UiPath, eMAG şi Taxify sunt companiile cu cea mai mare creştere din Europa de Est şi Centrală în 2018, comerțul online duce piața de poștă și curierat peste pragul de 4 miliarde lei, a fost lansat studiul Digital Fashion Consumer Trends 2019, Cora confirmă rămânerea în România şi continuă dezvoltarea pe online

 

→ Două firme din România, în topul „starurilor“ din regiune cu o evaluare de peste 1 miliard de dolari

UiPath, o companie specializată în dezvoltarea de roboţi software, şi eMAG – cel mai mare magazin online de pe piaţa locală, care au primit anul trecut evaluări de peste 1 mld. dolari, sunt, alături de estonienii de la Taxify, cele trei „staruri“ ale Europei Centrale şi de Est după rata de creştere înregistrată în 2018, conform unui raport al portalului dealrom.co, care este specializat în monitorizarea tranzacţiilor de finanţare.

Sursa – https://www.businessmagazin.ro/actualitate/doua-firme-din-romania-in-topul-starurilor-din-regiune-cu-o-evaluare-de-peste-1-miliard-de-dolari-17885072


→ Comerțul online duce piața de poștă și curierat peste pragul de 4 miliarde lei

Afacerile din sectorul de poștă și curierat au depășit pragul de 4 miliarde de lei în 2018, urmare a creșterii spectaculoase a vânzărilor de produse pe internet. Pe fondul dezvoltării serviciilor logistice și al cererii în creștere pentru transportul de mărfuri, afacerile din această industrie au crescut în 2017 cu 8% față de anul precedent și cu 130% față de 2007, la 3,8 miliarde de lei.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retail/comertul-online-duce-piata-de-posta-si-curierat-peste-pragul-de-4-miliarde-lei-micii-jucatori-au-inceput-sa-piarda-teren-multe-firme-fara-angajati-si-cu-perspective-de-inchidere-18885153


→ Studiul Digital Fashion Consumer Trends 2019

În ultimii doi ani, MKOR Consulting a realizat o serie de cercetări care au vizat piața de fashion, aflându-se printre primii din România care fac acest lucru.  Online-ul în general și ecommerce-ul în particular influențează puternic industria de îmbrăcăminte și încălțăminte. Până acum câțiva ani, industria de fashion era definită de producători, retaileri și designeri. Astăzi, internetul le oferă consumatorilor putere de negociere în relația cu brandurile lor preferate. Pornind de la acest aspect, consultanții MKOR au hotărât să cerceteze legătura dintre online și offline în materie de fashion și modul în care noile tehnologii digitale influențează experiența la cumpărături a consumatorilor din România. Pentru prima oară în România, a fost consultată imaginația consumatorilor privind felul în care aceștia văd Magazinul Viitorului.

Sursa – https://mkor.ro/studii/digital-fashion-consumer-2019/


→ Aplicația Uber este acum disponibilă și în Iași

Începând de astăzi, 21 februarie, de la ora 12:00pm, ieșenii vor putea călători cu Uber, la o simplă atingere de buton. Actorul Marius Manole este primul utilizator care a folosit serviciul în Iași, cel de al cincilea oraș din România în care Uber este disponibil. Cei care nu au încercat serviciul până acum, vor beneficia de prima călătorie gratuită în limita a 10 lei, dacă își vor crea un cont Uber și vor folosi codul promoțional HelloIasi.

Sursa – https://start-up.ro/aplicatia-uber-este-acum-disponibila-si-in-iasi/


→ CEO-ul Cora România: Cora rămâne în România și se dezvoltă pe piața locală

„Cora este o companie matură, cu o echipă de profesioniști pregătiți să pună în practică proiectele de dezvoltare a rețelei de magazine, de diversificare a gamelor de produse și de întărire a segmentului online, domeniu în care Cora a fost deschizător de drum. Ne asumăm în același timp rolul de a pregăti tânăra generație pentru a face față crizei forței de muncă”, spune Thierry Destailleur, CEO Cora România.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retail/ceo-ul-cora-romania-cora-ramane-in-romania-si-se-dezvolta-pe-piata-locala-18910541


