Studiul GPeC arată că piaţa eCommerce din România a ajuns la peste 3,5 miliarde de euro în 2018, anul acesta se vor tranzacţiona 60 de milioane de lei prin platforma Blugento, cifra de afaceri a Vitacom Electronics va atinge 54 de milioane de lei în 2018, startup-ul fintech Twisto își va lansa operațiunile pe piața plăților online din România

 

→ Piata de eCommerce din Romania a ajuns la peste 3,5 miliarde de euro in 2018

La fel ca in fiecare ianuarie de cativa ani, echipa GPeC impreuna cu principalii jucatori de pe piata de eCommerce din Romania au analizat cifrele si au ajuns la o concluzie: Romanii au un apetit din ce in ce mai mare pentru cumparaturile online – valoarea acestora a depasit 3,5 miliarde de euro in 2018, o crestere de 30% fata de 2017, cand s-au inregistrat 2.8 miliarde de euro. La un calcul, asta inseamna ca, in medie, romanii au cheltuit 9.86 milioane de euro PE ZI! 3.5+ miliarde de euro e un numar si mai impresionant dat fiind faptul ca se refera strict la cumparaturile de produse fizice, excluzand serviciile, platile de facturi la utilitati, biletele de avion, vacantele, rezervarile hoteliere, biletele la evenimente sau spectacole, continutul ce poate fi descarcat etc. eCommerce share din totalul pietei de retail in 2018 este de aproximativ 8%, o crestere consistenta fata de situatia din anii anteriori, aprox. 5.8% in 2017 si aprox. 4% in 2016. Valoarea medie a unei tranzactii (TVA inclus) a ajuns in 2018 la 243 RON (aprox. 52 euro) pe Desktop, si 210 RON (aprox. 45 euro) pe Mobil – un device care este din ce in ce mai prezent in viata si mainile romanilor.

Sursa  – https://www.gomag.ro/blog/piata-de-ecommerce-din-romania-2018-infografic/


→ Cate milioane de lei se vor tranzactiona prin Blugento in eCommerce-ul local

Blugento, companie clujeana specializata in furnizarea de solutii de eCommerce bazate pe platforma Magento, estimeaza ca vanzarile generate de magazinele online prin platforma Blugento vor depasi, anul acesta, 60 de milioane de lei, in contextul in care, anul trecut, vanzarile realizate de clientii platformei au fost de 2,5 ori mai mari ca in 2017.
Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/eCommerce/238137/cate-milioane-de-lei-se-vor-tranzactiona-prin-blugento-in-ecommerce-ul-local.html


→ Vitacom Electronics: cifra de afaceri de 54 milioane lei, in 2018

Vitacom Electronics (care vinde online si offline produse si accesorii electronice) a avut un 2018 de succes: cifra de afaceri a crescut cu 11% fata de 2017, atingand 54 de milioane lei, transmite compania, intr-un comunicat de presa. Compania Vitacom Electronics este prezenta pe piata locala din 1991, vinde pe Internet (pe vitacom.ro) si are magazine fizice in Bucuresti, Arad, Bacau, Brasov, Cluj-Napoca, Iasi si Timisoara. „Pentru Vitacom, anul care tocmai a trecut a insemnat anul schimbarilor, al finalizarii unor proiecte importante si al implementarii unor tehnici care sa sporeasca productivitatea si eficienta angajatilor. Cel mai important factor care a contribuit la cresterea cifrei de afaceri a fost punerea in aplicare a sugestiilor clientilor Vitacom. Alte elemente care au contribuit la aceasta crestere au fost si campaniile inedite de marketing, pe partea de vanzare traditionala, si lansarea unui nou site, mult mai rapid si mai intuitiv pentru vanzarea online”, transmite Aviva Vita, PR & Marketing Manager Vitacom Electronics.

