evoMAG încheie 2018 cu afaceri de 21 mil EUR plus 15%, Valentin Radu de la Omniconvert vorbeşte la GPeC Summit despre diferenţiere în e-commerce, Banca Transilvania urcă în topul celor mai valoroase branduri bancare, Kaufland lansează un program de fidelitate prin card şi aplicaţie

 

→ Mihai Pătraşcu, evoMAG: Am încheiat 2018 cu afaceri de 21 mil. euro, plus 15%. Circa 40% dintre comenzi au fost făcute de pe mobil

evoMAG.ro, unul dintre cei mai mari zece retaileri electro-IT de pe piaţa locală de comerţ electronic, şi-a majorat anul trecut afacerile cu 15%, la 21 milioane de euro, avansul fiind generat de cererea mare pentru telefoane mobile, tablete şi laptopuri, precum şi de diversificarea categoriilor de produse ale retailerului. Pe lângă produsele electro-IT, evoMAG comercializează şi articole auto, sportive, de îngrijire personală, pentru copii, decoraţiuni şi articole de casă şi bricolaj, precum şi poliţe de asigurare. „În 2018 am înregistrat o cifră de afaceri de 21 de milioane de euro, în creştere cu 15% faţă de anul anterior. Am avut parte de o cerere mai mare din partea clienţilor, am diversificat cateroriile de produse şi am negociat preţuri mai bune”, a declarat Mihai Pătraşcu, fondatorul şi CEO-ul evoMAG.

Sursa – https://www.zf.ro/business-hi-tech/mihai-patrascu-evomag-am-incheiat-2018-cu-afaceri-de-21-mil-euro-plus-15-circa-40-dintre-comenzi-au-fost-facute-de-pe-mobil-17867929


→ Cum mă diferențiez în e-commerce? Sfaturi de creștere pe termen lung de la Valentin Radu, fondatorul Omniconvert

“Cred că cel mai important și mai important lucru este diferențierea inițială, fiindcă deja e-commerce-ul este destul de aglomerat. Alegerea nișei este foarte importantă și pentru asta ar trebui, primul pas, să vedem dacă sau cât de liberă este piața. Dacă ea este liberă, atunci nevoia de diferențiere nu este atât de mare. Dar dacă nu este liberă, trebuie să ne gândim pe tot lanțul valoric și să ne dăm seama în ce zonă ne putem diferenția de concurenți. De la zona de suport, de review-uri, de servicii post-vânzare, partea de livrare, partea de delight sau de fun, trebuie să ies în evidență cu ceva”, a declarat Valentin Radu în cadrul GPeC Summit.

Sursa – https://www.gpec.ro/blog/cum-ma-diferentiez-in-ecommerce-factori-de-crestere-magazine-online-romania-interviu-valentin-radu-omniconvert


→ Banca Transilvania urcă în topul celor mai valoroase branduri bancare

Banca Transilvania a urcat cu aproape 50 de locuri în clasamentul Brand Finance Banking 500 din acest an, cu o creștere de 39% a valorii de brand, până la 242 milioane dolari, și o creștere a ratingului de la A+ la AA. Băncile germane pierd 24% din valoarea de brand. Sistemul bancar islamic are o creștere de 20%, având în frunte băncile din Orientul Mijlociu, QNB fiind cel mai valoros brand din regiune.

Sursa – https://www.profit.ro/must-read/ultima-ora-top-brand-finance-banking-500-banca-transilvania-urca-in-topul-celor-mai-valoroase-branduri-bancare-bancile-germane-pierd-sistemul-bancar-islamic-creste-substantial-18836758


→ Kaufland lanseaza un program de fidelitate, card si aplicatie, care permite oferte personalizate in functie de cumparaturile pe care le faci

Kaufland România a lansat un card de fidelitate, prin care vizitatorii magazinului primesc reduceri substanţiale şi puncte bonus de loialitate. Clienţii vor putea folosi atât un card digital, cât şi un card fizic. Cardul digital este disponibil în cadrul aplicaţiei mobile Kaufland – Oferte şi Noutăţi, care poate fi descărcată gratuit atât din App Store, cât şi de pe Google Play. Cardul fizic, care poate fi ridicat de la Biroul de Informaţii din orice magazin Kaufland, oferă doar accesul la promoţiile generale de loialitate. Retailerul spune ca prin cardul digital Kaufland Card, clientul “va primi oferte personalizate în funcție de cumpărăturile pe care le faci în mod constant”. Se obtine câte un punct bonus la fiecare 20 lei plătiți pentru cumpărături în orice magazin Kaufland din țară.

