FloriDeLux.ro arată că românii încep să precomande florile pentru 1 și 8 Martie chiar și cu două luni înainte, PayU estimează că piața de e-commerce din România va depăși 4,5 miliarde de euro, eMAG lansează serviciul Express, un studiu Vegis.ro arată că 41% dintre români cumpără produse naturiste online

 

→ Românii încep să precomande florile pentru 1 și 8 Martie chiar și cu două luni înainte

“Peste 30% dintre cei care comandă flori o fac cu cel puțin 7 zile înainte, dar sunt destul de mulți care au făcut comenzile încă de la începutul anului. Noi avem deja comenzi pentru 8 Martie. Cu toate acestea, grosul comenzilor se fac cu două zile înainte de 1 și 8 Martie sau, dacă noi acceptăm comenzi, chiar și în zilele respective”, spune Marius Dosinescu, directorul general al companiei FlorideLux.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retail/romanii-incep-sa-precomande-florile-pentru-1-si-8-martie-chiar-si-cu-doua-luni-inainte-pentru-florile-sotiei-sau-iubitei-aloca-de-zece-ori-mai-multi-bani-decat-pentru-cele-ale-invatatoarei-copilului-18919862


→ Estimare PayU: piața de e-commerce din România va depăși 4,5 miliarde de euro

Comerțul electronic este unul dintre sectoarele cu cea mai rapidă creștere, o piață care va depăși 3,5 trilioane de euro până în 2020, potrivit Statista. România nu face excepție, cu o piață care se dezvoltă constant și urmărește rapid tendințele globale. ,,PayU estimează că, în acest an, piața de e-commerce din România va depăși 4.5 miliarde de euro. Comercianții români trebuie să fie la curent cu noile trenduri, comerțul online transfrontalier fiind cel mai important dintre ele. Din experiența noastră, acesta este modul în care își pot mări vânzările până la 50%, iar piețele emergente care înregistrează cele mai mari creșteri la nivel mondial sunt, cu siguranță, o destinație de luat în calcul”, declară Marius Costin, Country Manager, PayU România. În câțiva ani, comerțul online transfrontalier va reprezenta o treime din toate vânzările de pe internet, potrivit PayU. După cum arată barometrul cumpărătorului online din 2018, anul trecut aproximativ 6 din 10 cumpărători online europeni au achiziționat produse de pe un site din afara țării, iar 76% spun că experiența lor a fost foarte bună. Un studiu recent arată că 66% dintre companii intenționează să își dezvolte afacerea prin accesarea de noi piețe din întreaga lume.

Sursa – https://cristianchinabirta.ro/2019/02/26/estimare-payu-piata-de-e-commerce-din-romania-va-depasi-4-5-miliarde-de-euro/


→ Strategie: eMAG lansează serviciul Express

eMAG, cel mai mare retailer online local, deschide la Pitești primul showroom prin care vrea să le asigure clienților mai multă autonomie, cu un nou serviciu, denumit eMAG Express, care permite ridicarea produselor direct de la raft, fără ajutorul unui consultant. Serviciul este disponibil pentru electrocasnice mici, accesorii, îngrijire personală.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retail/strategie-emag-lanseaza-serviciul-express-18918205


→ Studiu Vegis.ro: 41% dintre romani cumpara produse naturiste online

Cei mai multi romani (64%) cumpara produse naturiste din magazine specializate, iar 41% aleg sa faca online aceste cumparaturi, conform unui sondaj Vegis.ro realizat in perioada ianuarie-februarie 2019, pe un esantion de 539 persoane. 37% dintre noi se orienteaza spre supermaketuri/hypermarketuri, iar restul de 28% cumpara din farmacii. Alte informatii relevante din studiul amintit: 87% dintre romani cred ca produsele naturiste te ajuta sa fii mai sanatos, 82% sunt de acord ca acestea sunt mai sanatoase, 36% dintre respondenti considera ca ii ajuta la slabit, respondentii se informeaza despre produse naturiste online (70%), de la specialisti in domeniu – farmacii, publicatii, emisiuni TV (43%) sau de la cunostinte (10%), bugetul alocat de romani pentru produse naturiste este de sub 300 lei/luna (59%).