Sursa – https://ecompedia.ro/vitacom-electronics-cifra-de-afaceri-de-54-milioane-lei-2018/


→ Calendarul conferințelor utile eCommerce în 2019

Conform rezultatelor studiului Profilul angajatului in eCommerce  realizat în 2017 de eComJobs, participarea la training-uri și conferințe este printre cele mai dorite beneficii dorite de către angajați. Primul pas în a facilita participarea la evenimente este aducerea lor la cunoștință, astfel că eComJobs pune la dispoziţia oamenilor din industrie un calendar pe 2019 al tuturor conferințelor cu tematica de eCommerce și digital care ar putea aduce plus valoare anumitor departamente din cadrul unui magazin online. Unele dintre ele oferă reduceri de tipul early bird așa că se pot economisi procente importante din prețul biletului în cazul înscrierii din timp.

Sursa – https://www.ecomjobs.ro/blog/2019/01/18/calendarul-conferintelor-utile-ecommerce-in-2019/


→ Startup-ul fintech Twisto își va lansa operațiunile pe piața plăților online din România
Startup-ul fintech Twisto, lider pe segmentul tranzacțiilor de tip “cumperi acum, plătești mai târziu” în Republica Cehă, își va lansa operațiunile în România, unde va concura cu “unicornul” Revolut, intrat anul trecut pe piața locală. Compania a obținut, până în prezent, finanțări de 20,5 milioane de euro de la investitori precum ING Group, Uniqa, ENERN și MITON, potrivit datelor Crunchbase.
Sursa – https://www.profit.ro/insider/companii/nou-jucator-startup-ul-fintech-twisto-cu-finantari-de-la-investitori-precum-ing-group-si-uniqa-isi-va-lansa-operatiunile-pe-piata-platilor-online-din-romania-la-concurenta-cu-revolut-18819735


→ evoMAG lichideaza stocurile de iarna – ce cumpara romanii la reducere

Inceputul anului dubleaza vanzarile de produse destinate intretinerii sanatatii, categoria de sport & fitness fiind vedeta acestei perioade. Motivele principale? Angajamentele pe care le fac romanii la inceput de an, cresterea nivelului de trai, campaniile de reduceri ale retailerilor si constientizarea, intr-o maniera mai extinsa in randul populatiei, a beneficiilor pe care le au sportul, miscarea si ingrijirea personala.
Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/eCommerce/238164/evomag-lichideaza-stocurile-de-iarna-ce-cumpara-romanii-la-reducere.html


→ Tot mai mulți români cumpără vacanțe online la mare. Un turist a plătit 22.000 de lei pentru Mamaia

Specializată în vacanțe în stațiunile românești de la Marea Neagră, agenția de turism online Litoralulromanesc.ro, a încheiat anul trecut cu vânzări de 23 de milioane de euro reprezentând exclusiv pachete pe Litoral, cu 43,7% mai mult decât în anul 2017. Prin intermediul agenției au plecat în vacanțe la mare în România aproximativ 150.000 de turiști, față de 100.000 în anul precedent.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/turism/tot-mai-multi-romani-cumpara-vacante-online-la-mare-un-turist-a-platit-22-000-de-lei-pentru-mamaia-18823025


→ FashionDays.ro: Ce au cumparat romanii online in 2018

Apetitul romanilor pentru fashion creste de la an la an, astfel ca, in 2018, clientii Fashion Days Romania au plasat peste 1,3 milioane de comenzi, arata analiza de obiceiuri de consum a celei mai mari destinatii online de fashion. Media comenzilor anuale pentru fiecare client a depasit cifra 4, in timp ce media numarului de produse este de peste 9 articole.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/Companii/238100/fashiondays-ro-ce-au-cumparat-romanii-online-in-2018.html


→ Vegis.ro își ridică afacerile

“Așa cum am anticipat la începutul anului 2018, piața produselor naturiste și bio și-a păstrat trendul ascendent și a înregistrat o creștere de circa 20% față de anul precedent. Ne-am îndeplinit obiectivul de a crește cu o rată superioară dezvoltării naturale a pieței și am atins o creștere de 40%”, spune Mihai Bucuroiu, Fondator și Director de Dezvoltare Vegis.ro. Cea mai mare investiție anul trecut a fost cea în noul depozit, de 1.000 metri pătrați.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retail/magazinul-online-de-produse-naturiste-bio-si-organice-vegis-ro-isi-ridica-afacerile-18822868


