eMAG vinde depozitul de lângă București, abia deschis, cea mai mare investiție a retailerului de până acum, FashionUP lansează MarketUP, un marketplace de fashion pentru parteneri, pierderile Elefant.ro au crescut cu 6% în 2018, portofoliul de carduri din România a ajuns la 17,5 mil. dar ritmul trimestrial de creştere este la minimul ultimilor 4 ani

 

→ Surpriză – eMAG vinde depozitul de lângă București, abia deschis, cea mai mare investiție a retailerului de până acum

Retailerul eMAG, deținut de grupul sud-african Naspers și omul de afaceri Iulian Stanciu, vinde depozitul de 120.000 de metri pătrați de lângă comuna Joița, abia deschis, la finele anului trecut, și prezentat drept cel mai mare depozit din Sud-Estul Europei. Construcția a fost scoasă la vânzare la un preț de 50-60 milioane EUR, ceea ce ar duce randamentul investiției spre 7%.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/real-estate-constructii/exclusiv-surpriza-emag-vinde-depozitul-langa-bucuresti-deschis-cea-mare-investitie-retailerului-pana-acum-cel-mare-depozit-sud-estul-europei-banii-plasati-afacerea-baza-19025023


→ FashionUP lanseaza MarketUP, un marketplace de fashion pentru parteneri

MarketUP! este un proiect care sustine si promoveaza selleri de fashion din Romania. Acestia pot accesa un suport esential: sprijinul unei echipe specializate in marketing online, acces la baza de clienti FashionUP si prezenta in proiectele sale editoriale. Partenerii MarketUP afiseaza propriile produse pe FashionUP.ro, asigurand livrarea comenzilor catre clienti prin curier rapid si serviciile post-livrare.

Sursa – https://www.wall-street.ro/special/fashion-route/241506/fashionup-lanseaza-marketup-un-marketplace-de-fashion-pentru-parteneri.html


→ Pierderile Elefant.ro au crescut cu 6% în 2018, ajungând la 22,9 milioane de lei, la o cifră de afaceri de 135 mil. lei

Elefant.ro, unul dintre cei mai mari retaileri online de pe piaţa locală, a înregistrat anul trecut o pierdere netă de 22,9 milioane lei, cu 6% mai mari faţă de 2017, când aceasta s-a situat la 21,7 milioane lei, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe. Totodată, datoriile totale ale retailerului online local s-au majorat cu 14% în 2018, ajungând astfel la 70,2 milioane lei. De asemenea, numărul mediu de angajaţi ai elefant.ro s-a redus cu 71, până la 241, anul trecut. Retailerul online a reuşit însă să înregistreze o creştere moderată pentru afacerile din 2018, acestea ridicându-se la 135,4 milioane lei (29 milioane euro).

Sursa – https://www.zf.ro/zf-24/viata-grea-in-online-pierderile-elefant-ro-au-crescut-cu-6-in-2018-ajungand-la-22-9-milioane-de-lei-la-o-cifra-de-afaceri-de-135-mil-lei-18155255


→ Portofoliul de carduri din Romania a ajuns la 17,5 mil. dar ritmul trimestrial de crestere este la minimul ultimilor patru ani

Datele centralizate de BNR releva ca la finele primului trimestru din acest an, portofoliul de carduri din circulatie a depasit 17,5 mil. de unitati. Fata de aceeasi perioada din 2018, cresterea este de 5,3%. Din cresterea anuala pe sold a portofoliului de carduri valide din circulatie, de 877.000 de unitati, 80.000 au fost carduri de credit. Portofoliul de carduri de credit a ajuns la un maxim istoric de 2,9 mil. unitati. In timp ce cardul de credit pare ca a atins o relativa plafonare, cardul de debit continua cresterea exponentiala. De precizat insa ca daca nu ar fi existat activitatea de emitere a cardurilor de masa din partea “tichetarilor”, care se adauga la cardurile emise de banci si IFN-uri in statisticile centralizate de BNR, piata cardurilor de debit ar fi ramas si acum la nivelul primului trimestru din 2017.

