Apple Pay vine în România prin ING, BT şi Orange Money, un studiu Glami arată că românii preferă magazine online cu conţinut în limba română, grupul Naspers pregăteşte listarea la Amsterdam a operaţiunilor de comerţ electronic, Breslo a lansat Zoe, primul asistent virtual dedicat magazinelor online din România

 

→ Apple Pay vine in Romania anunta ING Bank, Banca Transilvania si Orange Money

Comunicat ING: “Cu bucurie va anuntam ca in a doua parte a anului, ING Bank Romania va aduce Apple Pay, ceea ce face platile cu telefonul mobil mai private, simple si sigure, dar si mai rapide si convenabile pentru clientii din Romania. Dupa ce anuntul initial al ING Bank a luat proportii pe retelele sociale, a venit si precizarea Banca Transilvania – tot pe facebook: “Apple Pay vine in Romania. Nu doar la unii”. Haris Hanif, CEO-ul Orange Money Romania spune pe contul sau de Linkedin ca si compania pe care o conduce va oferi clientilor sai serviciul de plata Apple Pay.
Sursa – https://www.nocash.info.ro/apple-pay-vine-in-romania-prin-ing-bank-romania-in-curand/


→ Studiu Glami: Romanii prefera magazine online cu continut in limba romana

81% din romani au tendinta de a cumpara in magazinele online cunoscute, cu continut in limba romana; cumparaturile de la branduri internationale par a fi in crestere, 13% dintre romani facand achizitii din magazine online internationale in ultimul an. Romanii spun ca, in general, vizualizeaza oferta din 4-6 magazine online inainte de a face cumparaturi, finalizand o comanda peste 60 de minute.

Sursa – https://www.wall-street.ro/special/fashion-route/239646/trenduri-si-comportamente-in-fashion-online-romanii-prefera-magazine-online-cu-continut-in-limba-romana.html


→ Grupul Naspers pregăteşte listarea la Amsterdam a operaţiunilor de comerţ electronic, evaluate la 130 mld. euro. În România Naspers deţine eMAG, PayU, OLX, Fashion Days, Autovit

Fondul de investiţii sud-african Naspers a anunţat luni că vrea să-şi divizeze operaţiunile listând la bursă separat o parte din operaţiunile de e-commerce, ceea ce va crea cel mai mare grup de internet din Europa prezent pe bursă, care ar putea să valoreze peste 130 de miliarde de euro. Naspers deţine în România eMAG, OLX, Fashion Days, Autovit, PayU, care au vânzări totale de aproape 1,2 miliarde de euro. Cea mai recentă evaluare a eMAG, liderul pieţei de retail online din România, a fost de un miliard de dolari, conform datelor furnizate ZF de Naspers la finele anului trecut. Cea mai valoroasă deţinere pe care o are Naspers este pachetul de acţiuni de la gigantul Tencent din China, care valorează 122 de miliarde de dolari. Naspers nu a oferit detalii financiare despre listare, însă directorul financiar Basil Sgourdos a declarat că este posibil ca noua entitate să devină a treia cea mai mare dintre cele listate la Euronext, peste gigantul petrolier Total, care este evaluat la aproximativ 130 de miliarde de euro.

Sursa – https://www.zf.ro/business-hi-tech/grupul-naspers-pregateste-listarea-la-amsterdam-a-operatiunilor-de-comert-electronic-evaluate-la-130-mld-euro-in-romania-naspers-detine-emag-payu-olx-fashion-days-autovit-17979558


→ Breslo a lansat Zoe, primul asistent virtual dedicat magazinelor online din Romania

Breslo, marketplace online de produse handmane, a lansat primul asistent virtual dedicat magazinelor online din Romania. Zoe trimite informatii clientului dupa finalizarea comenzii, tine deschis canalul de comunicare intre vanzator si client si poate cere feedback cumparatorilor.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/eCommerce/239781/breslo-a-lansat-zoe-primul-asistent-virtual-dedicat-magazinelor-online-din-romania.html


→ Adrian Mihai, Fan Courier: Aş prefera să dau aceleaşi salarii ca în Germania dacă aş avea productivitatea de acolo

„Dacă în România un curier câştigă 3.000 de lei net (640 de euro) cu bonusuri incluse, în Germania salariul ajunge la 2.000 de euro.“ Fan Courier,  liderul pieţei locale de curierat, a finalizat o investiţie de 26 de milioane de euro în tehnologizarea benzii de sortare a pachetelor din noul hub din Ştefăneşti (lângă Bucureşti), prin care a câştigat mai bine de o oră în plus la timpii de livrare, a spus Adrian Mihai, managing partner şi acţionar al Fan Courier.

