Un studiu Trusted.ro arată că românii văd Black Friday 2018 ca un succes dar sunt nemulţumiţi de preţuri, Omniconvert arată că rata de conversie medie a celor mai importante 300 de magazine online din România a crescut la 1,53%, CFR Călători vinde online bilete de călătorie internațională, furnizorul global de servicii de automatizare a proceselor de marketing pentru e-commerce şi retail ExpertSender intră pe piaţa din România

 

→ STUDIU Trusted.ro: Clienții români consideră că Black Friday 2018 a fost un succes, dar au fost nemulțumiți de nivelul prețurilor

Varietatea produselor, cuantumul reducerilor, viteza de încărcare a site-urilor și livrarea din ce în ce mai bună: acestea au fost elementele care au constituit succesul campaniei online Black Friday 2018, în pofida insatisfacției cauzate de nivelul prețurilor, reiese dintr-un studiu realizat de TRUSTED.RO și Eureka Insights. Nouă din 10 respondenți intenționează să participe și în 2019 la Black Friday. Experiența de cumpărare se traduce astfel: 7 din 10 respondenți au evaluat POZITIV nivelul reducerilor oferite; 8 din 10 respondenți au evaluat POZITIV calitatea produselor oferite; 8 din 10 respondenți au evaluat POZITIV rapiditatea livrării; 8 din 10 respondenți au evaluat NEGATIV nivelul prețurilor. Faptul că majoritatea cumpărătorilor au fost mulțumiți reiese și din ponderea clienților care au declarat dacă au făcut sau vor face retur: 86% nu au trimis înapoi produsele și nici nu intenționează să facă acest lucru. Restul de 14% dintre respondenți au declarat că n-au fost mulțumiți de ceea ce au primit și au returnat (media produselor returnate este 3).

Sursa – https://www.trusted.ro/blog/2019/01/28/romanii-multumiti-de-black-friday2018-studiu-trusted-eureka-insights/


→ Cat de performante au fost magazinele online din Romania in 2018

In 2018, rata de conversie medie a magazinelor online romanesti a crescut fata de 2017, de la 1,30% de la 1,53%. Cifrele au la baza o analiza realizata de Omniconvert pe un esantion de 772 milioane de vizite inregistrate de cele mai importante 300 de magazine online din Romania. S-a constatat ca rata de conversie creste odata cu numarul de sesiuni. Acest lucru se datoreaza, in principal, unui numar mai mare de vizitatori recurenti.

Sursa – https://www.wall-street.ro/special/ecomteam/238357/cat-de-performante-au-fost-magazinele-online-din-romania-in-2018.html


→ CFR Călători vinde online bilete de călătorie internațională

CFR Călători a demarat, de la începutul acestui an, vânzarea online pentru bilete de călătorie internațională, achiziționarea acestora putând fi făcută de pe site-ul www.cfrcalatori.ro sau prin aplicația Cumpără bilete de tren online/ Trafic international. Aplicația permite cumpărarea online a biletelor internaționale pentru călătorii simple sau călătorii dus-întors și pentru o relație internă dintr-o țară străină sau pentru relații între două țări străine.

Citește mai mult la: https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/cfr-calatori-vinde-online-bilete-de-calatorie-internationala-18833165


→ Polonezii de la ExpertSender intra in Romania

ExpertSender, furnizor global de servicii de automatizare a proceselor de marketing pentru ecommerce si retail, intra pe piata din Romania, ca parte a strategiei de extindere la nivel international. Astfel, Romania devine locatia tinta pentru ExpertSender in 2019, compania desfasurandu-si deja activitatea la nivel mondial, cu birouri in Franta, Polonia, Spania, Brazilia, Rusia si China.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/eCommerce/238290/polonezii-de-la-expertsender-intra-in-romania-ce-isi-propun.html


→ eComJobs lansează secţiunea Colaboratori

Lavinia Biberi şi Ciprian Drăgoi, fondatori eComJobs: “Deși eComjobs.ro este un site de recrutare, suntem conștienți de faptul că nevoile unor companii pot fi foarte punctuale sau pe termen determinat. Pe scurt, nu sunt în căutarea unui angajat permanent ci a unui colaborator / freelancer. Pornind de la ideea de a ajuta magazinele online să-și rezolve problema cu resursa umana (indiferent de tip), lansăm secțiunea de Colaboratori. În această secțiune, magazinele online pot identifica rapid colaboratori disponibili (freelanceri sau companii). Criteriile de filtrare sunt dintre cele mai importante precum departamentul pe care-l acoperă serviciul oferit, orașul, tipul de entitate juridică și în premieră pentru acest tip de site, experiența specifică pe care colaboratorul o are într-o anumită nișă”.

