumpărături în trecut de la acel magazin – 93%, articole favorabile magazinelor în presa online – 83%, descrierile și pozele din paginile de produs corespund realității – 89%.

Sursa – https://www.trusted.ro/blog/2018/12/06/studiu-trusted-eureka-increderea-clientilor-magazine-online/


→ Premiera: romanii pot cumpara flori cu mobilul, prin scanarea codurilor QR ale buchetelor, direct din aplicatie
Clienții care vizitează florăriile Floria au de acum posibilitatea de a plăti cu telefonul mobil prin intermediul tehnologiei scanării codurilor QR. Serviciul este disponibil prin aplicația mobilPay Wallet, “singurul portofel digital din România cu care se pot face plăți în toate mediile – în magazinele online ale comercianților, la casele de marcat sau direct în aplicație”, dupa cum precizeaza Netopia. Prin acest parteneriat, “mobilPay Wallet oferă clienților Floria o premieră pe piața românească, prin alegerea directă a produsului expus și scanarea codului QR special afișat în dreptul acestuia.”, se arata in comunicatul de presa al companiei. Noua modalitate de plată este prezentă în toate cele șase florării Floria din București, Otopeni și Ploiești, în care clienții pot plăti pe loc buchetul dorit, în numai trei click-uri, fără a apela la cash sau la carduri, utilizând funcția Scan&Pay a aplicației mobilPay Wallet.
Sursa – https://www.nocash.info.ro/premiera-romanii-pot-cumpara-flori-cu-mobilul-prin-scanarea-codurilor-qr-ale-buchetelor-direct-din-aplicatie/


→ Interviu cu Marian Alecsiu (F64): Online-ul nu trebuie să devină un hoț al offline-ului, ci un suport

Pentru F64, 2018 a fost anul e-commerce. În luna februarie site-ul a făcut trecerea de la o platformă custom la una nouă, standardizată, dar cu opțiuni de scalare și implementare de noi tehnologii, pentru a se alinia cerințelor din e-commerce. Marian Alecsiu, CEO F64, a declarat că a fost o experiență dificilă, dar care va ajuta business-ul să devină mult mai eficient. Obiectivele F64 legate de site au fost un succes. Cea mai bună dovadă o reprezintă trofeul GPeC pentru cel mai bun magazin online de IT&C, Electronice și Electrocasnice, câștigat de F64 la Gala Premiilor eCommerce 2018.

Sursa – https://www.gpec.ro/blog/interviu-cu-marian-alecsiu-f64-cel-mai-bun-magazin-online-itc-electronice-electrocasnice-2018


→ RTB House: Cu cat cresc cumparaturile online de Craciun

Potrivit datelor RTB House, in a doua parte a lunii decembrie, cu aproximativ o saptamana inaintea Craciunului, frecventa vizitelor in magazinele online incepe sa scada considerabil, atingand cel mai scazut nivel chiar in Ajunul Craciunului. In aceasta zi, numarul vizitatorilor scade cu circa 28% fata de media lunii decembrie. Totodata, numarul tranzactiilor scade cu aproximativ 57% fata de media lunara.
Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/eCommerce/237277/rtb-house-cu-cat-cresc-cumparaturile-online-de-craciun.html


→ Drumul de la scepticismul clienților, la 1 miliard de email-uri pe an, în 15 ani de White Image

White Image, prima agenție de email marketing din România, aniversează 15 ani de activitate,
perioadă în care a trecut de la statutul de pionier al pieței locale, la o companie care ajută clienții să trimită anual un miliard de email-uri. Compania a trecut prin toate etapele de dezvoltare a unei piețe care a pornit de la banale newslettere, la campanii de marketing extrem complexe – de la simple email-uri, la adevărate generatoare de vânzări. Activitatea companiei a început în 2003, când email marketing-ul era un concept necunoscut în România, iar la nivel global încă făcea primii pași. Acest an a fost crucial, pentru că apăreau și primele reglementări din domeniu, „Can Spam Law” în SUA și „Privacy and Electronic Communications Regulations” în Uniunea Europeană. Piața din România a fost cu un pas în urmă, dar dezvoltarea tehnologiilor și a infrastructurii de internet moderne au condus la recuperarea rapidă a decalajului față de piețele occidentale.