→ Doina Vîlceanu, Content Speed: Retailul tradiţional va muri dacă nu se digitalizează. Online-ul permite fidelizarea clienţilor – cheia pentru profitabilitate

Industria care va exploda anul acesta în mediul online este cea farmaceutică, odată cu intrarea în vigoare a legislaţiei aferente. În prezent, industria de modă înre­gis­trea­ză cea mai mare creştere în mediul online, după ce marii retaileri de fashion, începând cu marile branduri de lux precum Armani sau Dolce & Gabanna, care şi-au închis multe dintre magazinele fizice pentru a se axa cu precădere pe dezvoltarea magazinelor online proprii, în condiţiile în care costurile administrării unui business online este mult mai mic decât cel al operării unei locaţii, iar clienţii pot fi fidelizaţi mult mai uşor.

Sursa – https://www.zf.ro/business-hi-tech/doina-vilceanu-content-speed-retailul-traditional-va-muri-daca-nu-se-digitalizeaza-online-ul-permite-fidelizarea-clientilor-cheia-pentru-profitabilitate-17848702


→ TransferGo si-a dublat numarul si valoarea transferurilor catre Romania in 2018 – 80% au venit direct din aplicatia mobila

TransferGo, compania de transferuri online internaționale rapide, a facilitat, în 2018, transferuri în valoare totală de peste 1,25 de miliarde de euro la nivel global. În total, românii au transferat în țară peste 100.000.000 de euro, dublu față de anul precedent. TransferGo a înregistrat, în 2018, o creștere de 100% la nivel global și local, din punct de vedere al numărului de tranzacții, dar și al totalului volumelor tranzacționate. “Peste 300.000 de transferuri au fost operate către România prin intermediul companiei în 2018. Cele mai multe tranzacții au fost efectuate prin intermediul aplicației mobile, România fiind țara cu cea mai mare rată de utilizare, de peste 80%.”, potrivit comunicatului.

Sursa – https://www.nocash.info.ro/transfergo-si-a-dublat-numarul-si-valoarea-transferurilor-catre-romania-in-2018-80-au-venit-direct-din-aplicatia-mobila/


→ Agenţia de marketing digital Canopy separă serviciile de automatizare sub brandul Aggranda şi ţinteşte venituri de 1 mil. dolari în primul an de funcţionare

Aggranda a dezvoltat deja 5 roboţi pentru branduri precum lanţul de cofetării Ana Pan şi compania de servicii de contabilitate Safeco şi estimează că va ajunge la 20 de roboţi creaţi până la finalul anului. Agenţia de marketing digital Canopy a investit peste 120.000 euro într-o divizie de­dicată serviciilor de auto­matizare prin tehno­logia Ro­botic Process Automation (RPA), devenind partener UiPath, divizie pe care a decis să o separe sub un nou brand numit Aggranda. În prezent, cele două bran­duri Canopy şi Ag­gran­da sunt adminis­trate de Meraki Solutions SRL, com­panie de­ţinută integral de Cristian Ignat cu afa­ceri de aproape 1,5 milioane lei în 2017.

Sursa – https://www.zf.ro/business-hi-tech/agentia-de-marketing-digital-canopy-separa-serviciile-de-automatizare-sub-brandul-aggranda-si-tinteste-venituri-de-1-mil-dolari-in-primul-an-de-functionare-17849975


→ Peste 500.000 de tranzactii la statiile de plata “self-service” instalate in unitatile CEC Bank, din mai 2018

De la inceperea colaborarii cu SelfPay, prin instalarea de terminale de tip “self-service” in unitatile CEC Bank, la statiile de plata s-au efectuat jumatate de milion de tranzactii. Doar in primele trei saptamani din acest an, CEC Bank anunta efectuarea a peste 10.300 de tranzactii prin Statiile de Plata SelfPay amplasate in agentiile bancii din centrele comerciale Plaza Romania (Bucuresti, bd. Timisoara nr. 26) si Park Lake (Bucuresti, str. Liviu Rebreanu nr. 4).