Sursa  – https://www.ecomjobs.ro/blog/2019/01/30/colaboratori-disponibili-pe-ecomjobs/


→ Ronela Gherasim, Hornbach: Ne interesează calitatea feedbackului; vrem să vorbim direct cu cei care fac proiecte de construcții, amenajări și grădinărit

Anul 2018 a adus cu sine și lansarea magazinului online HORNBACH, lucru care a reașezat întreaga activitate în social media a companiei. Asta a însemnat, printre altele, o mai bună creionare a personalității brandului prin conținut: direct, onest, îndrăzneț, cu umor. Totodată, aici a intervenit și o structură a conținutului care implică atât brandul și noutățile de produs, dar și dialogurile de proiect cu userii și  feedbackul bazat pe soluții concrete la situațiile DIY în care se regăsesc. Activitatea social media în cadrul HORNBACH este concentrată pe Facebook și YouTube, spune Ronela Gherasim, Marketing Manager, Hornbach România, iar principalul scop este menținerea unui dialog deschis cu publicul interesat sau angajat în proiecte de construcții și grădinărit.

Sursa – https://www.smark.ro/articol/45166/some-2019-ronela-gherasim-hornbach-ne-intereseaza-calitatea-feedbackului-vrem-sa


→ Country manager Revolut Romania: “ne apropiem de 150.000 de utilizatori – obiectivul este 1 mil. de utilizatori in urmatorii trei ani”

Prezenta la conferinta internationala Banking 4.0, Irina Scarlat – country maneger Revolut, a vorbit despre profilul utilizatorului, gradul de tranzactionatre si planurile de dezvoltare pentru anii urmatori. La momentul interviului (finele lunii noiembrie 2018), Revolut atingea pragul de 100.000 de utilizatori activi dupa numai 6 luni de la deschiderea oficiala a biroului din Romania. Cand au lansat operatiunile in Romania, Revolut avea deja 20.000 de utilizatori. Acum s-a trecut pragul de 100.000 si obiectivul este 1 milion de utilizatori in Romania in urmatorii trei ani. Chiar daca este inca o poveste aflata la inceput, am intrebat reprezentantul Revolut ce mutatii au intervenit in comportamentul consumatorului de servicii Revolut si in profilul acestuia, in cursul anului 2018.

Sursa – https://www.nocash.info.ro/country-manager-revolut-romania-obiectivul-este-1-mil-de-utilizatori-in-urmatorii-trei-ani/


→ Sebastian Cosmor, LoveAds: Bugetul mediu pentru promovarea online pe Google şi Facebook se situează între 3.000 şi 5.000 euro/lună

Agenţia locală de marketing digital LoveAds, înfiinţată în iulie anul trecut de Rareş Bănescu, fondatorul start-up-ului Retargeting.biz, împreună cu Sebastian Cosmor, specialist în mar­keting online, a rulat în decurs de circa şase luni bugete de peste 400.000 euro pentru promovarea clienţilor în mediul digital – Facebook, Instagram şi Google.„Peste 80% din bugetul total mana­geriat pentru clienţii noştri au mers către Facebook. Ca urmare a naturii bu­siness-urilor şi specificului produselor, accesul către clienţi se face mai uşor prin intermediul Facebook, în detrimentul Google“, a declarat Sebas­tian Cosmor, cofondator al agenţiei LoveAds.

