VTEX implementează noua platformă online a Meli Melo, proiect-pilot Visa de plată în rate în magazinele fizice & online, ANPC discută cu principalii jucători din retailul românesc o serie de schimbări, interconectarea cu CEL.ro devine compatibilă cu eMag Marketplace

 

→ VTEX implementează noua platformă online a Meli Melo și accelerează extinderea internațională a retailerului

VTEX, furnizor global al unei platformei unificate de comerț pentru companii, a anunțat că extinde numărul de clienți din România și adăugă în portofoliu retailerul de bijuterii, accesorii fashion și decorațiuni Meli Melo. Noul website al Meli Melo, ce încorporează platforma unificată de ecommerce VTEX, va deveni operațional la începutul lunii septembrie.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retail/vtex-implementeaza-noua-platforma-online-a-meli-melo-si-accelereaza-extinderea-internationala-a-retailerului-19100748


→ Romania: proiect-pilot Visa de plata in rate, in magazinele fizice&online

Visa anunta intr-un comunicat de presa ca „detinatorii de carduri Visa din Romania vor fi primii din Europa care vor beneficia de noua solutie oferita de Visa institutiilor financiare si comerciantilor”: plata in rate, cu un card de credit, la cumparaturile in magazinele fizice sau virtuale. Detinatorii de carduri isi pot alege numarul de rate direct la casa sau in momentul finalizarii checkout-ului comenzii online.

Sursa – https://ecompedia.ro/romania-proiect-pilot-visa-de-plata-rate-magazinele-fiziceonline/


→ Schimbări pregătite în comerțul online și offline – noi termene de livrare a comenzilor și înlocuire a produselor defecte

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor discută cu principalii jucători din retailul românesc, ca Altex, Cel.ro, Flanco, o serie de schimbări, vizând un nou termen de livrare a comenzilor și de înlocuire a produselor defecte în anumite situații, pentru o practică unitară la nivel national in probleme care privesc toți jucătorii din sectorul comerțului online.
Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retail/schimbari-pregatite-in-comertul-online-si-offline-noi-termene-de-livrare-a-comenzilor-si-de-inlocuire-a-produselor-defecte-19094654


→ Interconectarea cu CEL.ro devine compatibila cu eMag Marketplace

Platforma Cel.ro Marketplace evolueaza: din dorinta de a veni in sprijinul celor care au deja interconectari dezvoltate cu celelalte platforme de tip marketplace si vor sa-si largeasca publicul carora li se adreseaza cu inca 100.000 de potentiali clienti zilnic, Cel.ro a realizat o traducere a propriului API in cel al eMag Marketplace, anunta compania, intr-un comunicat de presa.

Sursa – https://ecompedia.ro/interconectarea-cu-cel-ro-devine-compatibila-cu-emag-marketplace/


→ ALTEX a iesit de pe marketplace-ul eMag, din cauza comisioanelor

„Am luat decizia de a parasi platforma marketplace eMag deoarece, in acest moment, cresterea comisioanelor ne face imposibila respectarea promisiunii de «cel mai mic pret din Romania», o promisiune pentru tinerea careia toti angajatii ALTEX depun constant eforturi, pentru optimizarea costurilor prin excelenta in operatiuni si investitii inteligente care cresc eficienta”, a explicat Florin David, Director E-commerce ALTEX Romania.

Sursa – https://ecompedia.ro/altex-iesit-de-pe-marketplace-ul-emag-din-cauza-comisioanelor/


→ eMAG, replica catre Altex: Nu am ajuns la un acord de ajustare a comisioanelor

Dupa ce Altex a criticat eMAG, acesta a transmis o replica in care a subliniat ca nu au ajuns la un acord de ajustare a comisioanelor cu Altex. “In aprilie am inceput un proces de ajustare a comisioanelor, iar cu Altex nu am ajuns la un acord. Le multumim pentru parteneriat, apreciem contributia si ii asteptam oricand inapoi in eMAG Marketplace,” a declarat Florin Filote, director eMAG Marketplace.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/eCommerce/243823/emag-replica-catre-altex-nu-am-ajuns-la-un-acord-de-ajustare-a-comisioanelor.html


→ Banca Transilvania: peste 50.000 de carduri inscrise in Apple Pay din iunie

„Intr-o lume tot mai digitala, clientii interactioneaza diferit cu banca, avand la dispozitie posibilitati pe care nu ni le imaginam acum cativa ani. Toate produsele si serviciile de baza BT sunt transformate in solutii digitale. In-house sunt implicate echipe din digital, retail, IMM, IT, precum si colegi din sucursale si agentii”, transmite Mariana Chindris, Director Executiv Transformare Digitala, Banca Transilvania.

Sursa – https://ecompedia.ro/bancatransilvania-peste-50-000-de-carduri-inscrise-apple-pay-din-iunie/


→ Vitacom Electronics continuă trendul ascendent din ultimii ani: cifra de afaceri pentru semestrul I din 2019 depășește 25 milioane de lei

Vitacom Electronics, unul dintre cei mai importanți electro- retaileri din România, anunță creșterea cifrei de afaceri pentru prima jumătate a anului 2019. A depășit astfel nivelul de 25 milioane de lei, urmând trendul ascendent din ultimii ani. La baza creșterii vânzărilor Vitacom Electronics stă adaptarea la piață, acesta fiind cel mai important aspect în domeniul electronicelor. Trendul momentului pe această piață este dat de produsele smart living, trend pe care compania l-a adoptat rapid. Faptul că multe branduri de furnizori au introdus gama de produse smart living este apreciat de către clienți, care sunt mai mult decât interesați să încerce astfel de produse sau produse pe care le cunosc deja, dar care vin la pachet cu funcții suplimentare inteligente.

