Fondul de investiții Mid Europa a finalizat preluarea Urgent Cargus, Vlad Diaconu, fondator theStartups.eu, consideră că timpul de livrare a coletelor comandate de la retailerii online se va îmbunătăţi în 2019, Michal Szczurek, CEO ING Bank România vorbeşte despre competiţia dintre bănci şi giganţii tech, Farmec şi-a listat produsele pe marketplace-ul eMAG

 

→ Fondul de investiții Mid Europa a finalizat preluarea Urgent Cargus, numărul 2 pe piața românească de curierat

Fondul privat de investiții Mid Europa Partners a finalizat achiziția Urgent Cargus, al doilea mare jucător pe piața românească de curierat, de la Abris Capital Partners, operațiune prin care își mărește portofoliul local la trei companii. Achiziția Urgent Cargus reprezintă cea de a treia investiție directă a Mid Europa Partners în România.

Sursa – https://www.profit.ro/stiri/fondul-de-investitii-mid-europa-a-finalizat-preluarea-urgent-cargus-numarul-2-pe-piata-romaneasca-de-curierat-18805359


→ Vlad Diaconu, fondator theStartups.eu, considera ca timpul de livrare a coletelor comandate de la retailerii online se va îmbunătăţi în 2019

Companiile locale de retail online ar trebui să se concentreze pe extinderea pe pieţele externe, investiţiile în automatizări şi externalizarea serviciilor care nu sunt legate de activitatea de bază. Eforturile de integrare a platformelor tehnologice derulate în ultimii ani de jucătorii din piaţa de comerţ electronic şi de companiile de curierat se vor vedea în 2019 când timpul de livrare a coletelor se va îmbunătăţi, consideră Vlad Diaconu, fondator al agenţiei de consultanţă în eCommerce theStartups.eu, care are o experienţă de peste zece ani în industrie.

Sursa – https://www.zf.ro/business-hi-tech/vlad-diaconu-thestartups-eu-timpul-de-livrare-a-coletelor-comandate-de-la-retailerii-online-se-va-imbunatati-in-2019-17824936


Michal Szczurek, CEO ING Bank Romania despre competitia dintre banci si gigantii tech: “pana cand Google se va folosi de PSD2, noi vom profita de oportunitati”

Competitia in domeniul financiar bancar nu mai este intre cine are mai multe servicii sau cine lanseaza o premiera pe piata, ci intre cei care ofera servicii relevante, simplu de utilizat si sigure, a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank Romania. In acest context, managerul a facut o analiza comparativa ING Pay vs. Google Pay. Ce poate o banca sa faca mai bine decat gigantii Tech? Intrebat despre inrolarea cardurilor ING in Google Pay (cand serviciul va fi lansat in Romania), CEO-ul bancii a raspuns simplu si transant ca, experienta pe care o oferi clientului este cea care face diferenta, dar daca clientii vor fi interesati, nu ii vor opri sa utilizeze Google Pay. El a dat exemplul platilor cu cardul de credit si esalonarea in rate. Telefonul mobil iti ofera experienta de a alege imediat in cate rate vrei sa iti esalonezi cumparaturile de pe cardul de credit. Este o experienta care nu poate fi replicata prin plastic, sustine Michal.

Sursa – https://www.nocash.info.ro/michal-szczurek-ceo-ing-bank-romania-despre-competitia-dintre-banci-si-gigantii-tech-pana-cand-google-se-va-folosi-de-psd2-noi-vom-profita-de-oportunitati/


→ Producătorul de cosmetice Farmec şi-a listat produsele pe marketplace-ul eMAG. Urmează extinderea pe platforma eMAG din Bulgaria şi Polonia

Farmec Cluj-Napoca, cel mai mare producător local de cosmetice, activ şi pe piaţa de retail, şi-a listat produsele pe marketplace-ul eMAG, mişcarea făcând parte din  strategia companiei de extindere şi creştere a vizibilităţii şi accesibilităţii online pentru produsele sale. “În 2019 urmează listarea produselor Farmec şi Gerovital în marketplace-urile eMAG Bulgaria şi Polonia. Dorim să accesăm noi pieţe de desfacere, deoarece sectorul pe care îl reprezentăm este foarte concurenţial, dar aflat în plină ascensiune”, spune Codrean Pop, director de vânzări în cadrul companiei.

