Piața de piese și accesorii auto online : “o piață care merge în direcția greșită”

“Piața de piese și accesorii auto online din România începe să depășească piața magazinelor de cartier”

spune Ioan Dumitru, unul dintre fondatorii vagauto.ro.

distrust_1

În ultima perioadă, este vizibilă aplecarea clientului spre piața de online și în domeniul pieselor și accesoriilor auto. Migrarea aceasta de clienți din mediul offline spre online a făcut ca multe din business-uri offline de cartier să se orienteze spre online. La prima vedere, pare să fie doar o shimbare în modalitatea de vânzare. Aici apare adevărata problemă care trebuie subliniată.

Piața auto online, o piață care poate merge într-o direcție greșită, dacă competiția nu este orientată decât către speculativ

Ioan Dumitru

Mentalitatea de business dintre cele două piețe este total diferită. Ne adresăm unui alt tip de client, cu un nivel ridicat de percepție și cunoștințe, un client care nu mai poate fi manipulat la tejghea sau orientat greșit în alegerile pe care urmează să le facă. Metoda învechita de abordare în relația cu clientul o intâlnim tot mai des în ultima vreme la noile magazine online apărute și în spatele cărora stau vechile magazine de cartier care nu vor să faca progresul pe care acest canal îl impune.

Acești antreprenori trebuie să abandoneze vechea practica în schimbul corectitudinii în ofertare și preț. A apus de mult vremea în care se vindeau produse învechite sau rămase prin rafturi în detrimentul celor de ultimă generație. O astfel de abordare poate pune sub semnul întrebării încrederea cumpărătorului din online, care este deja fragilă.

” Fiți atenți la brandurile pe care le cumpărați, deoarece a apărut o nouă practică. “

mai spune Ioan Dumitru

Nu toate schimbările de orientare a vânzării din offline spre online sunt păguboase, semnalul de alarmă pe care vreau să-l trag privește tocmai corectitudinea și performanța care trebuie urmarită în cadrul acestui canal, pentru a progresa.

O nouă practică aparută odată cu reorientarea anumitor magazine de cartier este aceea a înșelării clientului când vine vorba de brandul pe care îl achiziționează. Indiferent că este vorba de achiziția din site-ul propriu al vânzătorului sau de achiziția din marile platforme marketplace a respectivului vendor, important pentru clientul final este să urmărească în amănunt însemnele și ambalajele brand-ului achiziționat, care nu trebuie să lipseasca din colet, dar și titlul complet (referința produsului, compatibilitatea, brand-ul) din factura fiscală aferentă comenzii. Pretul crescut al transportului este inca o modalitate de a induce in eroare clientul atunci cand vine vorba de achizitia unui produs. Alegeți întotdeauna o firmă cu call-center, ai cărui angajați bine documentați pot răspunde tuturor întrebărilor dvs. și a căror consiliere vă ajută să achiziționați produsului dorit.

distrust_2

Apariția magazinelor de piese și accesorii auto online au schimbat radical acest domeniu controlat atent până în acel moment de anumiți furnizori, producători și magazine.

De ce online ?

Pentru că online-ul oferă :

– acces la o gamă variată de brand-uri, ale căror produse documentate complet, cu specificații exacte, te ajută să decizi în cunoștință de cauză.

– oportunitatea de a achiziționa cele mai noi produse cu un ridicat grad de funcționalitate, fiabilitate și performanță.

– prețul corect afișat și posibilitatea permanentă de a-l compara.

– review-uri la produse, modalitate prin care aflii părerea altor clienți despre produsul vizat.

– metode diferite prin care să achiți produsele dorite, începând de la rate fără dobândă cu o multitudine de carduri până la modalități diferite de finanțare și plată.

– o reducere semnificativă a timpul alocat cumpărăturilor.

Este important să ne respectăm clienții, să facem o consiliere corectă în funcție de necesitatea clientului nostru, să oferim prețuri corecte, programe de fidelizare, și, nu în ultimul rând am înțeles că dacă totul se va rezumă la vânzare și profit, va fi doar o chestiune de timp până vom intra în anonimat.

Un client mulțumit de alegerea făcută nu doar că revine, dar și te promovează în mediul lui. Spre satisfacția noastră, vagauto.ro a ajuns să fie lider de piață pe categoria de accesorii auto, având în portofoliu pentru 120.000 de produse cu o documentație completă și peste 50.000 clienți mulțumiți anual. Ce trebuie să înțeleagă fiecare start-up din domeniu? Fără o identitate proprie, direcția e greșită, iar diferența dintre reușită și eșec este foarte mică.

Am investit și investim permanent în dezvoltarea profesională a echipei noastre și acest lucru definește performanța serviciilor noastre de cea mai înaltă calitate.

distrust_3

VagAuto va dezvolta în continuare elementele expuse mai sus, vom fi orientați permanent către performanță , vom aduce și implementa ca și până acum în premieră în această categorie inovații noi dar și elemente care simplifică achiziția propriu-zisă.

Analizăm permanent activitatea business-ului dar și a competitorilor noștri, înțelegând rapid impactul lor benefic, și asta ne ajută în fiecare zi să ne reorganizăm și să ne reinventăm atunci când situația o cere.

Vom depune toate eforturile să ne menținem și în 2019 că lider în piața de accesorii auto și cu siguranță vom rămâne la fel de modești și orientați spre necesitatea și satisfacția clientului nostru.

Nu în ultimul rând, vom evidenția permanent toate practicile neloiale și păguboase cu care ne vom confrunta în această piață pentru ca fiecare client din mediul online să fie informat corect și mulțumit de achiziția făcută.

“Și ca să terminăm într-o notă optimistă, ca de fiecare dată, pot spune că VagAuto nu a inventat roata în acest domeniu, dar cu siguranță suntem cei care știm să o echilibrăm cel mai bine pentru o stabilitate sporită în rulare.”

spune Ioan Dumitru

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.