→ Studiul „Mastercard Love Index” legat de cumpărăturile de Valentine’s Day

Studiul „Mastercard Love Index”, creat prin analizarea tranzacțiilor cu cardurile de credit, debit și prepaid pe o perioadă de patru zile, în trei ani consecutivi (11-14 februarie, între 2016 și 2018), a dezvăluit că în timp ce cheltuielile din această perioadă au crescut cu 3% începând cu 2016 pe plan global, cumpărăturile de ultim moment, realizate chiar de Ziua Îndrăgostiților, însumează o mare parte a achizițiilor (30%) în 2018. În România, cheltuielile pentru cadouri de Ziua Îndrăgostiților au crescut cu 50% în 2018 față de 2016, numărul total al tranzacțiilor fiind cu 123% mai mare, arată studiul. Studiul relevă și o creștere cu 185% a numărului de tranzacții de comerț electronic realizate în perioada analizată din 2018, față de 2016.

Sursa – https://www.revistabiz.ro/cat-costa-dragostea-3/


→ Retailerul WatchShop.ro se extinde și intră pe o nouă linie de business

Magazinul online de ceasuri WatchShop.ro intră pe o nouă linie de business: distribuția de ceasuri către retaileri din mediul offline, țintind, până la finalul anului, crearea unei rețele de peste 20 de parteneri. Mișcarea are loc în contextul evoluției naturale a business-ului de ceasuri, în direcția adresării unei categorii diferite de clienți, care preferă să interacționeze cu ceasurile înainte de a le cumpăra.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retail/retailerul-watchshop-ro-se-extinde-si-intra-pe-o-noua-linie-de-business-18910504


→ Gebruder Weiss lanseaza serviciul de livrari la domiciliu in Romania

„Comertul online din Romania este in plina expansiune. Numai in 2018, sectorul e-commerce a inregistrat o crestere cu 30% fata de 2017. In calitate de furnizor de servicii complete de logistica, dorim sa deservim in conditii optime aceasta piata B2C aflata in crestere rapida. Lansarea produsului GW pro.line home reprezinta un pas decisiv in aceasta directie”, afirma Viorel Leca, director general al Gebruder Weiss Romania.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/Auto/238915/gebruder-weiss-lanseaza-serviciul-de-livrari-la-domiciliu-in-romania.html


→ Clienții eMAG au plasat cu 40% mai multe comenzi decât în anul precedent

Pe fondul diversificării gamelor de produse și servicii, cumpărăturile online la eMAG au evoluat semnificativ în 2018, iar clienții  au plasat cu 40% mai multe comenzi decât în anul precedent. În 2018, mai mult de jumătate (57%) dintre comenzi au fost plasate de pe dispozitive mobile. În 2018, numărul de tranzacții cu cardul online pe platforma eMAG a crescut cu 53%, tendință care este de așteptat să se mențină și anul acesta.
Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retail/clientii-emag-au-plasat-cu-40-mai-multe-comenzi-decat-in-anul-precedent-tendinte-in-ecommerce-18909393


→ Raluca Radu, CEO answear.ro: „Anul acesta ne dorim vanzari de 30 mil. euro. Vom introduce plata in rate“

Dupa trei ani de prezenta pe piata din Romania, answear.ro a ajuns in top 3 magazine online pe fashion, dupa FashionDays.ro si epantofi.ro. Retailerul a avut vanzari de haine si incaltaminte de 16,2 mil. euro în 2018, iar pentru 2019 vrea dublarea cifrei de afaceri. Pentru a atinge acest obiectiv de business, managementul retailerului online va introduce plata in rate, va incheia parteneriate cu retele independente de tip “pick-up” (pentru a optimiza livrarea) si va dezvolta propriile categorii de produse care sa-i permita adresarea si altui segment de piata. “Asteptarile pentru 2018 au fost depasite din punct de vedere al rezultatelor. Am crescut cu 75% cifra de afaceri. Platforma este deja prezenta in 8 tari. Dupa rezultatele de anul trecut am ajuns a doua piata din portofoliul lor, prima fiind Polonia, tara de baza, unde ei au si 80 de magazine fizice. In Romania inca nu avem magazine fizice dar luam in considerare. Se discuta acum la Cracovia, sediul nostru central, pentru ca s-a dovedit ca in Romania exista potential pentru brand.”, a declarat Raluca Radu, CEO Answear.ro