Sursa – https://www.nocash.info.ro/portofoliul-de-carduri-din-romania-a-ajuns-la-175-mil-dar-ritmul-trimestrial-de-crestere-este-la-minimul-ultimilor-patru-ani/


→ Viitorul în e-commerce & digital marketing are un singur nume: clientul fericit

Pe 27 și 28 mai, GPeC SUMMIT, cel mai important eveniment de e-commerce și marketing online din Europa Centrală și de Est, a întins covorul roșu în centrul Bucureștiului pentru elita profesioniștilor din online din România, Bulgaria, Ungaria, Cehia și Polonia. Ediția care aniversează 14 ani de GPeC s-a desfășurat la Sala Mare a Teatrului Național din București și s-a bucurat de cel mai rapid sold-out din istoria evenimentului. Sub sloganul „Not just speakers. The best digital know-how deliverers”, GPeC SUMMIT a pus în scenă 8 experți mondiali de top și 3 experți români cu o vastă experiență în e-commerce și marketing online pentru 360 de minute de prezentări și studii de caz care au acoperit cele mai importante aspecte în creșterea unui business online.

Sursa – https://www.gpec.ro/blog/gpec-summit-mai-2019-viitorul-in-ecommerce-digital-marketing-are-un-singur-nume-clientul-fericit


→ Romania, 2Performant: 68% tranzactii pe mobil in fashion, ianuarie-aprilie 2019

Fashion-ul este cea mai importanta categorie pe care activeaza afiliatii si advertiserii din reteaua 2Performant, avand cel mai mare trafic si cele mai multe vanzari generate. In primele 4 luni ale lui 2019, in retea s-a cumparat imbracaminte si incaltaminte in procent de68% pe smartphone, anunta 2performant.com. Valoarea totala a tranzactiilor din domeniul fashion  (in peste 150 de magazine online de profil) a fost de 2,35 milioane € (+ TVA), alte cifre relevante fiind cele 5,42 milioane de click-uri generate si cele 65.273 de tranzactii efectuate. La nivelul intregului ecosistem 2Performant, in perioada ianuarie-aprilie, tranzactiile generate pe mobile au reprezentat 61%, colaborarile dintre advertiseri si afiliati au rezultat in 14,82 milioane de click-uri si 216.500 vanzari, in valoare de 9,42 milioane € (+ TVA).

Sursa – https://ecompedia.ro/romania-2performant-68-tranzactii-pe-mobil-fashion-ianuarie-aprilie-2019/


→ Urgent Cargus reintră pe pierdere, deși are afaceri record

Urgent Cargus a reintrat pe pierdere, cu un minus de 3,6 milioane lei, deși afacerile au atins un nivel record de aproape 425 mil lei. Între 2010 şi 2015, Urgent Cargus a raportat profit în fiecare an dar în 2016 a intrat iar pe minus. În 2017, compania a revenit pe plus, cu un profit net de 2,2 mil lei, ca anul trecut să fie din nou pe pierdere, cu un provizion de 1,7 mil lei. Numărul de angajați a urcat, de la 1.044 la 1.200 persoane.

Sursa – https://www.profit.ro/stiri/urgent-cargus-reintra-pe-pierdere-desi-are-afaceri-record-19024147


→ Glovo, dupa primul an in Capitala

Serviciul de livrari spaniol Glovo, prezent in Romania de putin peste un an, urmareste sa se extinda luna aceasta in alte doua orase majore si, in paralel, sa isi extinda operatiunile si in zona non-food. “Infrastructura, din pacate, lasa mult de dorit”, spune Victor Racariu, CEO Glovo pe Romania. Compania este activa in prezent in cinci oraseBucuresti, Brasov, Cluj, Timisoara, Iasi si saptamana aceasta vor intra in Craiova, apoi Constanta, tot luna aceasta.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/eCommerce/241565/glovo-dupa-primul-an-in-capitala-unde-este-infrastructura-promisa.html


→ Adrian Enache, OmniPerform: O campanie de publicitate online cu impact costă o firmă între 50.000 şi 100.000 euro pe lună