Sursa – https://www.zf.ro/auto/adrian-mihai-fan-courier-as-prefera-sa-dau-aceleasi-salarii-ca-in-germania-daca-as-avea-productivitatea-de-acolo-17984841


→ Parteneriat strategic intre Grupul financiar BT si Flanco – clientii vor primi acordul de finantare in maxim 10 minute, in magazine si online

Grupul Financiar Banca Transilvania – prin ERB Retail Services – şi Flanco anunta un parteneriat strategic care pentru clienți înseamnă soluții de finanțare în vederea achiziționării de produse electro-IT. “Clienții primesc răspuns privind acordarea finanțării în maxim 10 minute, în magazinele Flanco și pe flanco.ro.”, potrivit comunicatului de presa. “Datorită acestei colaborări, vom fi prezenți cu oferte avantajoase de finanțare rapidă în magazinele Flanco din toată țara, dar și în magazinul online flanco.ro. Practic, în 10 minute clienților Flanco li se poate aproba finanțarea care li se potrivește pentru produsele cu care doresc să plece din magazin” – afirmă Alexandru Andrei, Director Comercial, ERB Retail Services.

Sursa – https://www.nocash.info.ro/parteneriat-strategic-intre-grupul-financiar-bt-si-flanco-clientii-vor-primi-finantare-in-maxim-10-minute-in-magazine-si-online/


→ iAgency: cum ramai in topul Google Search, dupa update-ul algoritmului de notare a site-urilor

Google a facut un nou update in ceea ce priveste search-ul online, implementand un nou algoritm de notare a site-urilor, ce a adus schimbari majore in topul celor mai vizibile site-uri in cautari, transmite agentia de SEO si marketing online iAgency, intr-un comunicat de presa. Cu aceasta ocazie, Ovidiu Joita (Fondator si CEO iAgency) explica impactul acestor schimbari si cum pot de acum inainte site-urile sa ocupe pozitii cat mai bune in topul cautarilor pe Google:  (1) Valoarea brand-ului, mai importanta decat elementele tehnice SEO, (2) site-urile care au continut nou si de calitate au prioritate in Google, (3) viteza de incarcare a devenit si mai importanta in algoritmul de ranking, (4) site-urile cu vechime au primit un spor de vizibilitate.

Sursa – https://ecompedia.ro/iagency-cum-ramai-topul-google-search-dupa-update-ul-algoritmului-de-notare-site-urilor/


→ GPeC 2019 a luat startul: magazinele online se pot înscrie în Competiția GPeC, iar GPeC SUMMIT 27-28 Mai „se joacă” pe scena Sălii Mari a Teatrului Național București

Cu o tradiție de 14 ani, GPeC este considerată cea mai importantă serie de evenimente de E-Commerce și Digital Marketing din România și CEE. Astăzi a luat startul ediția 2019 cu primele informații și lansarea înscrierilor pentru două din evenimentele majore din portofoliul GPeC: Competiția Magazinelor Online și GPeC SUMMIT – evenimentul de referință din domeniu care va avea loc pe 27-28 Mai la Teatrul Național București, Sala Mare.

Sursa – https://www.gpec.ro/blog/gpec-2019-a-luat-startul-magazinele-online-se-pot-inscrie-in-competitia-gpec-iar-gpec-summit-27-28-mai-se-joaca-pe-scena-salii-mari-a-teatrului-national-bucuresti


→ Lensa a deschis luna această primul MegaStore de pe piața de ochelari din România

Retailerul online de optică Lensa, deținut de antreprenorii Daniel Crăciun și Florin Niță, a deschis în București un MegaStore cu un spațiu efectiv de vânzare de 500 metri pătrați. Noul MegaStore Lensa concentrează colecții de peste 3.000 de modele de ochelari de la 90 de branduri renumite, printre care Ray-Ban, Police, Guess, Polarizen, Vogue, Silhouette, Hawkers, Tommy Hilfiger, Hugo Boss, Balenciaga, Polaroid.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retail/lensa-a-deschis-luna-aceasta-primul-megastore-de-pe-piata-de-ochelari-din-romania-18955331