Sursa – https://www.nocash.info.ro/raluca-radu-ceo-answear-ro-anul-acesta-ne-dorim-vanzari-de-30-mil-euro-vom-introduce-plata-in-rate/


→ Elefant Online se împrumută cu 9%

Compania care operează portalul elefant.ro a adus la cota Bursei de Valori București obligațiunile sale în valoare de 7,65 milioane lei, scadente în 2021 și purtătoare ale unei dobânzi fixe de 9%. Având începuturi ca librărie online care a livrat 17 milioane de cărți, emitentul urmează tendințele din piața vânzărilor pe internet, unde urmărește să se extindă.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/financiar/piata-de-capital/elefant-online-se-imprumuta-cu-9-retailerul-va-aduce-in-curand-1-milion-de-carti-pentru-clienti-peste-jumatate-din-comenzi-vin-deja-de-pe-telefonul-mobil-18909377


→ Smart Bill intra pe pe piata softurilor pentru retail si ofera gratuit o casa de marcat

Smart Bill, solutia de facturare si gestiune nr.1 in Romania, cu peste 70.000 de licente si abonamente vandute pana in prezent IMM-urilor din Romania, a investit 100.000 de euro in dezvoltarea aplicatiei Smart Bill POS si tinteste peste 4.000 de magazine si unitati care emit bon fiscal.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/IT-C-Tehnologie/238868/smart-bill-intra-pe-pe-piata-softurilor-pentru-retail-si-ofera-gratuit-o-casa-de-marcat.html


→ Portofelul electronic – o modalitate de plată tot mai populară, inclusiv în România
Potrivit celui mai recent Barometru al e-Cumpărătorilor realizat de compania de curierat DPDGroup, ponderea plăților cu portofele electronice în totalul tranzacțiilor online a crescut la 44% în 2018, de la circa 42% în anul anterior. În România, plata în numerar la livrare rămâne prima opțiune în cazul cumpărăturilor online, fiind preferată de două treimi dintre utilizatori.
Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/portofelul-electronic-o-modalitate-de-plata-tot-mai-populara-inclusiv-in-romania-18908772


→ Antonio Eram, CEO Netopia: “cea mai mare problema a platilor cu mobilul este … bateria”

Prezent la conferinta internationala fintech – Banking 4.0, l-am intervievat pe Antonio Eram, CEO Netopia, despre tendintele pe zona de plati mobile. Ca de fiecare data, declaratiile au fost suprinzatoare. Despre venirea gigantilor fintech: “Eu nu vad Apple Pay in Romania prea curand dintr-un motiv foarte simplu: in modelul lor de business bancile ies sifonate, dau bani efectiv.” Despre PSD2 si open banking: “Marea majoritate a bancilor va avea posibilitatea sa-si dea la gioale pentru a-si fura clientii una alteia, cu un beneficiu practic zero.” Despre fintech: “Sunt absolut convins ca cea mai mare parte a fintech-urilor se va opri cu un pas inainte de obtinerea licentei bancare. Si cand vor acapara putere vor putea chiar sa schimbe legile care guverneaza sistemul bancar.”

Sursa – https://www.nocash.info.ro/antonio-eram-ceo-netopia-cea-mai-mare-problema-a-platilor-cu-mobilul-este-bateria/


→ Retailerul online Hebdo Vin lansează primul agent virtual inteligent capabil să recomande și să vândă vin

Analizând piața autohtonă de profil, proprietarul și managerul Hebdo Vin, Nicușor Cazan, a ajuns la concluzia că procentul foarte scăzut al celor care își comandă vinurile online, de 7% conform unui studiu realizat în 2017, este rezultatul nesiguranței, necunoașterii sau fricii consumatorului de a cheltui banii pe un vin de calitate slabă sau chiar contrafăcut, în lipsa unei recomandări.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retail/retailerul-online-hebdo-vin-lanseaza-primul-agent-virtual-inteligent-capabil-sa-recomande-si-sa-vanda-vin-18885812