Sursa – https://ecompedia.ro/vegis-ro-41-dintre-romani-cumpara-produse-naturiste-online-studiu/


→ Elefant.ro vrea sa-si extinda masiv reteaua de pick-up point-uri

Magazinul online elefant.ro, lansat in 2010 pe piata e-commerce autohtona, vrea sa isi dubleze sau chiar sa isi tripleze reteaua de puncte de livrare ale comenzilor din tara. Administratorul site-ului e-commerce, Elefant Online, negociaza in acest sens cu retaileri si companii de curierat care au deja infrastructura necesara, pentru a forma parteneriate. „Pentru extinderea acoperirii, suntem in discutii cu mai multi parteneri care au deja retele foarte mari de puncte de interactiune cu consumatorii, in intreaga tara. In urma parteneriatelor pe care le vom incheia in acest an, estimam o dublare, daca nu chiar o triplare a numarului de puncte de livrare elefant.ro”, a explicat Sergiu Chirca (CEO Elefant.ro). Momentan, elefant.ro livreaza in 22 de pick-up point-uri din Romania (la metroul bucurestean, in Brasov, Cluj, Constanta, Craiova, Iasi, Oradea, Ploiesti, Sibiu si Timisoara).

Sursa – https://ecompedia.ro/elefant-ro-vrea-sa-si-extinda-masiv-reteaua-de-pick-point-uri/


→ Libris.ro: creștere cu 28% și cifră de afaceri de peste 40 mil. lei în 2018

Libris.ro cel mai mare retailer online de carte din România a încheiat 2018 cu o cifră de afaceri de 40 milioane de lei, ceea ce a însemnat o creștere cu 28% față de anul precedent. Factorii care au determinat evoluția pozitivă au inclus atât creșterea fondului de carte disponibil, odată cu inaugurarea noului depozit, dar și revigorarea pieței de carte și o dinamică favorabilă a comerțului online. Comanda medie a crescut pe Libris.ro în 2018 cu 15% față de anul precedent, ajungând astfel la 80 de lei. Cea mai mare valoare medie a comenzii s-a înregistrat în Brașov – 155 lei, aici aflându-se și cel mai fidel client, care a plasat 238 de comenzi pe parcursul anului. La polul opus se află clienții din județul Covasna, unde media a fost de 66 lei/comandă. Cele mai multe comenzi au fost înregistrate în București (peste 313.000), în top 3 urmând județele Brașov și Cluj, cu peste 130.000, respectiv peste 83.000 de comenzi. Cea mai mare rată a recurenței s-a înregistrat în Brașov, Bacău, București și Cluj, media fiind de 1,4 comenzi/an.

Sursa – https://ecomnews.ro/2019/02/27/libris-ro-crestere-cu-28-si-cifra-de-afaceri-de-peste-40-de-milioane-de-lei-in-2018/


→ Florin Toma, DHL România: sfaturi pentru comercianţii care vor să vândă online cross-border

“Știai că dacă îți deschizi un magazin online cu livrare cross-border poți crește de două ori mai mult decât dacă ai vinde doar domestic? Piața internațională este dinamică și volatilă de la o perioadă la alta, pentru că și nevoile se schimbă de la o perioadă la alta sau de la o regiune la alta. Florin spune că această dinamică este mult mai evidentă din interiorul unei companii care se ocupă cu transportul global. Iar de câțiva ani, DHL sprijină magazinele online românești și pune la dispoziție toate uneltele necesare pentru ca un e-commerce să se extindă în afara granițelor la nivel global. Bulgaria, Ungaria și Polonia sunt cele mai accesibile piețe de extindere în acest moment, dar nu trebuie să te limitezi doar la țările vecine”, spune Florin Toma, eCommerce Manager DHL România.

Sursa – https://www.gpec.ro/blog/florin-toma-dhl-romania-cum-vand-online-cross-border-interviurilegpec-2019


→ Vânzările online și dezvoltarea rețelei proprii de magazine urcă afacerile Farmec
Farmec a încheiat anul 2018 cu o cifră de afaceri de 236,5 milioane Lei, înregistrând o creștere cu 10% față de rezultatele financiare din 2017. Creșterea businessului a fost susținută de vânzările din cadrul rețelei magazinelor de brand, în creștere cu 40,35%, precum și de vânzările din magazinul online, care au raportat un avans cu 19,14%, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retail/vanzarile-online-si-dezvoltarea-retelei-proprii-de-magazine-urca-afacerile-farmec-18918323


→ O noua platforma de fashion online: Mosty s-a lansat in Romania

Mosty.com a fost fondata anul trecut, in Romania. Platforma este specializata in comercializarea de articole vestimentare si accesorii de moda, semnate de designeri din Grecia. Mosty prezinta peste 30 de branduri pe piata mondiala de fashion si este in continua evolutie prin adaugarea de noi nume in portofoliu in fiecare an. De asemenea, echipa de experti ofera clientilor sfaturi personalizate de styling.

