SoftBank investeşte în Grab şi Fair, Daimler testează livrarea cu camioane electrice în SUA, business-ul grocery al Amazon creşte lent, Congresul SUA vrea să scutească monedele digitale de reglementările legii obligaţiunilor

 

SoftBank investeşte în compania de servicii financiare pentru domeniul auto Fair

SoftBank conduce o rundă de finanţare de 385 de milioane USD, rundă care oferă Fair o evaluare de peste 1 miliard USD. Fair Financial este un serviciu de abonamente pentru închiriere şi achiziţie de maşini la mâna a doua. Scopul companiei este de a facilita dezvoltarea serviciilor alternative de mobilitate şi utilizarea maşinilor fără ca cei care le închiriază sau le cumpără să fie presaţi financiar. (sursă)

 

Daimler testează un serviciu de livrare cu camioane electrice în SUA

Daimler Trucks a oferit companiei de livrare Penske Truck Leasing un camion electric Freigthliner eM2. Cele două companii au dezvoltat împreună camionul în ultimele 9 luni. Daimler s-a ocupat în ultima perioadă cu electrificarea de vehicule mari, convertindu-le motorizarea de la cea pe motorină. Producătorul german lucrează în prezent cu Southern California Edison pentru a dezvolta un sistem de staţii de încărcare pentru camioanele electrice eM2. (sursă)

 

Amazon are rezultate slabe pe zona de grocery

La mai mult de un an de la achiziţia Whole Foods pentru 13,7 miliarde USD, vânzările Amazon pe sectorul grocery sunt încă reduse. Conform unui studiu al Brick Meets Click, numărul celor care au plasat comenzi grocery cel puţin o dată pe lună a scăzut în 2018 faţă de 2017. Retailerii tradiţionali pe acest sector atrag în medie comenzi grocery de 200 USD lunar, faţă de cifra Amazon de doar 74 USD. (sursă)

 

SoftBank plănuieşte o investiţie de peste 1 miliard USD în Grab

Vision Fund continuă seria de investiţii în cadrul unicornilor tech asiatici. SoftBank urmăreşte să investească peste 1 miliard USD în liderul de pe piaţa de ride-hailing din Asia. În ultimele luni, SoftBank a investit masiv în OYO, Coupang şi Tokopedia, companii asiatice în cadrul cărora deţine deja participaţii. Prin intermediul Vision Fund, SoftBank îşi va dubla practic participaţiile deţinute în aceste companii. (sursă)

 

Congresul SUA urmăreşte să scutească monedele digitale de prevederile legii obligaţiunilor bancare

SEC a anunţat în ultima perioadă mai multe acţiuni împotriva companiilor care nu şi-au înregistrat ICO-urile la instituţie. Noua lege propusă ar urma să relanseze sectorul crypto. Mai multe entităţi au declarat că dacă monedele digitale sunt clasificate drept obligaţiuni, creşterea acestui sector va fi afectată. Suporterii noii legi declară că în SUA cadrul legislativ de reglementare a criptomonedelor este perimat şi nu reflectă natura tehnologiei. (sursă)

 

Vanzările de iPhone rămân mici pe piaţa din India

Apple nu a reuşit să îşi stabilească o prezenţă consistentă pe piaţa din India, în special din cauza costurilor mari ale device-urilor sale. De asemenea, legea indiană prevede că retailerii străini single-brand trebuie să cumpere 30% din materia primă necesară pentru fabricarea produselor lor de pe piaţa locală. Deşi Apple a redus preţul telefoanelor sale şi a crescut reţeaua de distribuţie locală, vânzăile rămân reduse. Gigantul american va reveni la strategia de a targeta consumatorii instăriţi. (sursă)

 

Retailerul fashion Guess a fost amendat de Comisia Europeană pentru geo-blocking

Amenda de aproximativ 40 de milioane EUR a fost aplicată companiei americane deoarece aceasta a interzis retailerilor online să promoveze şi să vânda produsele sale către consumatorii din alte pieţe europene decât cele pe care compania este prezentă. Comisarul european Margrethe Vestager a declarat că prin geo-blocking, Guess a menţinut preţuri mari, în special pentru ţările din Europa Centrală şi de Est. (sursă)

 

Cele mai recente cifre ale indicelui IMRG Capgemini e-Retail Sales arată că e-commerce-ul britanic a înregistrat cea mai slabă lună noiembrie din ultimii 7 ani

Retailul online din Marea Britanie a avut de suferit în luna noiembrie, crescând cu doar 8,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. Luna noiembrie 2018 a fost cea mai slabă din 2011 încoace, conform indicelui IMRG. Întreaga industrie e-commerce britanică a înregistrat cea mai scăzută creştere a vânzărilor din săptămâna cu Black Friday. Motivele indicate de IMRG pentru această situaţie sunt multiple. (sursă)

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.