Profiturile Apple scad, Amazon lansează un marketplace în EAU, FedEx şi Lidl demarează noi servicii de livrare rapidă, Zalando deschide un centru de fulfillment în Suedia, Arabia Saudită şi EAU iau în calcul o monedă digitală comună

Stripe obţine 100 de milioane USD de la Tiger Global şi atinge o valoare de piaţă de 22 miliarde USD

Start-up-ul de plăţi digitale a obţinut o finanţare adiţională, urmare a unei runde conduse de Tiger Global anul trecut. Noua infuzie de fonduri va fi folosită de Stripe pentru a susţine noi zone de creştere, inclusiv cea de extindere pe mai multe pieţe la nivel internaţional. Compania a câştigat mult în valoare de piaţă pe măsură ce plăţile online au câştigat tot mai mult teren la nivel global în ultima vreme. (sursă)


Apple raportează profituri în scădere pe trimestrul 4

În urma raportului trimestrial de încasări pentru perioada de sărbători, Apple a declarat venituri în scădere cu 4,5%, la 84,3 miliarde USD. Profiturile au scăzut uşor, la 19,97 miliarde USD. Scăderea cifrelor se datorează scăderii vânzărilor de iPhone, care reprezintă 67% din veniturile companiei. Aceste vânzări au scăzut la 51,98 miliarde USD, de la 61,1 miliarde USD anul precedent. Scăderea este pronunţată pe piaţa din China, fiind de 27%. Vânzările de Mac, iPad şi servicii Apple au crescut cu 19%. (sursă)


Line lansează un card de credit în parteneriat cu Visa

Line Pay a anunţat un plan de a introduce un card de credit co-branded împreună cu Visa pe piaţa din Japonia. Lansarea va avea loc anul acesta. Prin această mişcare, opţiunile de plată pentru utilizatorii Line Pay se vor diversifica şi vor accelera progresul Japoniei către o societate cashless. Userii Line Pay vor putea astfel face plăţi catre toţi comercianţii din lume care acceptă carduri Visa. (sursă)


Walmart adaugă pe platforma sa articolele sportive produse de Fanatics

Walmart va vinde echipamente sportive specifice NFL, NBA şi altor sporturi, produse de Fanatics. Prin această mişcare, Walmart targetează clienţii din generaţia Millennials. Fanatics deţine drepturile exclusive de licenţă pentru a produce şi distribui echipament original ale echipelor din cele mai importante ligi sportive americane. Pentru a concura mai îndeaproape cu Amazon, Walmart se concentrează pe articole rare şi produse premium. (sursă)


Amazon lansează un marketplace în Emiratele Arabe Unite

În continuarea strategiei sale de extindere în afara SUA, Amazon continuă expansiunea în Orientul Mijlociu. Retailerul transmite sellerilor din America de Nord să nu se înscrie pe platforma Souq, pe care a achiziţionat-o pentru 580 de milioane USD în 2017, întrucât pregăteşte extinderea propriei platforme. Amazon va pătrunde astfel pe cele mai mari două pieţe din Orientul Mijlociu. (sursă)


FedEx demarează un serviciu de livrări next-day în SUA

FedEx a introdus o opţiune de shipping peste noapte pentru retailerii care vor să ofere clienţilor lor livrare rapidă. Programul va permite retailerilor să livreze produsele în ziua următoare în cazul în care acestea sunt comandate până la miezul nopţii. FedEx declară că doar 1,3% din veniturile sale vin de la Amazon şi că poate obţine profituri mai mari ajutând alte businessuri să concureze cu gigantul retail. (sursă)


Previziunile EBay pentru trimestrul 1 se situează sub cele ale analiştilor de pe Wall Street

EBay a raportat o creştere dezamăgitoare a volumelor de vânzări de pe platforma sa în trimestrul de sărbători. Retailerul a raportat că sumele cheltuite de consumatori pe platforma sa în decembrie au fost scăzute, deşi numărul clienţilor a crescut. CEO-ul eBay anticipează scăderi ale veniturilor, în special din cauza reducerii bugetului de marketing. eBay a anticipat venituri de 2,55 – 2,6 miliarde USD pentru T1, faţă de cele 2,66 miliarde USD ale Wall Street. Profitul pe T4 a atins 764 milioane USD. (sursă)


Humanforce, platformă SaaS de state de plata pentru economia de tip sharing, primeşte 16 milioane USD finanţare

Humanforce este o companie australiană care furnizează soluţii de management al forţei de muncă la nivel global. Platforma SaaS a companiei din Sydney se adresează echipelor de oameni care activează în economia on-demand şi include tool-uri pentru zonele de HR, time mangement şi gestiunea statelor de plată. Humanforce va folosi fondurile primite pentru a-şi extinde operaţiunile în Europa, Asia şi America de Nord. (sursă)


Arabia Saudită şi Emiratele Arabe Unite iau în calcul dezvoltarea unei monede digitale comune

Băncile centrale ale celor două state din Orientul Mijlociu vor demara un program de testare a unei monede digitale comune, denumită Aber. Scopul acestei monede este de a micşora costurile transferurilor de remitenţe dintre cele două ţări. Aber va fi folosită pentru tranzacţii financiare dintre Arabia Saudită şi EAU prin folosirea de tehnologii digital ledger. (sursă)


Vente-Privee şi brandurile de sub umbrela sa creează noua platformă online Veepee

Magazinul online francez Vente-Privee a fuzionat cu 5 alte branduri pentru a forma un nou shop online. Noul nume va fi folosit în 14 pieţe pe care Vente-Privee, Vente-Exclusive şi celălalte 3 branduri europene sunt prezente. Compania a declarat că procesul de integrare completă a platformelor va fi finalizat în primăvara anului viitor. În final, va rezulta un jucător e-commerce cu o cifră de afaceri de 3,7 miliarde EUR în 2018 şi 72 de milioane de clienţi activi. (sursă)


Lidl oferă livrare în aceeaşi zi în Italia

Lidl a încheiat un parteneriat cu Supermercato24, serviciu de livrare same-day pentru cumpărături grocery online, pe piaţa din Italia. Prin acest acord, cele două companii vor permite clienţilor Lidl Italia să comande online dintr-un catalog de 4000 de produse şi să primească în aceeaşi zi comanda, chiar în decurs de o oră. Piaţa din Italia este una din primele pe care Lidl are o abordare de tip marketplace. Momentan, serviciul este disponibil în Milano, Roma şi Verona însă va fi extins în 5 noi oraşe. (sursă)


Zalando deschide un centru de fulfillment în Suedia

Noul centru de aprox. 10.000 de metri pătraţi a fost deschis în Brunna, în apropiere de Stockholm. Locaţia este deservită de 500 de angajaţi, asistaţi de 50 de roboţi mobili autonomi. Datorită înaltei tehnologizări şi locaţiei geografice strategice a centrului, Zalando urmăreşte înjumătăţirea timpului de livrare în ţările nordice, pieţele cu cea mai rapidă creştere pentru retailer. (sursă)

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.