eMAG fuzionează în Ungaria cu rivalul Extreme Digital şi intră pe 5 noi pieţe, platforma digitală ING Home’Bank a avut 112 milioane de vizite în 2018, VTEX arată că piața de eCommerce din România ar putea crește anul acesta cu aproximativ 30%, Vola.ro a anunţat trendurile în călătoriile românilor din 2019

 

→ eMAG fuzionează în Ungaria cu rivalul Extreme Digital și țintește vânzări de 1 miliard de euro în țara vecină. Intrare pe 5 noi piețe

eMAG fuzionează în Ungaria cu Extreme Digital, într-o operațiune derulată prin subsidiara eMAG Ungaria, și țintește vânzări de 1 miliard de euro, în 6 ani, în țara vecină. Fuziunea va permite noii companii să intre și pe piețele din Cehia, Slovacia, Slovenia, Croația și Austria.

Sursa – https://www.profit.ro/stiri/operatiune-emag-fuzioneaza-in-ungaria-cu-rivalul-extreme-digital-si-tinteste-vanzari-de-1-miliard-de-euro-in-tara-vecina-intrare-pe-5-noi-piete-18946293


→ Platforma digitala ING Home’Bank : 112 milioane de vizite, in 2018 (+64% YoY)

Platforma ING Home’Bank (lansata in 2006) a avut 112 milioane de vizite in 2018 (in crestere cu 64% fata de 2017) si peste 30 de milioane de tranzactii pentru clientii individuali (+35% YoY), anunta compania, intr-un comunicat de presaDintre aceste accesari, 76% au fost facute pe smartphone, iar in 80% din cazuri contractul pentru un creditul de nevoi personale online s-a semnat electronic, tot de pe mobil. Comparativ, in cele 183 de sucursale ING de pe teritorul Romaniei s-au strans – in cele 12 luni ale anului anterior – doar 1,5 milioane de vizite.

Sursa – https://ecompedia.ro/platforma-digitala-ing-homebank-112-milioane-de-vizite-2018-64-yoy


→ Studiu VTEX: Piața de eCommerce din România ar putea crește anul acesta cu aproximativ 30%

Piața de eCommerce din România ar putea crește anul acesta cu aproximativ 30%, pe fondul încrederii mai mari a consumatorilor români în comerțul online și a creșterii puterii de cumpărare. Ponderea clienților din generația Millennials devine tot mai mare în  numărul total de clienți care comandă online în România, arată datele VTEX, furnizor global de soluții eCommerce.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retail/studiu-piata-de-ecommerce-din-romania-ar-putea-creste-anul-acesta-cu-aproximativ-30-top-5-tendinte-ale-industriei-18946233


→ Vola.ro: Cum au calatorit romanii in 2018? Ce trenduri vor fi in 2019?

Agentia de turism Vola.ro a anuntat trendurile in calatoriile romanilor din 2019. Cercetarea s-a facut printr-o analiza a cifrelor din 2018, comparate cu 2017, dar si din anii anteriori, urmarind atat traficul de pe site, cat si date din platforma, cercetari terte la nivel global si surse media credibile. Potrivit Vola.ro, 2019 va fi primul an in care rezervarile de bilete de avion vor fi facute in special de pe mobil.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/Turism/239578/cum-au-calatorit-romanii-in-2018-ce-trenduri-se-preconizeaza-in-2019.html


→ Flanco.ro: in 2018, 70% din trafic a fost mobile, iar vanzarile mobile au crescut cu 58% YoY

In 2018, cifra de afaceri a Flanco Retail a fost de 1,07 miliarde lei (+9% YoY), iar profitul a crescut de 4 ori fata de anul anterior (atingand 21 de milioane lei), anunta compania, intr-un comunicat de presa. „Urmarirea strategiei de eficientizare a retelei de magazine a dus la un 2018 cu rezultate foarte bune, atat la nivelul vanzarilor, cat si al profitabilitatii. Intr-o piata atat de volatila cum este cea electro-IT, increderea pe care brandul o inspira atat clientilor, cat si echipei interne, este esentiala. 2018 a insemnat o optimizare a comenzilor online, cu accent pe mobile si pe componenta logistica”, transmite Dragos Sirbu (CEO Flanco).