Sursa – https://www.zf.ro/companii/retail-agrobusiness/producatorul-de-cosmetice-farmec-si-a-listat-produsele-pe-marketplace-ul-emag-urmeaza-extinderea-pe-platforma-emag-din-bulgaria-si-polonia-17829037


→ Telekom și eMAG se luptă pentru BNR

Kapsch România, A.M.S. Expert Consult SRL, Telekom România Communications (fost Romtelecom), Telekom România Mobile Communications (fost Cosmote), Dante International, adminstratorul eMAG.ro, cel mai mare retailer local online, și Producton SRL au depus oferte pentru furnizarea către Banca Națională a României de calculatoare, monitoare, laptopuri și tablete. Contractul a fost estimat la 13,3 milioane de lei, fără TVA, pentru o perioadă de 3 ani.

Sursa – https://www.profit.ro/stiri/telekom-si-emag-se-lupta-pentru-bnr-18759629


→ Consiliul Concurenței a amendat cu 1,6 milioane de lei firma Corsar Online, care deține și platforma de comerț online Cel.ro

Consiliul Concurenței a anunțat luni că a amendat  cel.ro, pe motiv că a preluat controlul aupra domeniilor de internet marketonline.ro, mediadot.ro și azerty.ro fără a primi în prealabil autorizarea autorității de concurență. Corsar Online este deținută integral de românul Tiberiu Pop, iar anul trecut a avut un profit net de peste 337.000 lei, la o cifră de afaceri de peste 255,1 milioane de lei.

Sursa – https://economie.hotnews.ro/stiri-it-22898940-consiliul-concurentei-amendat-1-6-milioane-lei-firma-corsar-online-care-detine-platforma-comert-online-cel.htm


→ EcomJobs lansează campania Joburi de Viitor

Campania  Joburi de viitor este un exercițiu de imaginație amuzant dar realist despre cum vor arăta anumite posturi din cadrul unui magazin online în viitor. “E important ca angajat sau angajator în eCommerce să știi la ce să te aștepți în viitorul nu foarte îndepărtat. Din fericire, familiarizarea cu tehnologia și folosirea ei în desfășurarea activității este deja un mare plus în pregătirea pentru următorii ani. Pornind de la cele mai comune activități dintr-o afacere de tip eCommerce, am elaborat 10 joburi de viitor și am încercat să le ilustrăm cât mai explicativ”, scriu pe blog Ciprian Drăgoi şi Lavinia Biberi, fondatori EcomJobs.

Sursa – https://www.ecomjobs.ro/blog/2019/01/07/joburi-de-viitor/


NETOPIA Payments si start-up-ul Elrond lanseaza criptomoneda ERD

NETOPIA Payments si compania IT cu know-how romanesc Elrond anunta – intr-un comunicat de presa – un parteneriat menit sa dezvolte o noua platforma blockchain, scalabila si mai eficienta, cu taxe neglijabile si o procesare a tranzactiilor in doar cateva secunde, pe baza token-ului ERD. Acesta a fost dezvoltat de start-up-ul amintit si va fi integrat pe platforma de plati NETOPIA Payments. Cel mai mare procesator de plati electronice din Romania va permite comerciantilor sa ofere, la randul lor, utilizatorilor si clientilor posibilitatea de a achizitiona produse si servicii prin intermediul ERD tokens. Astfel, din a doua jumatate a anului, peste 6.000 de comercianti care utilizeaza solutiile NETOPIA Payments vor putea accepta criptomoneda ERD, fara costuri de dezvoltare sau de exploatare suplimentare din partea lor.

Sursa – https://ecompedia.ro/netopia-payments-si-start-ul-elrond-lanseaza-criptomoneda-erd/


→ Banca Transilvania și PTP Online lansează în Cluj-Napoca facilitatea de plată cu telefonul în transportul public
Banca Transilvania (BT) și dezvoltatorul PTP Online au anunțat, joi, că au lansat în Cluj-Napoca facilitatea de plată cu telefonul, prin aplicația 24pay, a biletelor și abonamentelor online pentru transportul cu autobuzul, troleibuzul, tramvaiul și micobuzul, operat de Compania de Transport Public Cluj-Napoca.
Sursa – https://www.profit.ro/insider/auto-transporturi/banca-transilvania-si-ptp-online-lanseaza-in-cluj-napoca-facilitatea-de-plata-cu-telefonul-in-transportul-public-18808682


