eMAG, cel mai mare retailer online local, rămâne pe minus, Flanco raportează că 1/3 din cumpărători se informează de pe mobil în magazine, un raport GfK arată că magazinele de retail din România vor avea în acest an cea mai mare creștere din Europa, eMAG, Banca Transilvania şi Dedeman în TOP 10 Branduri Româneşti

 

→ eMAG, cel mai mare retailer online local, rămâne pe minus

Compania Dante International, administratorul eMAG, a înregistrat anul trecut o pierdere de 44,7 mil. lei, de la 111,3 mil. lei în 2017, la un volum al afacerilor de 4,24 mld. lei, în urcare cu 28% față de anul precedent. Creanțele societății au urcat cu 60,6%, la 263,8 mil. lei, iar datoriile cumulează 1,27 mld. lei, în creștere cu 16,3% față de 2017. Disponibilitățile Dante Internațional s-au dublat anul trecut, la 298,3 mil. lei.

Sursa – https://www.profit.ro/stiri/emag-cel-mai-mare-retailer-online-local-ramane-pe-minus-19027640


→ TOP Branduri românești 2019: Cât valorează mărcile Dacia, eMAG, Banca Transilvania sau Dedeman

Sectorul de retail (inclusiv e-commerce) a continuat să genereze cea mai mare valoare de brand – un total de 1.379 milioane euro, cu o remarcabilă creștere anuală medie de 27%, și cu cele mai multe dintre cele 11 branduri prezente în creștere. Cele mai valoroase între acestea sunt platforma de e-commerce eMAG și retailerul Dedeman (care rămâne cel mai valoros brand cu acționariat 100% românesc) — ambele cu creșteri semnificative, de 27% și respectiv 34%.

Sursa – https://www.startupcafe.ro/marketing/top-2019-branduri-romanesti-dedeman-dacia-banca-transilvania.htm


→ Flanco: 1/3 dintre cumparatori se informeaza de pe mobil, in magazine

Flanco.ro sustine 16% din totalul vanzarilor Flanco, 68% din trafic fiind din mobil, in timp ce doar 32% din trafic vine din desktop si tablete, a declarat Antonela Ciucasu, marketing & customer care director. Vanzarile online au crescut fata de anul precedent cu 58%. Compania a lansat un nou homepage, cu scopul de a vizualiza mai multe oferte in acelasi timp.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/eCommerce/241723/flanco-1-3-dintre-cumparatori-se-informeaza-de-pe-mobil-in-magazine.html


→ Magazinele de retail din România vor avea în acest an cea mai mare creștere din Europa

Cifra de afaceri a magazinelor de retail din cele 27 de țări ale UE (mai puțin Marea Britanie) va crește în acest an, în medie, cu 2%. Având în vedere creșterea continuă a comerțului online, un studiu GfK anticipează o creștere nominală a cifrei de afaceri de 2%, în medie, pentru țările analizate. Cele mai mari rate de creștere în rândul statelor UE sunt așteptate pentru România (7%) și Lituania (aproape 6%).

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retail/magazinele-de-retail-din-romania-vor-avea-in-acest-an-cea-mai-mare-crestere-din-europa-19032044


→ Robert Berza, Fashion Days: În 2018 am crescut cu 30%, ajungând la 250 mil. lei, iar în 2020 vom trece sigur pe profit

Robert Berza, CEO-ul Fashion Days: Acum noi ne axăm pe profitabilitate, ceea ce ne-a determinat de altfel să ne schimbăm strategia de achiziţie de branduri către cele din gamele medie şi de top. Numărul de comenzi a crescut cu 20% în 2018, faţă de 2017, iar valoarea medie a coşului de cumpărături a ajuns la 335 lei anul trecut. Circa 80% din venituri sunt generate de comenzile realizate de pe dispozitivele mobile – 70% din aplicaţia Fashion Days şi 10% de site-ul mobil.