Sursa – https://ecomnews.ro/2018/12/06/drumul-de-la-scepticismul-clientilor-la-1-miliard-de-email-uri-pe-an-in-15-ani-de-white-image/


→ Retailerul Elefant.ro vrea să-şi majoreze capitalul cu 9,3 mil. lei fie prin cash, fie prin transformarea unor împrumuturi în acţiuni

Acţionarii Elefant Online SA, compania care administrează operaţiunile elefant.ro, unul dintre cele mai mari magazine online locale, au decis în data de 4 decembrie să majoreze capitalul social al companiei cu o sumă de până la 9,3 mil. lei, prin emiterea unor acţiuni noi care vor fi acordate prin aport de numerar sau conversia unor împrumuturi, conform unui document publicat în Monitorul Oficial. „Millennium Gold Resources Limited va putea subscrie un număr de 55.713 acţiuni; Catalyst Romania va putea subscrie un număr de 9.110 acţiuni şi Olif va putea subscrie un număr de 28.421 acţiuni“, conform documentului.

Sursa – https://www.zf.ro/business-hi-tech/retailerul-elefant-ro-vrea-sa-si-majoreze-capitalul-cu-9-3-mil-lei-fie-prin-cash-fie-prin-transformarea-unor-imprumuturi-in-actiuni-17785377


→ Iulian Stanciu, CEO eMag, intră în nume propriu în acționariatul PC Garage

Iulian Stanciu, acționar al Dante International, administratorul celui mai mare retailer online eMAG.ro, a preluat, în nume propriu, 4,7619% din acțiunile PC Garage. Anterior, Dante International, controlat de grupul sud-african Naspers, deținea integral PC Garage, cota de participație coborând acum la 95,2381%.Anul trecut, afacerile PC Garage au crescut la 261,44 milioane de lei.

Sursa – https://www.profit.ro/stiri/tranzactie-iulian-stanciu-ceo-emag-intra-in-nume-propriu-in-actionariatul-pc-garage-18691827


→ eComJobs.ro: Secret Santa si-a facut update

Pe ecomjobs.ro/secret-santa poti scapa rapid si usor de stresul de a organiza Secret Santa la birou, inainte de Sarbatori, asigurandu-te ca nu exista favoritisme, transmite compania, intr-un comunicat de presa. eComJobs.ro a creat un sistem in care completezi numele tuturor colegilor tai, numele le sunt amestecate automat si fiecare va primi un e-mail cu numele colegului pentru care trebuie sa ia cadou, bugetul si ziua in care se face schimbul Secret Santa. Simplu si rapid, fiecare membru al echipei va primi apoi cadoul ales special pentru el, fara a se cheltui o avere. „Suntem de parere ca majoritatea companiilor nu constientizeaza puterea acestor mici lucruri, precum organizarea Secret Santa si din aceasta cauza am vrut sa simplificam la maxim efortul depus pentru a-l organiza. In acest fel, oamenii ajung sa se cunoasca intre ei si tocmai aceste relatii create sa fie plus valoarea de care are nevoie o companie pentru a creste gradul de retentie al angajatilor”, explica Ciprian Dragoi (Co-fondator eComJobs).

Sursa – https://ecompedia.ro/ecomjobs-ro-secret-santa-si-facut-update/


→ Radu Savopol, 5 to go: lansez o platformă e-learning

Reducerea taxei pe valoarea adăugată de la 24% la 9% pentru alimente și băuturi nealcoolice și adoptarea Legii care interzice fumatul în spațiile închise au contribuit la creșterea brandului 5 to go, iar oamenii au adoptat stilul de a merge cu paharul de cafea în mână, specific altor state europene, afirmă Radu Savopol, co-fondator 5 to go. În plus, acesta a anunțat că va lansa o platformă de e-learning pentru a pregăti online angajații.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retail/profit-tv-radu-savopol-5-to-go-oamenii-au-adoptat-stilul-de-a-merge-cu-paharul-de-cafea-in-mana-pe-strada-deschizi-cu-30-minute-mai-tarziu-ai-pierdut-lansez-o-platforma-e-learning-18681213


→ WatchShop.ro aduce William S

WatchShop.ro, cel mai mare magazin online de ceasuri originale din Romania, aduce in Romania, in exclusivitate, un nou brand de ceasuri fashion: William S. Noile ceasuri sunt disponibile in 30 de modele, au un design simplu, minimalist si sunt destinate tinerilor care vor sa fie in tendinte, fara a iesi, insa, in evidenta prin opulenta.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/eCommerce/237263/ceasuri-fashion-pentru-tineri-watchshop-ro-aduce-william-s.html


→ Teodor Blidăruş: Am completat platforma George lansată de BCR cu componente de inteligenţă artificială

Start-up-ul FintechOS, care a fost evaluat luna trecută la 7 mil. euro printr-o finanţare de la fondul local de investiţii GapMinder, este furnizorul soluţiei de inteligenţă artificială implementate de BCR pentru noua platformă digitală George, pariul celei mai mari bănci locale că şi giganţii din banking pot veni cu produse simple, uşor de utilizat, capabile să răvăşească piaţa la fel ca un start-up fintech. „Noi suntem inteligenţa artificială din spate pentru platforma George din România. Adică ori de câte ori George procesează un card de identitate sau analizează textul de pe un document, sau o fotografie sau un flux video live generat de utilizator, platforma foloseşte componentele din Fintech OS”, a declarat Teodor Blidăruş, CEO al FintechOS.