→ Instant Factoring a finantat facturi in valoare de 2,7 milioane de euro in 2018

Instant Factoring, FinTech-ul romanesc activ pe piata locala din aprilie 2018, a incheiat anul cu un volum de peste 1.500 de finantari acordate, la o valoare totala de 2,7 milioane euro. Valoarea medie de finantare a unei facturi a fost de 10.000 de lei, dublu fata de valoarea estimata la momentul lansarii pe piata. Compania previzioneaza sa atinga breakeven-ul operational in prima jumatate a 2019.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/Finante-Banci/237765/instant-factoring-a-finantat-facturi-in-valoare-de-2-7-milioane-de-euro-in-2018-ce-planuri-are-pentru-2019.html


→ Legea prin care farmaciile pot vinde online medicamente fără reţetă este în vigoare, dar lipsesc normele de aplicare

Retailul farma cuprinde circa 8.000 de farmacii, potrivit datelor de la statistică, însă în cazul companiilor care operează mai multe farmacii sub acelaşi brand este suficient ca una dintre farmacii să fie autorizată să vândă online OTC-uri. Legea 160 prin care farmaciile comunitare din România pot comercializa online medicamente eliberate fără reţetă (OTC) a fost publicată în Monitorul Oficial încă din iulie 2018, însă în practică farmaciile nu pot vinde OTC-uri pe site pentru că normele de aplicare a legii nu au fost aprobate încă de Ministerul Sănătăţii.

Sursa – https://www.zf.ro/companii/retail-agrobusiness/o-noua-lege-fara-norme-de-aplicare-legea-prin-care-farmaciile-pot-vinde-online-medicamente-fara-reteta-este-in-vigoare-dar-lipsesc-normele-de-aplicare-17835497


→ Dan Ostahie lanseaza un procesator de plati pentru comercianti

Afacerea este inițiată cu compania bulgara Paynetics (care va detine 30%), emitent de monedă electronică și membru principal al Mastercard și VISA, SWIFT și SEPA, furnizor soluții de plată B2B și B2C. Serviciile vor fi furnizate atât online, cât și în magazinele fizice. “Credex Pay își propune pentru primul an să implementeze soluția de procesare plăți unui număr de 150 comercianți și să obțină venituri de aproximativ 2 milioane euro, cu o echipă de 8 angajați. Investiția inițială va fi de aproximativ 1 milion de euro. Pe termen mediu, planul nostru este să depășim 1.000 de comercianți înrolați și să generam venituri de 3-4 milioane de euro anual, iar echipa va evolua către 25 de angajați”, spune Traian Baicu, CEO al Credex IFN.

Sursa – https://www.nocash.info.ro/dan-ostahie-lanseaza-un-procesator-de-plati-pentru-comercianti/


→ Cum funcționează brand-ul în mintea unui consumator? Interviu cu Mihaela Mureșan, Founder Brand Essence

Oamenii care lucrează în branding spun, de regulă, că un brand puternic scurt-circuitează decizia de cumpărare. Asta a confirmat și Mihaela Mureșan, Founder Brand Essence, la GPeC Summit, într-o discuție despre cum funcționează brand-ul în mintea consumatorilor și despre nevoia magazinelor online de a face branding conștient. Pentru că, în esența lui, branding-ul este un instrument comercial, care crește business-ul.

Sursa – https://www.gpec.ro/blog/cum-functioneaza-un-brand-in-mintea-consumatorului-interviu-mihaela-muresan-founder-brand-essence


INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu BoemUrban.ro

Boemurban.ro vinde online, din 2015 incoace, piese vestimentare originale, nonconformiste (boho, hippie, etno, urbane, colorate si vesele), care constituie alternative la produsele mass-market. Recent transformat in marketplace, site-ul vinde imbracaminte pentru femei, barbati si copii in serie limitata, dar si produse de decor, are sectiune de blog, si conecteaza designerii romani si internationali, micii producatori si importatori, cu toti clientii pasionati de moda. Magda Cojanu, Owner BoemUrban.ro, a raspuns la cateva dintre intrebarile interviului nostru, povestindu-ne cum a trecut de la un magazin fizic la mediul online, cum isi alege furnizorii si cum au aratat cifrele de Black Friday 2018.

Sursa – https://ecompedia.ro/interviu-ecompedia-stat-de-vorba-cu-boemurban-ro/

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.