Sursa – https://ecompedia.ro/flanco-ro-2018-70-din-trafic-fost-mobile-iar-vanzarile-mobile-au-crescut-cu-58-yoy/


→ Omer Tetik, BT: Investițiile în digitalizare, prioritare

Banca Transilvania vrea să crească în continuare peste media pieței și a avansului PIB, spune Omer Tetik, CEO al băncii. O nouă achiziție este exclusă în actualul context economic, arată acesta, însă potential mare de creștere vede în continuare în zone în care BT a devenit lider, cum e cea a cardurilor. Digitalizarea rămâne prioritară, iar în următoarele două luni aplicația de mobile banking va fi schimbată în totalitate, anunță Tetik.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/financiar/banci/omer-tetik-bt-investitiile-digitalizare-prioritare-schimbam-complet-aplicatia-revolutionar-costul-riscului-creste-2019-folosim-parte-profit-pregatirea-evenimente-negative-integrarea-bancpost-60-18944063


→ ecomTEAM 2019: e-commerce românesc în teambuilding la Brașov

Pe 27 și 28 martie, e-commerce-ul românesc își dă întâlnire la Brașov, la un teambuilding alături de specialiști internaționali și naționali de renume. A patra ediție ecomTEAM îl aduce în premieră în România pe Mark Rhodes, antreprenor, speaker motivațional, autor al volumelor Think Your Way To Success și How To Talk To Absolutely Anyoneși business mentor pentru companii gigant precum KLM UK, HSBC, RBS sau The Wimbledon Club.

Sursa – https://www.gpec.ro/blog/ecomteam-2019-getting-things-done-the-ecommerce-way


→ Studiu Revino.ro şi CrameRomania.ro: Românii își cumpără vinurile din supermarket și se informează pe Internet

Românii consumă cel mai des vinuri roșii, seci, pe care aleg să le cumpere din supermarketuri, iar majoritatea sunt dispuși să plătească între 30 și 49 de lei pentru o sticlă. Românii au ca principală sursă de informare Internetul. Crama și soiul de struguri au rămas criteriile principale de alegere a vinului, potrivit unui studiu pe un eșantion de circa 2.600 de participanți.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/agribusiness/romanii-isi-cumpara-vinurile-din-supermarket-si-se-informeaza-pe-internet-soiurile-cele-mai-consumate-18942763


→ Magazinul online de optica Videt a deschis un showroom in Bucuresti

Videt a inceput ca un magazin online ce comercializa lentile, a introdus apoi in oferta ochelari de vedere si de soare de la branduri internationale, iar in 2016 s-a asociat cu compania Alensa. In momentul de fata detine pe plan local 3 site-uri (videt.ro, xlentile.ro si contact-lentile.ro) care au inregistrat anul trecut vanzari de 1,1 mil. EUR. La inceputul anului, Videt a deschis un showroom in zona Dorobanti.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/Companii/239622/magazinul-online-de-optica-videt-a-deschis-un-showroom-in-bucuresti-si-spera-la-vanzari-de-2-milioane-de-euro-din-lentile-si-och.html


→ Majoritatea românilor preferă cumpărăturile online în mod „tradițional

Majoritatea românilor preferă să facă cumpărăturile online în mod „tradițional”, prin folosirea computerelor sau a laptopurilor (53%). Doar 1% folosesc tableta, restul de 46% folosind telefonul mobil. Valoarea medie a cumpărăturilor online realizate cu ajutorul smartphone-ului este cu 30 de lei mai mică, decât cele realizate cu ajutorului calculatorului (217 lei respectiv 248 lei), arată un studiu realizat de Picodi.com.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retail/grafice-majoritatea-romanilor-prefera-cumparaturile-online-in-mod-traditional-perioadele-preferate-pentru-achizitii-18942755