Sursa – https://www.zf.ro/business-hi-tech/robert-berza-fashion-days-in-2018-am-crescut-cu-30-ajungand-la-250-mil-lei-iar-in-2020-vom-trece-sigur-pe-profit-18162746


→ Sinaps: Magazinele mari cheltuie lunar peste 100.000 de euro în campanii de marketing online

„Multe startup-uri încep prin a investi 1.000 euro/lună în Digital Marketing, iar scalarea se face pe baza rezultatelor obținute și a dezvoltării companiei. Companiile de nivel mediu au bugete de marketing online de 5.000 – 10.000 euro/lună. Business-urile mari investesc constant bugete mai mari de 10.000 euro/lună. O abordare des întâlnită în rândul magazinelor online este punerea la dispoziție a unui «buget nelimitat», cu condiția ca acesta să se încadreze în parametrii optimi ai unui KPI stabilit inițial. Astfel, au fost luni în care s-a depășit pragul de 100.000 euro investiți în campanii de online marketing. Companiile ce țintesc volume mari de vânzări investesc pe măsura așteptărilor. Fără investiții în promovare nu poți menține nivelul ridicat al vânzărilor”, declară George Rășchitor, General Manager și cofondator al Sinaps.

Sursa – https://ecomnews.ro/2019/06/10/magazinele-mari-cheltuie-lunar-peste-100-000-de-euro-in-campanii-de-marketing-online/


→ Tranzacție: PayU semnează cea mai mare achiziție a sa din fintech

PayU, divizia de plăți digitale a Naspers, acționar majoritar eMag, a semnat un acord pentru preluarea startup-ului turc Iyzico în schimbul sumei de 165 de milioane USD. Achiziția va consolida prezența PayU pe piața de e-comerț din Turcia. Iyzico, fondată în 2013, furnizează servicii de plăți electronice pentru 30.000 de comercianți online, printre care Amazon, H&M, Zara, Avon și Sahibinden.

Sursa – https://www.profit.ro/bloomberg/tranzactie-payu-controlata-de-proprietarul-emag-semneaza-cea-mai-mare-achizitie-a-sa-din-fintech-19030513


→ Vista Bank Romania lanseaza solutii noi de plata, in parteneriat cu Viva Wallet, destinate comerciantilor

Vista Bank Romania lanseaza solutii noi de plata POS si e-commerce, in parteneriat cu Viva Wallet, adresandu-se comerciantilor de toate dimensiunile, atat offline, cat si on-line, cu tarife care se pot reduce pana aproape de zero. Cele doua institutii spera ca, prin aceste solutii, care se adreseaza inclusiv micilor comercianti, sa creasca gradul de acceptare a platii cu cardul in Romania.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/Finante-Banci/241821/vista-bank-romania-lanseaza-solutii-noi-de-plata-in-parteneriat-cu-viva-wallet-destiante-comerciantilor.html


→ Amazon își accelerează business-ul în România

Amazon Development Center, principala companie din România a gigantului american Amazon, a înregistrat în 2018 o cifră de afaceri de 239,1 milioane de lei, în creștere cu 35% față de anul precedent. Profitul net al companiei a avansat anul trecut cu 48%, la 17,8 milioane de lei. Cu mai multe centre de tehnologie, la Iași și București, Amazon Development Center a avut în 2018 un număr mediu de angajați de 1.089, de la 243 în anul precedent.

Sursa – https://www.profit.ro/stiri/amazon-isi-accelereaza-business-ul-in-romania-19030322


→ BT incheie un nou parteneriat cu un fintech pentru a oferi clientilor posibilitatea de a-si gestiona cardurile de pe telefonul mobil

Banca Transilvania, cea mai mare bancă din România, şi CallVU, companie care oferă soluții omni-channel inovative, anunță începutul unui parteneriat prin care BT oferă clienților o nouă experiența digitală, prin self-banking pe telefonul mobil. Datorită acestei colaborări, Banca Transilvania lansează BT Visual Help, opțiune prin care clienții persoane fizice pot gestiona facil, non-stop şi gratuit, prin telefon, cardurile. “Prin BT Visual Help, clienții persoane fizice îşi pot bloca temporar sau definitiv cardul, pot solicita reemiterea unui card după blocarea definitivă a acestuia şi pot modifica limitele de tranzacții cu cardul. Lansarea are loc după o perioadă de testare, în care facilitatea se bucură deja de succes: peste 10.000 de clienți ai băncii au apelat la BT Visual Help în decurs de două luni”, potrivit comunicatului de presa emis de companie.

