Amazon, Blue Apron, Samsung şi Ola publică rapoartele de încasări, Tencent încheie un acord pe zona auto în China, Uber este suspendat în Barcelona, Beliani permite clienţilor să închirieze mobilă

Amazon înregistrează vânzări peste estimări în trimestrul 4

Rezultatele Amazon pe T4 au depăşit estimările analiştilor, însă acţiunile sale au scăzut cu 5% pe fondul îngrijorărilor privind încetinirea creşterii şi investiţiilor masive programate de retailer în 2019. Vânzările pe T4 au crescut cu 19,7% datorită sezonului de cumpărături de sărbători. Este cea mai mică rată de creştere trimestrială din 2015. AWS şi-a menţinut creşterea de 45%, iar business-ul de advertising al Amazon a crescut cu 95%, la 3,4 miliarde USD. Profitul net al Amazon pe T4 a fost de 3 miliarde USD.  (sursă)


Blue Apron publică raportul de încasări: business în scădere, însă cifre peste estimări

Veniturile pe trimestrul 4 ale companiei s-au ridicat la 140,7 milioane USD, în scădere cu 25% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, cifre peste estimările analiştilor. Numărul de comenzi a scăzut cu 24%, la 2,42 de milioane. În trimestrul 4, Blue Apron a avut 557.000 de clienţi, obţinând un venit per client de 252 USD. Compania a încheiat anul 2018 cu lichidităţi în valoare de 95,6 milioane USD. (sursă)


Travis Kalanick, fostul CEO al Uber, ia în considerare dezvoltarea unui start-up în China

Kalanick urmăreşte să creeze un business de real-estate, management al facilităţilor, tehnologie şi marketing pentru zona de food and beverage. Fostul CEO al Uber s-a aliat cu fostul CEO al Ofo în vederea lansării noii companii. În cazul unei lansări în China, compania va oferi bucătării partajate pentru restaurantele din cadrul celei de-a doua economii a lumii. (sursă)


Ola publică raportul de încasări: compania de ride-hailing îşi reduce pierderile

Compania indiană şi-a redus pierderile anuale la 427 de milioane USD. Ola a raportat de asemenea o creştere a veniturilor de 60.9% pe anul fiscal 2018. Cel mai mare competitor pe piaţa de ride-hailing din India este Uber,  concurând cu UberEats şi Foodpanda pe zona de livrare de mâncare. Ola concurează tot cu Uber pe pieţele pe care s-a extins în 2018, Australia, Noua Zeelandă şi Marea Britanie. (sursă)


Tencent semnează un acord cu GAC Group pe zona de servicii de mobilitate în Guangzhou, China

Tencent şi producătorul auto deţinut de municipalitatea Guangzhou vor forma un joint venture pentru dezvoltarea de noi vehicule eficiente energetic şi dotate cu sisteme AI. Noua companie va primi o infuzie de capital de 149 de milioane USD. GAC va deţine 35% din joint venture, iar Tencent şi Guangzhou Public Transport Group vor deţine câte 25%, respectiv 10%. (sursă)


Samsung raportează o scădere a profiturilor pe trimestrul 4

Scăderea se datorează climatului economic în depreciere şi cererii scăzute de semiconductoare şi smartphone-uri.  Rezultatele pe trimestrul 4 se află în concordanţă cu estimările analiştilor. Samsung a raportat venituri în scădere cu 10%, un profit operaţional cu 29% mai mic şi un profit net cu 31% mai scăzut faţă de T4 2017. Reprezentanţii companiei au declarat că se aşteaptă la scăderi de venituri şi în 2019. (sursă)


Uber şi Cabify îşi suspendă activitatea în Barcelona

Cele două companii de ride-hailing au luat această decizie în urma impunerii de către guvernul regional catalan a unor limite privind operaţiunile acestor firme în oraş. Guvernul a impus pentru Uber şi Cabify o perioadă de aşteptare de 15 minute între momentul plasării unei comenzi şi preluarea pasagerului. Decizia a venit în urma unor proteste masive ale taximetriştilor din Barcelona, care au afirmat că activitatea le este subminată şi că domeniul de servicii de mobilitate nu este corect reglementat. (sursă)


Beliani, retailer online de mobila din Elvetia, permite clienţilor să închirieze obiecte de mobilier

Beliani are o ofertă de în jur de 3000 de produse. În urma lansării serviciilor de închiriere de mobilă, compania răspunde trendului de adopţie de modele pe bază de abonament. CEO-ul Stephan Widmer a declarat că firma sa se adresează expaţilor, studenţilor şi cuplurilor tinere, segmente de public  care schimbă des locuinţele şi ar fi mai avantajate de închirierea de mobilier faţă de achiziţia acestuia. (sursă)

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.