→ ING Pay desemnata “Best mobile payment app” la Visa Forum. Banca isi propune extinderea facilitatilor pana la retrageri cu mobilul de la ATM, chiar din acest an

ING Pay a primit premiul “Best Mobile Payment App”, in cadrul Visa Forum organizat saptamana trecuta la Bucuresti. Dupa numai opt luni de la lansare, aplicatia are aproape 70.000 de utilizatori care au generat peste 2,7 mil. de tranzactii. Comentand aceste rezultate, Michal Szczurek, CEO-ul ING Bank Romania a spus: „Am fost uimiţi de reacţia pieţei”. Avand in vedere comportamentul si reactia clientilor, ING Bank ia in calcul introducerea în acest an posibilitatea retragerilor de cash de la bancomate doar cu telefonul mobil, „Am observat că odată ce au utilizat mobilul pentru plăţi clienţii nu mai folosesc cardul decât pentru retrageri de la bancomate. Cred ca în acest an vom introduce şi posibilitatea ca retragerile de la bancomate să fie efectuate cu mobilul, fără card. Visul nostru este ca atunci când un client iese din casă să nu mai fie nevoit să ia cardul cu el, ci doar telefonul”, a explicat şeful ING.

Sursa – https://www.nocash.info.ro/ing-pay-desemnata-best-mobile-payment-app-la-visa-forum-banca-isi-propune-extinderea-facilitatilor-pana-la-retrageri-cu-mobilul-de-la-atm-chiar-din-acest-an/


→ Marile centre comerciale urcă afacerile Grupului Floria

Grupul Floria, operator Floria.ro, al rețelei de 6 florării stradale Floria, precum și a celei de distribuție en-gros și amenajări peisagere, a crescut anul trecut cu 35% și a înregistrat o cifră de afaceri consolidată la nivel de grup de 22 de milioane de lei. Divizia B2B cuprinde vânzări en-gros către clienți tip key account (supermarketuri) și IMM (floriști, florării) și a generat 57% din veniturile grupului, respectiv 12,5 mil. lei.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retail/marile-centre-comerciale-urca-afacerile-grupului-floria-18942742


→ BRD continuă procesul de digitalizare şi lansează o aplicaţie dedicată investitorilor în fonduri mutuale

BRD, a treia bancă din sistem după active, continuă procesul de digitalizare şi lansează o aplicaţie dedicată investorilor în fonduri mutuale, prin care aceştia pot semna online contractul privind prestarea serviciului de primire şi transmitere de ordine între client şi bancă. Astfel, începând din această lună, clienţii BRD pot realiza fluxul complet -completarea chestionarelor de profilare, semnarea contractului, transmiterea de ordine de subscriere  sau răscumpărare numai online, prin intermediul aplicaţiei de internet banking MyBRD Net.

Sursa – https://www.zf.ro/banci-si-asigurari/brd-continua-procesul-de-digitalizare-si-lanseaza-o-aplicatie-dedicata-investitorilor-in-fonduri-mutuale-17946950


→ Cu acordul Guvernului, Senatul a aprobat legea pentru serviciile de ridesharing

Platformele digitale de ridesharing sau de transport alternativ, precum Uber, vor trebui să se înregistreze fiscal în România și să raporteze autorităților cursele efectuate. Totodată, mașinile vor trebui să aibă un ecuson special, iar platformele și conducătorii auto vor plăti câte o taxă specifică anuală, prevede un proiect de lege aprobat luni de Senat pentru care Guvernul și-a exprimat, de asemenea, susținerea.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/ultima-ora-acordul-guvernului-senatul-aprobat-legea-serviciile-ridesharing-platforme-uber-taxify-vor-trebui-inregistrate-fiscal-romania-vor-raporta-cursele-autoritatilor-impusa-taxa-anuala-18941903


→ Start-up-ul românesc PriceFlux vrea să atragă 50 de clienţi în 2019: Cea mai interesantă piaţă pentru noi este SUA