O corporaţie din România alocă bugete cuprinse între  50.000 şi 100.000 de euro lunar pentru o campanie de publicitate în mediul online, derulată la nivel national, a spus Adrian Enache, fondatorul OmniPerform, o agenţie de comunicare, de marketing şi de tehnologie. „Lucrând cu clienţi corporate, bugetul este deja stabilit. Pentru o campanie naţională în mediul online bugetul este de 50.000-100.000 de euro lunar“, a spus Adrian Enache. El a adăugat că 85% din buget susţin campaniile media şi doar 15% îi rămân prestatorului de servicii.

Sursa – https://www.zf.ro/eveniment/video-zf-live-adrian-enache-omniperform-campanie-publicitate-online-impact-costa-firma-intre-50-000-100-000-euro-luna-romanul-cel-pretentios-consumator-incredere-mesaj-aiba-efect-il-vada-cel-putin-18158451


→ Glami: Magazinele online devin tot mai constiente de importanta unui canal de performance marketing

Piata de fashion online s-a maturizat si educat in ultimii ani, magazinele online fiind tot mai constiente de necesitatea de a fi prezente pe cat mai multe canale de vanzare si, implicit, de importanta unui canal de performance marketing, considera Elena Cobianu, business development manager Glami.ro.

Sursa – https://www.wall-street.ro/special/fashion-route/241550/glami-magazinele-online-devin-tot-mai-constiente-de-importanta-unui-canal-de-performance-marketing.html


→ Retailerul online evoMAG estimează vânzări de 25 milioane euro în acest an, mai mari cu 20%, și anunță că face angajări

Magazinul online evoMAG estimează vânzări de 25 milioane euro în acest an, în creștere cu 20% față de cele de anul trecut, a declarat Mihai Pătrașcu, directorul general al magazinului online evoMAG, care apreciază că anul acesta ritmul de creștere al comerțului online în general va accelera. El spune că și investițiile vor crește în același ritm. Compania va face și angajări.

Sursa – https://www.profit.ro/stiri/economie/retailerul-online-evomag-estimeaza-vanzari-de-25-milioane-euro-in-acest-an-mai-mari-cu-20-si-anunta-ca-face-angajari-19021811


→ Parteneriat intre eMAG si SymphoPay: retailerul online aduce plata cu cardul in rate la automatele din showroom-uri

eMAG integreaza platforma pentru plati SymphoPay la toate automatele Priority Pay din showroom-uri. Clientii eMAG pot alege sa faca plata cu cardul in rate fara dobanda direct in showroom la automate. In faza initiala, serviciul este disponibil pentru clientii BT si Alpha Bank, urmand ca, in scurt timp, sa se conecteze la platforma SymphoPay si celelalte banci partenere.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/Finante-Banci/241568/parteneriat-intre-emag-si-symphopay-retailerul-online-aduce-plata-cu-cardul-in-rate-la-automatele-din-showroom-uri.html


→ Platforma Bringo, după 2 ani sub controlul Carrefour: business accelerat, dar pierderi și datorii ridicate

Platforma Bringo, preluată în 2017 de grupul francez Carrefour și-a accelerat business-ul anul trecut, majorându-și substanțial cifra de afaceri, dar și pierderea pe fondul cheltuielilor aferente acestei expansiuni. Afacerile au urcat la 3,69 milioane lei, dar pierderea s-a adâncit la 8 milioane lei pe fondul unor cheltuieli aproape triplate comparativ cu anul anterior.

Citește mai mult la: https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retail/platforma-bringo-dupa-2-ani-sub-controlul-carrefour-business-accelerat-dar-pierderi-si-datorii-ridicate-19025251


→ Network One Distribution (NOD) şi-a majorat profitul cu 24% în 2018, la 21,3 milioane de lei

Network One Distribution (NOD), liderul pieţei de distribuţie IT&C din România, şi-a majorat anul trecut afacerile cu 16%, la 1,2 miliarde lei (aprox. 271,8 milioane de euro), conform datelor raportate la Ministerul de Finanţe. Distribuitorul IT&C a depăşit pragul de un miliard de lei încă de anul trecut, când cifra de afaceri netă s-a situat la 1,09 mld. lei (238 milioane euro), cu 9,6% mai mare comparativ cu 2016. NOD a înregistrat însă o creştere şi mai mare anul trecut pentru profitul net, acesta crescând cu 24% la 21,3 milioane lei.