Prin intermediul Statiilor de Plata, clientii pot efectua operatiuni precum depuneri de numerar in conturile deschise la CEC Bank, plata facturilor de utilitati sau a diverselor servicii, inclusiv achitarea contravalorii taxelor de pasaport.

Sursa – https://www.nocash.info.ro/peste-500-000-de-tranzactii-la-statiile-de-plata-self-service-instalate-in-unitatile-cec-bank-din-mai-2018/


→ Cât de rentabile mai sunt investițiile în spații comerciale când cumpărăturile online sunt în creștere

Cel mai mare proprie­tar de centre comerciale de pe plan local, NEPI Rockcastle, continuă şi anul acesta dezvoltarea de proiecte nu doar funcţionale, dar şi care să ofere expe­riențe. Pe lângă mixul de branduri locale şi internaţionale, accentul este pus şi pe opţiunile de divertisment. „România e departe de saturație, iar tendințele majore din zona de retail presupun adaptarea la noile așteptări ale clienților, personalizarea și reinventarea experienței de cumpărături și a divertismentului din toate punctele de vedere. Comerțul electronic este o oportunitate și am început să îl integrăm în stra­tegia noastră. Clienții se așteaptă să găsească o ofertă completă de servicii, cu o combinație de concepte globale și locale, deoarece mixul standard, de branduri internaționale, nu mai este suficient“, spune Marius Barbu, head of asset mana­gement în cadrul NEPI Rockcastle.

Sursa – https://www.newmoney.ro/cat-de-rentabile-mai-sunt-investitiile-in-spatii-comerciale-cand-cumparaturile-online-sunt-in-crestere/


→ Modex – cum sa inveti blockchain si sa fii platit pentru asta

Modex – primul App Store pentru blockchain din lume – ii invita pe dezvoltatorii de blockchain sa testeze tool-urile necesare scrierii de contracte inteligente (smart contracts), oferite gratuit, si sa-si mareasca veniturile inscriindu-se in platforma dedicata lor. “Conceput ca un marketplace pentru aplicatii descentralizate, Modex aduce beneficiile tehnologiei blockchain in viata de zi cu zi prin conectarea dezvoltatorilor cu potentialii clienti din domeniu, oferind un acces mult mai rapid si mai facil pentru implementarea de smart contracts.”, potrivit comunicatului. De asemenea, Modex ofera un program special in regim de colaborare (se lucreaza de acasa, part-time) pentru developerii familiarizati cu limbajul de programare Solidity care vor sa fie in echipa Modex. Cei care s-au inscris pe platforma Modex, pot participa la evenimentele Modex Talks ce au loc in fiecare miercuri seara la Modex Blockchain Labs (Str. Baba Novac 19A, sector 3).

Sursa – https://www.nocash.info.ro/modex-cum-sa-inveti-blockchain-si-sa-fii-platit-pentru-asta/


→ INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Maslinescu.ro

Magazinul online Maslinescu.ro a aparut recent, in septembrie 2018, si vinde pe Internet ulei de masline de calitate, extravirgin, cu provenienta geografica clara (acest produs alimentar fiind unul din cele mai falsificate de pe piata de profil), sosuri si masline. Crina Dobre, director general Maslinescu.ro, a povestit cum a ajuns, de la o problema medicala din familie, la o afacere cu produse sanatoase, care au fost obstacolele de care s-a lovit („multa birocratie, mult timp pierdut degeaba pentru hartii care nu au sens”), dar si cum si-a selectat singura furnizorii – mici producatori italieni.

Sursa – https://ecompedia.ro/interviu-ecompedia-stat-de-vorba-cu-maslinescu-ro/

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.