Start-up-ul PriceFlux, lansat recent de o echipă de trei programatori cu experienţă de peste 10 ani în dezvoltarea de software  (Sorin Cristea, Peter Lupu-Vol­cinschi şi Vlad Călătoiu) are în plan să atragă anul acesta 50 de clienţi de pe piaţa locală pentru ser­viciul online de mo­nito­rizare şi analiză a pre­ţurilor pe care l-a dez­voltat. În prezent, start-up-ul are deja 10 clienţi din Ro­mânia – ma­gazine online cu cifre de afaceri anuale de mi­nim un mi­lion de euro care vând pro­duse electro-IT, piese auto, cărţi sau bunuri de larg con­sum.

Sursa – https://www.zf.ro/business-hi-tech/start-up-ul-romanesc-priceflux-vrea-sa-atraga-50-de-clienti-in-2019-cea-mai-interesanta-piata-pentru-noi-este-sua-17934889


→ Studiu Glami.ro: Piața locală de fashion e-commerce a atins 2,6 miliarde lei

Piața de fashion e-commerce din România a atins o cifră de afaceri de 2,66 miliarde lei anul trecut și este indicată în creștere la 4,31 miliarde lei pentru anul 2022. Ponderea curentă a e-commerce-ului în retail-ul general de modă este de 17,2%, cu prognoză de creștere la 21,3% în același interval.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retail/piata-locala-de-fashion-e-commerce-a-atins-2-6-miliarde-lei-loc-codas-la-durata-de-viata-a-unui-articol-vestimentar-18941168


ROPECO a instalat la Primaria Oradea un automat de tip self-service pentru plata taxelor si impozitelor, numerar sau card (inclusiv contactless)

Compania ROPECO Bucuresti a implementat împreuna cu Primaria Oradea o soluție Smart Pay: automat self service pentru plata taxelor și impozitelor. Automatul a fost instalat in Sala Ghiseelor din cadrul primariei, si este operational din 6 martie. “Acest nou terminal oferă derularea de operațiuni complexe, contribuabilii pot achita la acest automat un număr de 30 de taxe cu valoare fixă, pentru eliberarea de certificate, avize sau autorizații în următoarele domenii: urbanism, economic, juridic, arhivă, căsătorii, divorț, agricol, patrimoniu și tehnic”, spune compania. Valoarea acestora și numărul taxei corespunzătoare sunt afișate pe panoul informativ expus lângă aparat. “Automatul ROPECO oferă acces facil şi securizat la informaţii detaliate privind obligativităţile de plată. Echipamentul de tip bancomat permite achitarea obligaţiilor fiscale atât prin plată cu card bancar (inclusiv contactless), cât și cu numerar, fără eliberarea de rest.”, mai precizeaza compania.

Sursa – https://www.nocash.info.ro/ropeco-a-instalat-la-primaria-oradea-un-automat-de-tip-self-service-pentru-plata-taxelor-si-impozitelor-numerar-sau-card-contactless/


→ INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Jolie-Cosmetics.ro

Jolie-Cosmetics.ro vinde pe Internet, din aprilie 2016, cosmetice pentru ten si corp produse din ingrediente 100% naturale,  testate dermatologic pe oameni (nu pe animale), accesorii si cadouri simpatice, create cu grija si atentie pentru piele. Site-ul are sectiune de blog, versiune de mobile si doneaza 5% din valoarea vanzarilor catre Touched Romania, sprijinind programele destinate femeilor abuzate si prevenirii abandonului nou-nascutilor. Ioana Iordache, Asociat Craft Cosmetics S.R.L., a povestit cum s-a nascut idea afacerii pe care o imparte cu Roxana Samoila (fosta colega de corporatie), cat de greu a fost inceputul si ce plamnuri de viitor au cu magazinul lor online.

Sursa – https://ecompedia.ro/interviu-ecompedia-stat-de-vorba-cu-jolie-cosmetics-ro/

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.