Sursa – https://www.zf.ro/business-hi-tech/iulian-stanciu-de-la-emag-este-fericit-network-one-distribution-nod-si-a-majorat-profitul-cu-24-in-2018-la-21-3-milioane-de-lei-18155214


→ Noile date pentru piața media: Investiții în creștere în TV, online-ul confirmă trendul ascendent, printul continuă să scadă

Piața de media din România a înregistrat o nouă creștere în 2018, ajungând la 454 milioane de euro la sfârșitul anului, cu 10% mai mult față de anul 2017, potrivit noului raport Media Fact Book, care arată că rețelele de socializare și search-ul au fost principalii piloni în activitatea online.

Sursa – https://www.profit.ro/must-read/noile-date-pentru-piata-media-investitii-in-crestere-in-tv-online-ul-confirma-trendul-ascendent-printul-continua-sa-scada-19025277


→ Idea Bank lanseaza un card de credit cu zero dobanda pentru plata in rate la orice comerciant din lume

Vicepresedintele Idea Bank Romania, Alin Fodoroiu, a anuntat pe contul sau de LinkedIn ca banca  a lansat un card de credit cu dobanda zero pentru plata in rate la orice comerciant din lume. Programul de rate fara dobanda atașat cardului permite între 2 și 12 rate pentru tranzacțiile de peste 200 lei, la orice comerciant, în magazin sau online. Emis sub licenta Mastercard, Idea::shopping card ofera o limită de credit de până la 25.000 lei la o rata a dobânzii curente fixă de 19% pe an (sau 17% in cazul virarii venitului într-un cont Idea::Bank).

Sursa – https://www.nocash.info.ro/idea-bank-lanseaza-un-card-de-credit-cu-zero-dobanda-pentru-plata-in-rate-la-orice-comerciant-din-lume/


→ Omnicredit, un fintech deţinut de fondul de investiţii RC2, vrea să dea credite de 5 milioane de euro microîntreprinderilor în 2019

Dobânzile se vor situa la 2-2,5% pe lună, adică 24-30% pe an. Omnicredit, o platformă online de finanţare înfiinţată în acest an şi deţinută de fondul de investiţii Recon­s­truc­tion Capital II Limited (RC2), are un buget de creditare de 5 milioane de euro în 2019 pentru un număr de circa 400 de antreprenori. Dobânzile se vor situa la 2-2,5% pe lună, adică 24-30% pe an, în timp ce comisionul de acordare variază între 0,5% şi 1,5% în funcţie de ratingul afacerii.

Sursa – https://www.zf.ro/banci-si-asigurari/omnicredit-un-fintech-detinut-de-fondul-de-investitii-rc2-vrea-sa-dea-credite-de-5-milioane-de-euro-microintreprinderilor-in-2019-18156863


→ Ramnicu Valcea devine al optulea oras din tara in care calatoria pe mijloacele de transport in comun se poate plati si cu cardul bancar

Miercuri, 5 iunie, la Râmnicu Vâlcea a fost prezentat noul sistem de plată a călătoriilor pe autobuzele şi microbuzele companiei ETA SA cu cardul bancar contactless. Solutia tehnica a fost implementata de BCR impreuna cu Telekom. “Municipiul Râmnicu Vâlcea devine astfel cel de-al optulea oraş din România (după Timişoara, Oradea, Sibiu, Iaşi, Ploieşti, Piteşti şi Reşiţa) care adoptă această facilitate modernă de plată pe mijloacele de transport urban de călători, înscriindu-se astfel în tendinta evidenţiata de recent lansatul raport ”Cashless Cities”, în care se subliniază că plăţile digitale au potenţialul de a reduce semnificativ costurile municipalităţilor cu transportul în comun.”, potrivit comunicatului de presa emis de companiile implicate.