Sursa – https://www.zf.ro/business-hi-tech/sebastian-cosmor-loveads-bugetul-mediu-pentru-promovarea-online-pe-google-si-facebook-se-situeaza-intre-3-000-si-5-000-euro-luna-17856385


→ Proiectul de Politică publică și Planul de acțiuni în domeniul comerțului electronic

Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI) a lansat în consultare publică, în 25 ianuarie, două documente cu o importanță majoră pentru dezvoltarea comerțului electronic din România: „Politica publică în domeniul comerțului electronic” și „Planul de acțiuni până în 2020 în domeniul comerțului electronic”. Cele două documente constituie rezultatul implementării de către MCSI a proiectului „Îmbunătățirea normelor, procedurilor și mecanismelor necesare MCSI în vederea continuării dezvoltării sectorului de comerț electronic, finanțat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă POCA. Documentele pot fi consultate în format PDF online la Comunicatii.gov.ro.

Sursa – https://www.trusted.ro/blog/2019/01/29/consultare-publica-mcsi-comert-electronic/


→ O nouă poliță de asigurare lansată pe piață, pentru bilete la spectacole
Eurolife ERB Asigurări, în parteneriat cu platforma www.bilete.ro, lansează En Garde, o poliță dedicată asigurării celor care cumpără online bilete la spectacole culturale și sportive.  Polița este prezentată cu promisiunea că permite recuperarea integrală a banilor în cazul în care o situație neprevăzută îl împiedică pe cumpărător să ia parte la spectacol. Asigurarea va fi 4,5% din prețul biletelor.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/o-noua-polita-de-asigurare-lansata-pe-piata-pentru-bilete-la-spectacole-18833644


→ Romanii au cumparat anul trecut echipamente sportive de 53 milioane euro de la Hervis

“Bugetul alocat de romanii a crescut substantial in ultimii ani”, spune Catalin Pozdarie, directorul Hervis, unul dintre principalii jucatori din Romania. Pe o piata estimata intre 700-800 milioane euro, Hervis a vandut echipamente si articole sportive de 53 milioane euro si a deschis 7 noi magazine anul trecut. Hervis vinde in cele 30 de magazine fizice si in shopul online articole pentru 21 de sporturi.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/Companii/238366/romanii-tot-mai-interesati-de-sport-si-sanatate-au-cumparat-anul-trecut-echipamente-sportive-de-53-milioane-euro-de-la-hervis.html


→ Comerțul electronic transfrontalier: Acord între Parlamentul European și Consiliu privind normele referitoare la contractele digitale în UE

Parlamentul European și Consiliul au ajuns, marți, la un acord provizoriu cu privire la propunerile Comisiei Europene vizând vânzările online de bunuri și furnizarea de conținut și servicii digitale. Propunerile introduc un cadru mai armonizat de norme privind contractele dintre întreprinderi și consumatori de furnizare de conținut și servicii digitale.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retail/comertul-electronic-transfrontalier-acord-intre-parlamentul-european-si-consiliu-privind-normele-referitoare-la-contractele-digitale-in-ue-18832662


→ Grupul Autoklass: Estimam o crestere de 10% a vanzarilor de masini noi si rulate in 2019

Grupul Autoklass este unul dintre principalii dealeri ai Autovit.ro cu peste 700 de anunturi cu masini, atat noi, cat si rulate, acestea fiind actualizate permanent. Interviul face parte dintr-o serie de articole dedicate antreprenoriatului in auto. Potrivit managerului Autoklass, in 2018 business-ul a inregistrat o crestere de aprox. 35% pe segmentul de autovehicule rulate, pe o piata in scadere cu peste 8%.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/Auto/238279/autoklass-estimam-o-crestere-moderata-de-10-pentru-anul-2019.html


→ Biblioteca pentru corporatişti Bookster: numărul companiilor partenere s-a dublat în 2018 la 600

Proiectul a fost lansat acum circa şase ani de doi antreprenori, iar primii „clienţi“ au fost Banca Transilvania, EY România şi ING România. Bookster, biblioteca pentru corporatişti dezvoltată începând cu 2013 de Alexandra Stroe şi Bogdan Georgescu, a oferit spre împrumut peste 2 milioane de cărţi anul trecut, printre cele mai populare numărându-se “Oscar şi Tanti Roz“ de Eric Emmanuel Schmitt – în categoria beletristică – şi „Sapiens: scurtă istorie a omenirii“ de Yuval Noah Harari – în categoria dezvoltare personală.