Sursa – https://www.wall-street.ro/special/fashion-route/239102/o-noua-platforma-de-fashion-online-mosty-s-a-lansat-in-romania.html


→ TUI TravelCenter: Vânzările online pe perioada târgului s-au triplat

În cadrul târgului, TUI TravelCenter a înregistrat vânzări de 1,2 mil. euro, iar în agenții si pe site, în aceeași perioadă de 4 zile, a vândut  de 1,5 mil. euro. Din suma totală, 17% au reprezentat vânzările online. “Am constatat creștere puternică a numărului de rezervări online în perioada târgului. Cu doar câțiva ani în urmă, procentul era mult mai mic”, spune Cosmin Marinof, directorul de vânzări al TUI TravelCenter.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/turism/tui-travelcenter-tot-multi-romani-beneficiaza-reducerile-durata-perioada-targurilor-turism-cumparand-vacantele-acasa-vanzarile-online-perioada-targului-s-au-triplat-cele-cautate-destinatii-18915143


→ Ecco Shoes a vandut incaltaminte in valoare de 8,7 milioane euro anul trecut

Intrat pe piata romaneasca inca din 2004 in sistem franciza, adus de Victor Tighinean, retailerul danez a preluat operatiunile locale in 2011. Anul trecut, ca si in mare parte din ultimii ani, Ecco Shoes a crescut cu doua cifre fata de anul anterior, ajungand la vanzari de 8,7 milioane euro in cele 21 magazine fizice si cel online.

Sursa – https://www.wall-street.ro/special/fashion-route/239008/ecco-shoes-a-vandut-incaltaminte-in-valoare-de-8-7-milioane-euro-anul-trecut.html


→ Brady Auto Center: Peste 50% dintre clientii de masini rulate provin din online

Brady Auto Center, dealer Skoda si Weltauto, realizeaza aproximativ 55% din vanzarile de masini rulate prin intermediul online-ului, postand anunturi pe platforma Autovit.ro, spune Cristian Preoteasa, directorul de vanzari al companiei. Brady Auto Center este unul dintre dealerii Autovit.ro avand peste 80 de autoturisme rulate in stoc.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/Auto/238927/brady-auto-center-peste-50-dintre-clientii-de-masini-rulate-provin-din-online.html


→ Magazinul online de cadouri iLUX.ro ţinteşte vânzări de 400.000 de euro în 2019, dublu faţă de 2018. „Anul trecut, valoarea medie a comenzii a fost în jur de 370 lei, iar coşul de produse conţine în medie 1-2 produse.“

Magazinul online iLUX.ro, spe­cia­lizat în comercializarea de produse des­ti­nate cadourilor, a generat anul trecut afa­ceri de aproape 200.000 de euro, iar pentru 2019 ţinteşte dublarea acestora bazându-se în principal pe creş­terea vân­zărilor online şi extinderea în străinătate, dar şi pe deschiderea unui magazin offline. „Ţintim cel puţin dublarea cifrei de afa­ceri, iar aceasta are la bază mai multe lucruri: creşterea vânzărilor online, deschiderea unui magazin offline, corelată cu stabilirea unei noi infrastruc­turi, pentru a intra pe piaţa interna­ţională“, a declarant Suzana Metin, fonda­toarea iLUX.ro. Magazinul online înfiinţat în 2010 este administrat de compania General Promo, în care acţionari sunt Suzana Metin şi Adrian Nogai.

Sursa – https://www.zf.ro/business-hi-tech/magazinul-online-cadouri-ilux-tinteste-vanzari-400-000-euro-2019-dublu-fata-2018-anul-trecut-valoarea-medie-comenzii-jur-370-lei-iar-cosul-produse-contine-medie-1-2-produse-17888364


→ BT a ajuns la un portofoliu de 3,7 mil. carduri care au generat 200 mil. tranzactii in 2018

Banca Transilvania si-a consolidat pozitia de lider autoritar al pietei cardurilor din Romania in 2018. Banca a incheiat anul cu un portofoliu de 3,7 mil., dintre care 475.000 sunt carduri de credit. Din perspectiva gradului de utilizare, banca precizeaza ca aproape 200 de milioane de tranzactii au fost efectuate anul trecut cu cardurile BT. Mai mult, aproape una din patru tranzactii efectuate cu un card emis in Romania se face cu un card al BT – avand in vedere ca in 2018 s-au inregistrat 850 mil. de tranzactii (estimare NOCASH) pe cardurile romanesti. “In fiecare secunda au loc 6 tranzactii cu carduri BT”, potrivit comunicatului de prezentare a rezultatelor financiare.