Sursa – https://www.nocash.info.ro/ramnicu-valcea-devine-al-optulea-oras-din-tara-in-care-calatoria-pe-mijloacele-de-transport-in-comun-se-poate-plati-si-cu-cardul-bancar/


→ Operațiune avizată: eMAG fuzionează în Ungaria cu rivalul Extreme Digital

eMAG fuzionează în Ungaria cu rivalul său Extreme Digital, într-o operațiune anunțată în primăvară ca fiind derulată prin subsidiara eMAG Ungaria și avizată astăzi de Consiliul Concurenței din România. eMAG țintește astfel vânzări de 1 miliard de euro în 6 ani, în țara vecină. Fuziunea va permite noii companii să intre și pe piețele din Cehia, Slovacia, Slovenia, Croația și Austria.

Sursa – https://www.profit.ro/stiri/operatiune-avizata-emag-fuzioneaza-in-ungaria-cu-rivalul-extreme-digital-si-tinteste-vanzari-de-1-miliard-de-euro-in-tara-vecina-intrare-pe-5-noi-piete-19025777


→ Agentia adLemonade: tendinte despre promovarea pe Google, in 2019

„In perioada urmatoare, vom vedea multe beta-uri in ceea ce priveste noi strategii de licitare, smart bidding pentru noi tipuri de conversii, lansarea unui nou tool de creare de video-uri scurte de promovare pentru advertiseri, dar si noi optiuni de segmentare a audientelor si de customizare a rapoartelor. La acestea se adauga noi formate de reclame, noi medii in care sunt plasate reclamele, precum si o evolutie accelerata a machine learning, care vine la pachet cu campaniile de tip smart”, povesteste Anabela Luca, CEO adLemonade, intr-un comunicat de presa. „In acest context, agentiile de digital marketing vor trebui sa se reinventeze constant pentru a se adapta la nevoile clientilor si la solutiile digitale disponibile, ba chiar sa le anticipeze”, concluzioneaza fondatoarea agentiei amintite, care este trainer atestat Google.

Sursa – https://ecompedia.ro/agentia-adlemonade-tendinte-despre-promovarea-pe-google-2019/


→ Un nou furnizor nordic de solutii mobile de plata intra in Romania

Dupa Auka, si Seamless Distribution Systems (SDS) va activa pe piata locala. Compania a ajuns la un acord pentru preluarea operațiunilor de bază ale companiei rivale eServGlobal, inclusiv a participației deținute de aceasta la eServGlobal Telecom România, în schimbul a 2 milioane de euro. Achiziția activelor eServGlobal va dubla prezența SDS la nivel global și va adăuga în portofoliul suedezilor două centre majore de dezvoltare, în Paris și București. Cu sediul la Paris, eServGlobal dezvoltă soluții software pentru plăți digitale, având birouri regionale la Londra, Grenoble, București, Dubai, New Delhi, Jakarta și Sydney. În România, compania are o participație de 50% la eServGlobal Telecom.

Sursa – https://www.nocash.info.ro/un-nou-furnizor-nordic-de-solutii-mobile-de-plata-intra-in-romania/


→ INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu AtelierCortez.ro

AtelierCortez.ro a aparut in 2015 si vinde pe Internet macarons, praline si tablete de ciocolata hand made personalizate, imprimate cu cerneluri comestibile (din sfecla, alge de mare si sepie), perfecte pentru evenimente private sau pentru facut cadou angajatilor oricarei companii. In plus, site-ul organizaeaza si ateliere de gatit corporate. Dragos Ungureanu, Fondator Atelier Cortez, a prezentat culisele afacerii sale dulci, explicand unde se promoveaza, ce cifra de afaceri estimeaza ca va avea anul acesta si ce planuri de viitor are.

Sursa – https://ecompedia.ro/interviu-ecompedia-stat-de-vorba-cu-ateliercortez-ro/

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.