Ce salarii au românii care lucrează în SEO și la ce nivel pot ajunge?

– În funcție de experiență, media pieței indică salarii nete între 500 și 1.000 de euro
– Șefii departamentelor de SEO ale marilor companii occidentale pot câștiga, în schimb, de cinci ori mai mult
– Ovidiu Joița, fondator iAgency și JediSEO School: Brandurile mari din România caută oameni calificați și sunt dispuse să plătească mii de euro, dar nu au unde să-i găsească.

Piața de SEO din România este în plină dezvoltare, iar odată cu înțelegerea acestui domeniu din partea clienților și a majorării bugetelor alocate, în ultimii ani au crescut și salariile, tendință care are toate șansele să se mențină.

Perspectivele profesionale și materiale în acest domeniu sunt destul de vaste, în condițiile în care serviciile de marketing online, în general, și cele de SEO, în special, sunt accesate de tot mai multe companii care vor să aibă o prezență puternică în online.

„Salariile din domeniul serviciilor SEO sunt similare cu cele din alte zone de marketing online. Tendința este, însă, de creștere odată cu acceptarea și înțelegerea venite din partea clienților. În aceste condiții au apărut și bugete mai mari, conforme cu rezultatele dorite de aceștia. În prezent, salariile nete sunt cuprinse între 500 și 1.000 de euro în această piață, variațiile fiind date de nivelul de cunoștințe ale angajatului.

În schimb, un fost coleg din agenție, care ocupă funcția de Head of SEO în cadrul unui lanț de magazine de bricolaj din Marea Britanie, are un salariu de 5.000 de lire sterline.

Chiar dacă pare o sumă foarte mare, brandurile mari din România caută astfel de oameni calificați, dar, din păcate, nu au unde să-i găsească. Ca să ajungi specialist în SEO, ai nevoie de pregătire”

, declară Ovidiu Joița, fondatorul iAgency, agenție SEO, marketing online și PPC, și JediSEO School, prima școală de SEO din România.

România are deficit mare de specialiști în SEO.

Deși domeniul nu mai este unul neapărat nou, numărul celor care lucrează în SEO nu este unul care să acopere necesitățile pieței, iar în ceea ce privește numărul specialiștilor este și mai redus, cu toate că este un domeniu care poate oferi beneficii financiare consistente.

Principalele cauze ale acestui deficit se explică printr-o percepție greșită în ceea ce privește activitatea în sine, modul în care s-a schimbat SEO în ultimii ani și lipsa unor cursuri specializate, în urma cărora cei interesați să învețe cele mai importante aspecte despre SEO.

„Lipsa unor cursuri temeinice de marketing online în facultățile de profil este una dintre cauzele acestui deficit de specialiști. O altă cauză este că, până în urmă cu 3 ani, activitatea de SEO era mult mai simplă și nu necesită cunoștințe generale de marketing. În prezent, un specialist SEO trebuie să fie în primul rând un bun specialist în marketing, în comunicare, să aibă și viziune de business bună. Totodată, există percepția că sunt importante cunoștințele de programare, dar SEO nu înseamnă programare. Astăzi, SEO înseamnă marketing online, branding, noțiuni mult mai largi și mai complexe”

, explică Ovidiu Joița.

Lipsa specialiștilor reprezintă un dezavantaj nu doar pentru agențiile de marketing online care vor să angajeze oameni cât mai bine pregătiți, ci și pentru firmele care au nevoie de servicii SEO și ajung să contracteze servicii ce nu le aduc niciun beneficiu.

„La nivel de piață, există puține agenții specializate în SEO, dacă ne raportăm la numărul de potențiali clienți. Vorbim aici despre agenții care aduc rezultate clienților din portofolii, pentru că există însă mulți oameni nepregătiți care profită de lipsa de cunoștințe ale antreprenorilor și solicită bani pentru servicii pe care nu le oferă sau le oferă la o calitate îndoielnică, fără să producă rezultate benefice clienților”

, declară fondatorul iAgency și JediSEO School.

Deficitul de oameni în marketingul online poate fi observat cu ușurință. Site-urile cu joburi sunt pline de anunțuri pentru „oamenii din online”, ceea ce reprezintă un avantaj pentru cei care vor să obțină salarii mari. Tocmai pentru că au nevoie de oameni pregătiți, companiile sunt dispuse să negocieze și să ofere salarii mai mari pentru a angaja un specialist.

Proiecte precum JediSEO School pot schimba radical piața SEO.

Ovidiu Joița, care are o experiență de peste 15 ani în marketing-ul online, afirmă că pentru piața locală, proiecte precum JediSEO School sunt vitale, atâta timp cât în facultăți adevărații specialiști nu au posibilitatea să predea, deși sunt la curent cu tot ce se întâmplă în lumea reală.

„Îmi doresc ca peste 2-3 ani să pot pune bazele unei facultăți private de marketing online, în care să predea specialiștii de top pe care-i avem pe diferite ramuri, fără să aibă studii pedagogice. Am discutat cu alți colegi din piața online și sunt interesați de un astfel de proiect. E greu de realizat fără o finanțare serioasă, dar sperăm să găsim soluții pentru un asemenea proiect”

, conchide Ovidiu Joița.

JediSEO School a debutat în luna februarie a acestui an, iar la începutul lunii iunie, Ovidiu Joița va da startul celei de-a doua promoții, cursuri care sunt adaptate celui mai nou update de la Google în ceea ce privește algoritmul de notare a site-urilor.

Cursul este structurat pe 4 direcții sau teme fundamentale pentru optimizarea SEO:

1) Optimizare On-Page – Clasic SEO
2) Comunicare Off-Page și linkbuilding – Clasic SEO
3) Indicatorii de User Experience – New SEO Marketing
4) Valoarea brandului în online – brand awareness – New SEO Marketing
Cei care doresc să fie la curent cu activitățile JediSEO School pot accesa următoarele link-uri:
www.jediseoschool.ro și https://www.facebook.com/JediSEOSchool.ro

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.