Sursa – https://www.nocash.info.ro/bt-a-ajuns-la-un-portofoliu-de-37-mil-carduri-care-au-generat-200-mil-tranzactii-in-2018/


→ Idea Bank, instituție de credit cu capital polonez, listează astăzi la București emisiunea de obligațiuni prin care s-a finanțat recent

La o săptămână după listarea obligațiunilor Elefant Online în valoare de 7,65 milioane lei, este rândul Idea Bank să aducă la cota Bursei de Valori București propria sa emisiune de titluri obligatare corporative. Investitorii activi la cota Bursei de Valori București vor avea disponibile la tranzacționare noi titluri pe segmentul obligațiunilor corporative.

Sursa – https://www.profit.ro/stiri/idea-bank-institutie-de-credit-cu-capital-polonez-listeaza-astazi-la-bucuresti-emisiunea-de-obligatiuni-prin-care-s-a-finantat-recent-18913747


→ Sergiu Manea, BCR: tendinta pentru mobile banking inca nu este confirmata

Incertitudinea în privința viitorului taxei pe active a făcut ca acționarul majoritar austriac, Erste, să se abțină de la aprobarea bugetului BCR pe 2019 în ultima AGA, la finele lunii ianuarie. Cu toate acestea, Sergiu Manea – presedintele BCR (foto), spune ca investițiile în procesul de digitalizare și în ceea ce poate îmbunătăți experiența clienților raman prioritare. “50% din ce am investit anul trecut a fost pentru digitalizare și vom continua”, spune Manea. BCR va continua să investească în dezvoltarea noii platforme digitale George, care a ajuns deja la 300.000 de utilizatori activi, cu 14 milioane de tranzacții digitale (+36% față de 2017), și crește cu circa 4.000 de utilizatori pe zi. Manea mai precizeaza ca trecerea la “cashless branches” trebuie facuta treptat, dupa ce va fi confirmata tendinta pentru mobile banking.

Sursa – https://www.nocash.info.ro/sergiu-manea-bcr-tendinta-pentru-mobile-banking-inca-nu-este-confirmata/


→ Christian Tour: Vânzări de 4 mil. euro pe durata Târgului de Turism

Pachetele speciale lansate la târg au fost disponibile și în toate agențiile Christian Tour și agențiile partenere din țară, precum și online, pe site-ul www.christiantour.ro, astfel că românii care nu au putut ajunge la Romexpo au avut posibilitatea să-și cumpere o vacanță în aceleași condiții și la aceleași prețuri.

Sursa – https://www.profit.ro/stiri/economie/christian-tour-vanzari-de-4-mil-euro-pe-durata-targului-de-turism-cu-30-peste-editia-de-primavara-din-2018-grecia-cea-mai-cautata-destinatie-externa-sejururile-in-tari-exotice-pe-trend-crescator-18913936


→ NETOPIA Payments investeste in platforma SupplyBlockchain

Startup-ul a dezvoltat o soluție pentru evitarea pierderilor din lanțurile de distribuție și transport. NETOPIA Payments, “cel mai mare procesator de plăți electronice din România”, anunță investiția în startup-ul SupplyBlockchain, platformă B2B de tip SaaS (Software as a Service) care adaugă transparență în lanțurile logistice folosind tehnologia blockchain pentru a înregistra exact data și locația produselor fizice. Potrivit reprezentanților SupplyBlockchain, comercianții raportează anual pierderi de miliarde de dolari la nivel mondial din cauza fraudei și a pierderilor din lanțurile de distribuție și transport. În cele mai multe cazuri pierderile financiare sunt acoperite de asiguratori, însă aceste situații îi afectează pe toți membrii ecosistemului comercial, fie că este vorba despre producători, distribuitori, transportatori și nu în ultimul rând despre cumpărători.

Sursa – https://www.nocash.info.ro/netopia-payments-investeste-in-platforma-supplyblockchain/


→ INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Baff.ro

Baff.ro vinde online, din 2011 incoace, kituri si produse pentru unghii de nota 10: oja semipermanenta, geluri UV, pudra acrilica, aparate de manichiura si accesorii diverse. Madalina Antohe, Director General Baff.ro, a povestit despre clientii magazinului ei online – saloane de infrumusetare, tehnicieni si femeile care isi doresc manichiuri profesionale acasa – si cat de mare crede ca va fi cresterea cifrei de afaceri in 2019.

Sursa – https://ecompedia.ro/interviu-ecompedia-stat-de-vorba-cu-baff-ro/

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.