→ Constanta si Resita introduc plata biletului de transport cu mobilul, prin sms sau aplicatie de wallet

În prezent, cu mobilPay Wallet sau prin SMS-urile procesate de NETOPIA Payments se plătesc bilete sau abonamente în 6 orașe importante din țară. Constanța este primul oraș unde se pot plăti și abonamentele nominale cu ultima versiune a aplicației mobilPay Wallet. Constanța și Reșița sunt orașele care au adoptat recent cele mai rapide metode de încasare a titlurilor de călătorie: prin SMS sau prin aplicația mobilPay Wallet, “singurul portofel digital din România cu care se pot face plăți diverse în toate mediile – în magazinele online ale comercianților, la casele de marcat sau în mașinile de taxi ori direct în aplicație pentru facturi și alte servicii.”, potrivit Netopia.

Sursa – https://www.nocash.info.ro/constanta-si-resita-introduc-plata-biletului-de-transport-cu-mobilul-prin-sms-sau-aplicatie-de-wallet/


→ Orange Money are 130.000 de utilizatori

Intr-un interviu, CEO-ul Orange Money Romania, Haris Hanif vorbeste despre alinierea companiei la standardele impuse de Directiva Revizuita a Serviciilor de Plata (PSD2) si evolutia pietei bancare din Romania, care va fi condusa din ce in ce mai mult de catre nevoile clientilor, bancile fiind nevoite sa isi adapteze serviciile in functie de acestia. “In acest moment avem 130.000 de utilizatori, insa dupa lansarea acestor optiuni (n.r. introducerea cardurilor de debit Visa contactless, fizice si virtuale, si plata NFC prin intermediul telefonului mobil sau al ceasurilor inteligente), am inceput sa vedem o crestere solida. Clientii Orange au inceput deja sa isi comande cardurile fizice, iar volumul si numarul tranzactiilor arata bine, comparativ cu nivelul pietei”, precizeaza Haris Hanif.

Sursa – https://www.nocash.info.ro/orange-money-are-130-000-de-utilizatori-sunt-clienti-care-deja-si-au-mutat-salariul-in-portofelul-digital/


→ Parteneriat între BNP Paribas și Pegas

BNP Paribas Personal Finance SA Paris Sucursala București, prin marca sa comercială Cetelem, anunță un nou parteneriat cu brandul românesc de biciclete Pegas, în cadrul căruia va finanța achiziția produselor comercializate de în magazinele fizice și francizele mărcii, cât și în magazinul online. Pentru clienții interesați să cumpete biciclete, trotinete și longboard-uri electrice, Cetelem oferă achitarea bunurilor în maxim 12 rate cu 0% dobândă.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/parteneriat-intre-bnp-paribas-si-pegas-189550


→ eSky Romania isi extinde echipa de consultanti in turism

Agentia de travel online eSky Romania anunta mutarea intr-un nou sediu si tinteste extinderea echipei cu pana la 30%.“Avem in plan ca in 2019 sa ne crestem echipa cu cel putin 20 de noi consultanti in travel, care sa deserveasca utilizatorii de pe piata locala, si de pe cele internationale. Mizam pe faptul ca industria de travel a devenit foarte atractiva in ultimii ani”, a declarat Roxana Stoian, HR Business Partner eSky Romania.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/Turism/239702/esky-romania-isi-extinde-echipa-de-consultanti-in-turism.html


→ Creșterea comerțului online urcă P3. Dezvoltatorul se extinde în România.