Sursa – https://www.nocash.info.ro/kaufland-lanseaza-un-program-de-fidelitate-card-si-aplicatie-care-permite-oferte-personalizate/


→ Trusted.ro lansează un newsletter de noutăţi legislative şi contabile pentru magazinele online membre

Trusted.ro lansează un newsletter lunar dedicatîn primul rând magazinelor online din TRUSTED.RO, dar și altor afaceri digitale, în care să explicăm noutățile legislative și contabile din ultima perioadă, pe înțelesul unor nespecialiști în cele două domenii. Prima ediţie a newsletterului va fi publică, următoarele urmând fi disponibile prin e-mail și pe blogexclusiv pentru membrii TRUSTED.RO sau pentru cei care vor să plătească pentru acest conținut premium”, explică Bogdan Manolea – co-fondator TRUSTED.RO și Mihaela Adina Călin – expert contabil pe blogul Trusted.ro. Din prima ediţie a newsletterului: Ce trebuie să facă magazinele online pentru a fi OK cu Regulamentul geo-blocare​, Ce învățăm din amenda de 50 de milioane luată de Google pe GDPR, Câteva noutăți contabile relevante.

Sursa – https://www.trusted.ro/blog/2019/02/04/newsletter-exclusiv-1/


→ Bucureștenii – mari amatori să comande mâncare online, dar gălățenii, sibienii, clujenii și constănțenii vin din urmă.
Procentul românilor care comandă online mâncare este în continuă creștere, numărul comenzilor crescând anul trecut cu 130% față de anul precedent. Cea mai aglomerată perioadă a anului trecut a fost în lunile octombrie, noiembrie și decembrie, odată cu venirea sezonului rece, potrivit platformei de food ordering foodpanda.ro.
Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retail/bucurestenii-mari-amatori-sa-comande-mancare-online-dar-galatenii-sibienii-clujenii-si-constantenii-vin-din-urma-bic-mac-e-vedeta-18839514


→ Acaju.ro: 66,1% dintre romanii prefera sa cumpere mobilier de pe mobile

Peste 61% dintre romani considera magazinele online de mobilier o sursa de inspiratie pentru achizitia de mobilier pentru acasa, in timp de pentru 48% retelele de socializare precum Facebook, Instagram, Pinterest, Youtube reprezinta o sursa de inspiratie in amenajare. Asta reiese dintr-un studiu realizat de Acaju.ro pe un esantion de 1300 de persoane.

Sursa – https://www.wall-street.ro/special/ecomteam/238551/acaju-ro-66-1-dintre-romanii-prefera-sa-cumpere-mobilier-de-pe-mobile.html


→ Numarul de abonati MyBRD Mobile a crescut cu peste o treime in 2018, ajungand la 625.000

Gradul de echipare a clienţilor persoane fizice (număr mediu de produse pe client activ) a crescut la 4,23 de la 4,16 la sfârşitul lui 2017. Numărul abonaţilor la serviciile de internet şi mobile banking a crescut cu +15% faţă de sfârşitul lui 2017, rata de adoptare a serviciului de mobile banking crescând rapid (numărul de abonaţi MyBRD Mobile a crescut cu +36%), potrivit comunicatului de prezentare a rezultatelor financiare. In valori nominale, dinamica inregistrata pe contractele de banking la distanta inseamna ca banca a incheiat anul 2018 cu 1,60 mil. de contracte, dintre care 625.600 pe My BRD Mobile si 974.400 pe My BRD Net. In comunicatul bancii nu se spune nimic despre evolutia numarului de clienti, in general, in cursul anului 2018. Presupunand ca a ramas relativ constant cu cel inregistrat la finele anului 2017, asta inseamna 2,33 mil. de clienti activi, dintre care 2,19 mil. de clienti persoane fizice.

Sursa – https://www.nocash.info.ro/numarul-de-abonati-mybrd-mobile-a-crescut-cu-peste-o-treime-in-2018-ajungand-la-625-000/


→ Answear.ro, vanzari de 16 milioane euro din articole fashion

Answear.ro, unul dintre cei mai mari retaileri de fashion online, intrat pe piata locala in urma cu 3 ani, a vandut articole de moda de peste 16 milioane de euro. 2018 a reprezentat o crestere substantiala de 75% fata de anul precedent, depasind cu mult rata de crestere de pe celelalte piete europene in care mai activeaza grupul Answear.