→ FinTech-ul romanesc Pago lanseaza 2 abonamente si se pregateste de extinderea in Croatia si Polonia

“Clientii care au abonament vor putea adauga orice furnizor care pana acum nu era disponibil. Avem nevoie de o poza cu factura recenta si in cateva zile acesta este introdus in aplicatie. Practic, le vom permite celor care au facturi de la o companie de apa dintr-un oras mic sa le platesca prin Pago”, explica Adrian Cighi, cofondator Pago.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/Finante-Banci/238905/fintech-ul-romanesc-pago-lanseaza-2-abonamente-si-se-pregateste-de-extinderea-in-croatia-si-polonia.html


→ Brazilienii de la VTEX au atras în portofoliu 6 magazine online din România şi continuă investiţiile pe plan local

Printre clienţii locali se numără magazinele online MiniPrix, F64 şi Dacris. VTEX, companie braziliană specia­lizată în dezvoltarea de soluţii soft­ware pentru piaţa de co­merţ electronic, a atras până acum în por­to­foliul său şase ma­gazine on­line din Ro­mâ­nia, ţinta fiind ca până la finalul anului să ajungă în total la 10 clienţi pe plan local. Com­pania, cu sediul central în Rio de Janeiro (Brazilia), a intrat oficial pe piaţa locală în urmă cu un an, cu un bu­get de investiţii de câteva mi­lioane de do­lari, planul fiind ca Ro­mâ­nia să ofere su­port pentru întreaga regiune a Europei de Est.

Sursa – https://www.zf.ro/business-hi-tech/brazilienii-de-la-vtex-au-atras-in-portofoliu-6-magazine-online-din-romania-si-continua-investitiile-pe-plan-local-17879997


→ Posesorii de carduri Revolut din Romania au efectuat tranzactii de 250 mil. euro, in ultimele doua luni. Compania are peste 170.000 de utilizatori locali.

Peste 170.000 de români folosesc deja serviciul Revolut, iar România ocupă locul 3 în topul piețelor Revolut cu cea mai rapidă creștere, după Marea Britanie și Franța. In ceea ce priveste piețele cu cel mai mare număr de utilizatori, tara noastra se afla pe locul 5 după Marea Britanie, Franța, Polonia și Irlanda. Volumul total al tranzacțiilor efectuate de români depășește astăzi 650 de milioane de euro, față de doar 400 de milioane de euro în urmă cu două luni. Românii folosesc Revolut în principal pentru efectuarea de plăți cu cardul, iar printre comercianții preferați de aceștia se numără Auchan, Carrefour, McDonalds, Ali Express, Uber și rețeaua magazinelor Inmedio. Revolut a venit pe piața din România în luna mai 2018.

Sursa – https://www.nocash.info.ro/posesorii-de-carduri-revolut-din-romania-au-efectuat-tranzactii-de-250-mil-euro-in-ultimele-doua-luni-compania-are-peste-170-000-de-utilizatori-locali/


→ INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu ElanX.ro

Magazinul online elanX.ro a aparut (in forma lui actuala) in vara lui 2017, afacerea debutand in 2015, initial doar cu o pagina de Facebook, a povestit Elena Patroescu, Fondator ELAN-Handcrafted Leather Goods. Si vinde pe Internet portofele minimaliste, portcarduri si accesorii unisex, confectionate manual din piele, dupa metode traditionale (care sunt in curs de brevetare la OSIM). Descoperiti in interviul de mai jos cum a pornit si s-a conturat afacerea ei de design si pielarie, cat de mica a fost investitia initiala, in ce isi reinvesteste permanent profitul, caut dureaza procesul de productie si cum a ajuns sa incheie anul 2018 cu o crestere de 400% YoY.

Sursa – https://ecompedia.ro/interviu-ecompedia-stat-de-vorba-cu-elanx-ro/

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.