Sursa – https://www.zf.ro/media-advertising/biblioteca-pentru-corporatisti-bookster-numarul-companiilor-partenere-s-a-dublat-in-2018-la-600-17857646


→ Magazinele de jucării ErFi Kids, plus 15% la afaceri în 2018. „Trendul din piaţă este către comerţul online“

Magazinele de jucării ErFi Kids din Bucureşti, puse pe piaţă de antreprenoarea Alice Mitu, au ajuns la afaceri de circa 6,8 milioane de lei în 2018, după o creştere de 15% anul trecut. Antreprenoarea spune că tren­dul din piaţa de jucării la nivel global se în­dreaptă către comerţul online, jumătate dintre vânzările magazinelor pe care le conduce venind de pe site.„Trendul pieţei pe nişa de producţie pe care noi o comercializăm e mai mult către comerţ online. Chiar dacă un cumpărător vine şi testează un cărucior, finalizarea vânzării are loc online, pentru că sunt costu­rile mai mici şi nu se reflectă în preţul pro­du­sului. E un trend general, este motivul pentru care în SUA cel mai mare retailer, Toy «R» Us, a închis magazinele“, a spus Alice Mitu. Ea a înfiinţat magazinele ErFi Kids, care funcţionează în Sun Plaza şi în zona Timpuri Noi din Capitală.

Sursa – https://www.zf.ro/companii/retail-agrobusiness/magazinele-de-jucarii-erfi-kids-plus-15-la-afaceri-in-2018-trendul-din-piata-este-catre-comertul-online-17853534


→ RTB House: tendinte in publicitatea programatica, in 2019

Publicitatea programatica va continua sa domine industria de digital marketing in 2019, transmite RTB House (companie de tehnologie specializata in tehnologii avansate de retargetare, care livreaza servicii de conversie catre branduri din toata lume), intr-un comunicat de presa. Eficienta campaniilor programatice demonstrata in 2018 le va pastra in topul bugetelor de marketing si in urmatoarele 12 luni. Publicitatea online va creste cu 19%, in 2019, ajungand sa valoreza 84 de miliarde $, iar „felia” reprezentata de  publicitatea programatica va fi de 65%, conform studiului „Programmatic Marketing Forecast” (Zenith Media).

Sursa – https://ecompedia.ro/rtb-house-tendinte-publicitatea-programatica-2019/


→ La 4 luni de la intrarea in Romania, prima achizitie a VTEX

TEX, furnizor global de solutii eCommerce in cloud pentru companii mari, achizitioneaza platforma de comert electronic UniteU, ca parte a strategiei de a extindere la nivel mondial. Odata cu aceasta, VTEX anunta si planurile pentru Romania: 10 noi clienti anul acesta, extinderea echipei si investitii de un milion de dolari in urmatorii doi ani.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/eCommerce/238250/la-4-luni-de-la-intrarea-in-romania-prima-achizitie-a-vtex.html


→ Mediul offline, încă preferat de numeroși români la cumpărarea serviciilor financiare
Peste jumătate dintre românii utilizatori de internet și respondenți ai unui studiu se mențin conservatori preferând un contact direct la cumpărarea de servicii financiare în dauna achizițiilor online. În ceea ce privește serviciile financiare online, ponderea principală este dată, în ultimele 6 luni, de asigurări și vignete, spune Julien Zidaru, Managing Partner EXACT Business Solutions.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/financiar/asigurari/mediul-offline-inca-preferat-de-numerosi-romani-la-cumpararea-serviciilor-financiare-cele-mai-cumparate-produse-din-online-18834532


INTERVIU: ECOMpdia a stat de vorba cu BeKid.ro

Magazinul online bekid.ro a fost lansat in anul 2013 si vinde produse pentru bebelusi, copii (scaune auto, carucioare, produse pentru camera copilului, de ingrijire si igiena, haine si incaltamine etc.) si mamici. Detinut de firma Ada Online SRL, site-ul a fost lansat cu buget zero, pe o platforma gratuita, iar Iulian Ghisoiu, General Manager bekid.ro, a povestit cum a reusit sa combata mitul conform caruia „nu poti incepe un business online fara bani”, ajungand sa 150.000 € intr-un spatiu nou destinat echipei de call-center, in 2018. Dar si ca bekid.ro a fost primul magazin online cu produse pentru copii care a introdus plata cu Bitcoin.

Sursa – https://ecompedia.ro/interviu-ecompdia-stat-de-vorba-cu-bekid-ro/

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.