Sursa – https://www.wall-street.ro/special/fashion-route/238487/answear-ro-vanzari-de-16-milioane-euro-din-articole-fashion-ce-au-cumparat-romanii.html


→ Credit Europe lanseaza un sticker si o bratara pentru plati contactless la comercianti

Credit Europe Bank România lansează Stickerul și Brățara AVANTAJ2go, două gadgeturi atașate cardului de credit CardAvantaj Mastercard folosite exclusiv pentru plățile contactless la comercianți, atât în țară cât și în străinătate. Gadgeturile nu pot fi utilizate pentru cumparaturile in rate. “Ambele gadget-uri funcționează ca un card de credit contactless suplimentar. Stickerul poate fi poziționat pe orice suprafață plană, cum ar fi smartphone-urile, care sunt absolut necesare în zilele noastre, iar brățara este un accesoriu care se va potrivi fără probleme cu un stil de viață activ.”, potrivit comunicatului de presa. „Cifrele ne arată că aproximativ 50% din plățile cu cardul de credit CardAvantaj Mastercard în 2018 au fost contactless. Lansarea Stickerului și Brățării AVANTAJ2go face parte din strategia noastră de a dezvolta servicii și produse bancare mai simple și mai accesibile pentru clienții noștri pentru a putea oferi cele mai bune experiențe bancare cu Credit Europe Bank”, a afirmat Yakup Çil, CEO Credit Europe Bank România.

Sursa – https://www.nocash.info.ro/credit-europe-lanseaza-un-sticker-si-o-bratara-pentru-plati-contactless-la-comercianti/


→ Ce s-a vandut cel mai bine pe OLX in 2018

OLX a realizat topul categoriilor cu cele mai tranzactionate produse pe platforma pe parcursul anului precedent, disponibile in cele mai accesate categorii: „Electronice si electrocasnice”, cu aproximativ 4 milioane de anunturi, „Auto, moto si ambarcatiuni” (3,6 milioane de anunturi), „Imobiliare” (1,1 milioane de anunturi), „Moda si frumusete” (1,9 milioane de anunturi), „Casa si gradina” (1,3 milioane de anunturi).

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/IT-C-Tehnologie/238470/ce-s-a-vandut-cel-mai-bine-pe-olx-in-2018.html


→ Complice.ro, cifra de afaceri de 4 ori mai mare YoY, in 2018

Magazinul online de cadouri experientiale Complice.ro a incheiat anul 2018 cu o cifra de afaceri de 92.000 €, de peste 4 ori mai mare decat in 2017, anunta site-ul, intr-un comunicat de presa. Dinamica pozitiva s-a datorat in principal intrarii pe segmentul corporate, care a generat aproximativ jumatate din CA (48%). Complice.ro vinde online peste 120 de cadouri experientiale personalizate, culinare, culturale, de dezvoltare personala, pline de actiune sau stil, pentru doamne, domni, cupluri, partneri de afaceri si sectorul corporate (cumparate de companii si folosite pentru fidelizarea clientilor, a partenerilor de business si a angajatilor) – de exemplu, un set de ii personalizate pentru mama si fiica, o zi VIP in doi, un zbor in tandem cu prapanta si degustare de cafea ori o intalnire inspirationala de 2 ore cu Andrei Rosu.

Sursa – https://ecompedia.ro/complice-ro-cifra-de-afaceri-de-4-ori-mai-mare-yoy-2018/


→ Paynetics vrea sa ajunga la 50.000 de utilizatori in acest an cu aplicatia de plati mobile phyre

Una dintre ultimele aplicatii care si-au facut aparitia in tara noastra se numeste phyre, un portofel digital care iti permite sa realizezi plati cu telefonul mobil si sa iti administrezi cardurile de fidelitate emise de comercianti. Aplicatia phyre a fost dezvoltata de catre compania Paynetics din Bulgaria si lansata in tara respectiva in 2016, fiind initial un instrument de administrare a cardurilor de fidelitate. Pe parcursul celor doi ani de la lansare, aplicatia a fost extinsa in Regatul Unit al Marii Britanii si in Romania si a introdus optiunea de plata prin intermediul telefonului mobil. Dupa o luna de la lansarea in Romania, CEO-ul phyre precizeaza ca aplicatia a ajuns la peste 3.000 de utilizatori, iar pana la finalul anului 2019 isi propune sa depaseasca borna de 50.000.

Sursa – https://www.nocash.info.ro/paynetics-vrea-sa-ajunga-la-50-000-de-utilizatori-in-acest-an-cu-aplicatia-de-plati-mobile-phyre/


→ INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu IonaStore.ro

Lansat in peisajul e-commerce autohton in octombrie 2018, IonaStore.ro vinde bijuterii fine, cu un design inspirat din cultura romaneasca si universala, care pot fi personalizate si care sunt realizate exclusiv in Romania. Simona Telteu, Managing Partner ionastore.ro,a povestit de unde provine numele e-shop-ului ei, cum a inceput totul, cum si-a folosit experienta acumulata in companiile mari in care a lucrat timp de 15 ani, in cati ani spera sa isi amortizeze investitia initiala si ce planuri de viitor are.

Sursa – https://ecompedia.ro/interviu-ecompedia-stat-de-vorba-cu-ionastore-ro/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.