Sursa – https://www.nocash.info.ro/bt-incheie-un-nou-parteneriat-cu-un-fintech-pentru-a-oferi-clientilor-posibilitatea-de-a-si-gestiona-cardurile-de-pe-telefonul-mobil/


→ BCR transformă George în platformă de open-banking, deschizând-o pentru antreprenorii din tehnologie, și va lansa Apple Pay pentru clienți

BCR a anunțat la Cluj că își deschide API-urile pentru furnizorii-terți care vor să propună soluții financiare digitale prin platforma George. O altă premieră va fi lansarea Apple Pay pentru clienții băncii. Platforma digitală George, dezvoltată în hub-ul fintech al grupului Erste, devine oficial o platformă deschisă de open banking.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/financiar/bcr-transforma-george-in-platforma-de-open-banking-deschizand-o-pentru-antreprenorii-din-tehnologie-si-va-lansa-apple-pay-pentru-clienti-19030380


→ GRAFIC DESI 2019: România – penultima în UE la digitalizare

n ceea ce privește integrarea tehnologiei digitale de către întreprinderi, România se situează pe locul 27 în rândul țărilor UE, cu mult sub media UE. În comparație cu ultimii doi ani, locul ocupat de România a rămas stabil în ceea ce privește această dimensiune. 2% dintre acestea efectuează vânzări online ransfrontaliere (comparativ cu media UE de 8%).

Sursa – https://www.profit.ro/stiri/economie/grafic-2019-romania-penultima-ue-digitalizare-utilizarea-serviciilor-internet-cea-redusa-ue-8-imm-vand-online-cincime-dintre-romani-au-utilizat-niciodata-internetul-multi-stau-insa-retele-sociale-19030189


→ Gigant suedez de fashion se pregateste sa intre in Romania

Chiquelle.com, companie de milioane de euro care abordeaza segmentul fashion “pe fast forward”, va intra in Romania in mod direct, prin marketing cu influenceri, din 2020, a anuntat la evenimentul European Digital Commerce CEO-ul companiei, Pouya Boland.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/eCommerce/241735/gigant-suedez-de-fashion-se-pregateste-sa-intre-in-romania.html


→ Vola.ro anunță că până la jumătatea anului va depăși jumătate de milion de clienți de la lansare

Vola.ro, cea mai mare agenție de turism online din România, își propune ca până în luna august 2019 să ajungă la jumătate de milion de clienți de la lansare. La finalul anului 2018 peste 440.000 de români și-au cumpărat bilete de avion folosind Vola.ro. Turiștii români caută un bilet de avion o dată la 2 secunde folosind Vola.ro, jumătate din ei își rezervă biletul de avion pe un dispozitiv mobil.

Sursa – https://www.profit.ro/stiri/economie/vola-ro-anunta-ca-pana-la-jumatatea-anului-va-depasi-jumatate-de-milion-de-clienti-de-la-lansare-19030037


→ Medeea Popescu, KPMG: Cine obţine venituri din vânzarea de criptomonede în 2019 trebuie să plătească Fiscului impozitul de 10%

„Veniturile din transferul de monedă virtuală sunt acum încadrate în categoria veniturilor din alte surse, fiind impozabile cu 10%. Cota de 10% se aplică la  câştigul obţinut, calculat ca diferenţă pozitivă dintre preţul de vânzare şi preţul de achiziţie, inclusiv costurile aferente tranzacţiei. Câştigul sub 200 lei/tranzacţie nu se impozitează, cu condiţia ca totalul câştigurilor să nu depăşească 600 lei pe an“, a spus Medeea Popescu, tax manager în cadrul departamentului de taxe, persoane fizice din cadrul firmei de audit şi consultanţă KPMG.