Dezvoltatorul pan-european de proprietăți logistice P3 a înregistrat anul trecut o bază de clienți mai mare cu 20%, cota celor din retail depășind 30% pentru prima dată în istoria companiei, lucru determinat de creșterea comerțului online, care a alimentat nevoia de depozite situate strategic în Europa.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/real-estate-constructii/cresterea-comertului-online-urca-p3-dezvoltatorul-se-extinde-in-romania-credem-cu-tarie-ca-km-13-de-pe-a1-va-ramane-locatia-prime-si-centrul-de-greutate-pentru-piata-de-logistica-din-bucuresti-18950976


→ Daniel Truică, CEO şi fondator vola.ro: Am încheiat 2018 cu afaceri de 9,2 mil. euro şi estimăm o creştere de 30% pentru 2019

Agenţia de turism Vola.ro a în­re­gistrat o creştere de 33% a cifrei de afaceri în 2018, ajungând astfel la afa­­ceri de 9,2 mil. euro şi la un volum de tranzacţionare de 75 mil. euro, a spus în ca­drul emisiunii de business ZF Live Daniel Truică, CEO şi fondator al vola.ro. „Vola.ro are o cotă de 60% din toată piaţa de online travel, iar în 2018 au trecut aproape 380.000 de bilete de avion prin Vola. Am avut o creştere de 24% la biletele de avion, care mai departe s-a trans­la­tat într-o creştere a cifrei de afaceri cu 33%. Volumul pe care Vola.ro îl tran­zacţionează este de 75 milioane de euro, iar nouă ne-au rămas 9,2 mi­lioane de euro, care este cifra noas­tră de afaceri,“ a spus Daniel Truică.

Sursa – https://www.zf.ro/business-travel/zf-live-daniel-truica-ceo-si-fondator-vola-ro-am-incheiat-2018-cu-afaceri-de-9-2-mil-euro-si-estimam-o-crestere-de-30-pentru-2019-17984664


→ Portofoliul de carduri al Bancii Transilvania a crescut cu 24% in 2018. Banca detine o cincime din piata, inclusiv din infrastructura de acceptare la comercianti

La finalul anului 2018, Banca Transilvania a ajuns la 3,74 milioane de carduri în portofoliu şi o cotă de 21% din piaţă. Banca şi-a depăşit în 2018 cu 7% obiectivul privind numărul de carduri din portofoliu şi este lider pe acest segment. Din acest portofoliu, 475.000 sunt carduri de credit. Portofoliul de carduri al Banca Transilvania s-a marit cu 24% în 2018, depăşind obiec­tivul stabilit la începutul anu­lui de creştere cu 16%. La aceasta a contribuit preluarea Bancpost, BT emitand aproape 440.000 de carduri noi pentru clientii Bancpost, numar echivalent cardurilor Bancpost cu care s-au facut tranzactii după 1 iulie 2017. Aproape 200 de milioane de tranzactii au fost efectuate anul trecut cu cardurile BT. Banca a calculat ca in fiecare secunda au loc 6 tranzactii cu carduri BT.

Sursa – https://www.nocash.info.ro/portofoliul-de-carduri-al-bancii-transilvania-a-crescut-cu-24-in-2018-banca-detine-o-cincime-din-piata/


→ Magazinul online Boemurban.ro ţinteşte o creştere a vânzărilor la peste 3 mil. lei în 2019, plus 50%

Produsele vândute pe Boemurban.ro sub marca proprie – Maya Shop – sunt realizate într-o fabrică din Nepal. Magazinul online Boemurban.ro, specializat în comercializarea de articole vestimentare, accesorii şi bijuterii în stilul boho-chic, precum şi obiecte decorative de inspiraţie asiatică, are în plan să-şi majoreze veniturile cu 50% anul acesta, urmând să ajungă astfel la afaceri totale de peste 3 milioane lei. Magazinul online este admi­nistrat de compania SC Orient Maya SRL, prin care sunt gestionate şi cele două maga­zinele fizice ale retaile­rului (unul în Bucureşti şi altul, sezonier, în Vama Veche).

Sursa – https://www.zf.ro/business-hi-tech/magazinul-online-boemurban-ro-tinteste-o-crestere-a-vanzarilor-la-peste-3-mil-lei-in-2019-plus-50-17979519


→ INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu CrystalTime.ro

Lansat in martie 2017, crystaltime.ro vinde pe Internet ceasuri, curele de ceas si biiuterii de dama si barbatesti. Sorin Bunea, Managing Partner Crystal Time, ne-a introdus in culisele afacerii sale, povestind cum a inceput totul, care este publicul-tinta al magazinului sau online, ce inseamna sa ai propria afacere si de ce a apelat la unul dintre cei mai scumpi curieri de pe piata.

Sursa – https://ecompedia.ro/interviu-ecompedia-stat-de-vorba-cu-crystaltime-ro/

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.