Sursa – https://www.zf.ro/banci-si-asigurari/teodor-blidarus-am-completat-platforma-george-lansata-de-bcr-cu-componente-de-inteligenta-artificiala-17781350


→ SelfPay lanseaza propria aplicatie mobila: 20.000 de instalari in primele trei luni

Aplicatia mobila SelfPay ofera utilizatorilor Statiilor de Plata numeroase avantaje, precum pastrarea istoricului platilor efectuate si a chitantelor aferente in format digital, acumularea si posibilitatea de utilizare a restului rezultat in urma efectuarii de plati direct din aplicatie, localizarea celor mai apropiate statii de plata sau acumularea punctelor pentru participarea la campaniile cu premii organizate de SelfPay.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/eCommerce/237230/selfpay-lanseaza-propria-aplicatie-mobila-20-000-de-instalari-in-primele-trei-luni.html


→ McKinsey: Economia digitală ar putea contribui cu 42 de miliarde de euro la PIB-ul României în 2025

„România este a doua ţară din regiune cu cel mai mare potenţial de creştere a economiei digitale, după Polonia.“ Digitalizarea poate deveni motorul de creştere a eco­nomiei României în urmă­torii ani, în condiţiile în care aceasta ar putea con­tribui cu până la 42 miliarde de euro la PIB în 2025, dacă atât mediul privat, cât şi statul vor face paşii necesari accelerării transformării di­gitale pe plan local, conform unui studiu rea­li­zat de compania de consultanţă McKinsey & Company la nivelul Europei Centrale şi de Est.

Sursa – https://www.zf.ro/business-hi-tech/mckinsey-economia-digitala-ar-putea-contribui-cu-42-de-miliarde-de-euro-la-pib-ul-romaniei-in-2025-17785373


→ Fondatorii ViziteazaDelta.ro, investitie de un milion de euro in MyPal.travel, o platforma inteligenta de rezervari

“Noi credem ca romanii au o nevoie reala de a gasi intr-un singur loc toate informatiile legate de destinatiile turistice, posibilitatea de a face rezervari integrate si de a plati toate tipurile de servicii turistice dorite”, a declarat Dragos Catalinoiu Gociman, unul dintre cei doi investitori in platforma inteligenta de booking MyPal.travel.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/Turism/237265/fondatorii-viziteazadelta-ro-investitie-de-un-milion-de-euro-in-mypal-travel-o-platforma-inteligenta-de-rezervari.html


→ Magazinul online de şosete Madam Mitza: Anul viitor 10-15% din venituri vor veni de pe pieţele externe

Magazinul online Madammitza.com, specializat în comercializare de şosete colorate, s-a extins anul acesta şi pe piaţa europeană prin intermediul Amazon, cel mai mare retailer de pe piaţa globală de comerţ electronic, ţinta fiind ca vânzările externe să genereze 10-15% din veniturile sale anul viitor. „Lansarea pe plan internaţional a fost în planul Madam Mitza de la bun început, iar toamna aceasta a sosit timpul. După patru ani de existenţă pe piaţa românească, cred că este necesar ca Madam Mitza să ajungă în Europa. Pentru început“, a declarat Bogdan Voiculescu, cofondatorul magazinului madammitza.com.

Sursa – https://www.zf.ro/business-hi-tech/magazinul-online-de-sosete-madam-mitza-anul-viitor-10-15-din-venituri-vor-veni-de-pe-pietele-externe-17782705


→ INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Dandelion-Store.ro

Dandelion-store.ro a fost lansat recent,  13 septembrie 2018, au povestit Andreea Bucoveanu si Adina Calciu, fondatoare dandelion-store.ro, si vinde online corturi si saltelute de joaca, paturici, aparatori de patut si perne. „A fost mult de munca la el, am vrut sa fie aerisit, spatiat, simplu si, desi credeam ca va fi usor de realizat, au fost multe modificari de facut pe parcurs pana sa ajunga la forma dorita”. Fondatoarele ne-au povestit cum au ajuns sa-si canalizeze pasiunea pentru creatie intr-o afacere care infrumuseteaza camerele copiilor, transformandu-le intr-un cadru in care „joaca este toata treaba unui copil”. Cu o investitie de 50.000 €, Andreea si Adina fabrica produsele la noi in tara, avand mare atentie la calitate si siguranta.

Sursa – https://ecompedia.ro/interviu-ecompedia-stat-de-vorba-cu-dandelion-store-ro/

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.