Sursa – https://www.zf.ro/zf-esential-in-business/video-zf-esential-in-business-medeea-popescu-kpmg-cine-obtine-venituri-din-vanzarea-de-criptomonede-in-2019-trebuie-sa-plateasca-fiscului-impozitul-de-10-18167799


→ Fashion Days s-a alaturat retelei 2Performant, din iunie 2019

Incepand cu luna iunie 2019, FashionDays.ro intra in portofoliul 2Performant (retea de afilliate & influencer marketing), anunta retailerul online de moda, intr-un comunicat de presa. Cele doua companii estimeaza vanzari online de 1 milion € din marketing afiliat si un volum de peste 10.000 de tranzactii in primele 6 luni. „Marketingul afiliat este un touchpoint important in mixul nostru de marketing, de aceea este prezent in toate campaniile noastre – fie ele de brand sau de sales. Modul in care se consuma media astazi ne arata ca nu mai e suficient sa fim puternici pe un singur canal – de exemplu, TV-ul – ci ca este nevoie de un mix mult mai bine calculat si servit in momentele potrivite, prin care sa adresam atat publicul feminin, cat si pe cel masculin – care este in crestere. Avem in vedere toate aceste lucruri in colaborarea noastra cu reteaua de afiliati din cadrul 2Performant, cu ajutorul carora avem incredere ca putem construi proiecte frumoase de acum inainte”, transmite Corina Preoteasa (Head of Digital Marketing Fashion Days).

Sursa – https://ecompedia.ro/fashion-days-s-alaturat-retelei-2performant-din-iunie-2019/


→ Compania de curierat TNT România, afaceri de 356 milioane de lei în 2018, în creştere cu 41%

În România, piaţa curieratului se ridică la circa jumătate de miliard de euro, potrivit jucătorilor Spre comparaţie, în Polonia piaţa de curierat se ridică la un miliard de euro. Compania de curierat TNT România, una dintre cele mai mari de pe piaţa de profil, a raportat anul trecut o cifră de afaceri de 356 de milioane de lei, faţă de nivelul de 252 de milioane de lei anul anterior, arată datele de la Ministerul de Finanţe.

Sursa – https://www.zf.ro/auto/compania-de-curierat-tnt-romania-afaceri-de-356-milioane-de-lei-in-2018-in-crestere-cu-41-18167698


→ Apple Pay prin Unicredit Bank Romania, in curand

Pagina de linkedin a Unicredit Bank Romania anunta ca Apple Pay va fi disponibil in curand clientilor bancii cu mesajul “Pentru că ne-ai spus că e ceva ce contează pentru tine.” Pana acum, o serie de alte institutii din Romania au anuntat ca vor oferi, clientilor lor, aplicatia de plati cu mobilul a gigantului Appple. Este vorba despre Banca Transilvania, BCR, Edenred, ING Bank, Orange Money. Aceste lansari sunt asteptate in cursul urmatoarelor doua luni.

Sursa – https://www.nocash.info.ro/apple-pay-prin-unicredit-bank-romania-in-curand/


→ Tranzacție: Grupul Neogen intră pe o nouă nișă și cumpără acțiuni Sailo.com, un marketplace pentru ambarcațiuni

Grupul Neogen, controlat de Cătălin Fusu, a achiziționat 9,4% din acțiunile Sailo.com, un marketplace prin care pot fi închiriate ambarcațiuni din circa 100 de țări din America de Nord, America de Sud, Europa și Asia. Capitalizarea post investiție se ridică la 9 milioane de dolari.

Sursa – https://www.profit.ro/insider/auto-transporturi/tranzactie-grupul-neogen-intra-pe-o-noua-nisa-si-cumpara-actiuni-sailo-com-un-marketplace-pentru-ambarcatiuni-19032107


INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu 1001cosmetice.ro

Din 2011, 1001cosmetice.ro vinde pe Internet parfumuri, produse pentru ingrijirea tenului, corpului, parului, unghiilor, copiilor, produse de igiena orala, pentru curatenie si produse bio. Horatiu si Ramona Bodea, fondatori 1001cosmetice.ro, au povestit cum si-au inceput afacerea de familie, de ce li se pare atat de importanta eficentizarea timpilor de procesare a comenzilor, cati angajati au si ce planuri de viitor pun la cale.

Sursa – https://ecompedia.ro/interviu-ecompedia-stat-de-vorba-cu-1001cosmetice-ro/

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.