Sursa – https://ecomnews.ro/2019/08/21/vitacom-electronics-continua-trendul-ascendent-din-ultimii-ani-cifra-de-afaceri-pentru-semestrul-i-din-2019-depaseste-25-milioane-de-lei/


→ Tesla intră în România

Producătorul de mașini electrice Tesla a anunțat extinderea în Europa Centrală și de Est, inclusiv în România, românii putând plasa de acum comenzi pe site-ul companiei. Românii vor putea astfel comanda online, conform datelor analizate de Profit.ro, oricare dintre cele modele Tesla: Model S, Model X și Model 3. Pe lângă România, comenzile online vor fi disponibile în alte trei state din regiune: Polonia, Ungaria și Slovenia.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/foto-oficial-tesla-intra-in-romania-19095957


→ Retailerul online elefant.ro anunță majorarea capitalului social

“Majorarea de capital era planificată pentru a doua parte a acestui exercițiu fiscal, iar participarea tuturor acționarilor demonstrează încă o dată încrederea și determinarea întregii echipe de a asigura dezvoltarea companiei în următoare perioadă“, spune Sergiu Chircă, CEO elefant.ro.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retail/retailerul-online-elefant-ro-anunta-majorarea-capitalului-social-19096696


→ Studiu Glami.ro: Romania, printre tarile cu cea mai mica rata de retur & respingere in comertul online

Astfel, atunci cand au fost intrebati daca au intentia de a returna produsele de imbracaminte comandate, 85% dintre romani au raspuns ca nu ar cumpara anumite produse online doar ca sa le returneze dupa un timp, 50% dintre romani nu ar returna produse comandate din cauza marimii gresite si 77% dintre ei nu ar comanda acelasi produs in doua marimi diferite.

Sursa – https://www.wall-street.ro/special/retailarena/243858/studiu-glami-ro-romania-printre-tarile-cu-cea-mai-mica-rata-de-retur-respingere-in-comertul-online.html


→ eMag ajunge pe bursa de la Amsterdam

Fondul de investiţii sud-african Naspers, cu o capitalizare de circa 97 de miliarde de dolari şi care în România controlează eMag, cel mai mare retailer din online, dar şi alte companii precum Fashion Days, OLX, Autovit, PayU, a primit aprobarea acţionarilor pentru listarea unor active cu operaţiuni în social media şi e-commerce, la bursa din Amsterdam pe 11 septembrie, potrivit Bloomberg.

Sursa – https://www.zf.ro/burse-fonduri-mutuale/emag-ajunge-pe-bursa-de-la-amsterdam-sud-africanii-de-la-naspers-cei-care-controleaza-cel-mai-mare-retailer-online-din-romania-au-aprobarea-actionarilor-pentru-listarea-unor-operatiuni-in-septembrie-18321344


→ Peste 200 de participanţi, aşteptaţi la Google Retail Academy pentru a învăţa cum să îşi crească vânzările

Google organizează la Bucureşti unul dintre cele mai mari eveniemente dedicate antreprenorilor din retail, Retail Academy, prin care îşi propune să îi pregătească pe comercianți pentru cea mai „intensă” perioadă a retailului: Black Friday și Crăciun. Scopul evenimentului este să inspire companiile să creeze strategii de succes și să le aplice cât mai rapid.

Sursa – https://www.startupcafe.ro/marketing/google-retail-academy-crestere-vanzari-black-fiday.htm


→ iProspect aduce în România Uberall, soluția inovativă pentru marketing prin localizare

iProspect este singura agenție din Romania care oferă Uberall, soluția pentru marketing prin localizare, dedicată în special brandurilor de top și businessurilor cu mai multe puncte de vânzare. În plus față de managementul eficient al acestora, Uberall are impact pozitiv în “Local SEO” și permite firmelor să iasă în evidență atunci când consumatorii caută online produse și servicii locale.

Sursa – https://www.iqads.ro/articol/47472/iprospect-aduce-in-romania-uberall-solutia-inovativa-pentru-marketing-prin


→ Complexul comercial Expo Market Doraly din Afumați, scos la vânzare cu peste 100 milioane euro

Complexul comercial Expo Market Doraly din Afumați, împărțit egal de omul de afaceri Gheorghe Iaciu și grupul financiar HSBC, unul dintre cele mai mari din lume, a fost scos la vânzare cu peste 100 de milioane de euro, potrivit unor surse din piața imobiliară. Din planul de expansiune face parte și platforma online dolary.ro, lansată în mai 2018.

Sursa – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/real-estate-constructii/exclusiv-complexul-comercial-expo-market-doraly-din-afumati-detinut-de-gheorghe-iaciu-si-unul-dintre-cele-mai-mari-grupuri-financiare-din-lume-scos-la-vanzare-cu-peste-100-milioane-euro-19094629


→ Cum pleaca romanul in vacanta si care sunt cele mai populare destinatii

Studiul iAgency arata ca cea mai cautata expresie din semantica turismului este: „vacante + [anul]”. Tendinta relevata de analiza indica o schimbare a comportamentului romanilor cand vine vorba de modul in care se informeaza. Astfel, in perioada ianuarie 2018 – iulie 2018 au fost 122.400 de cautari pentru „vacante 2018”. In aceeasi perioada din 2019, 117.800 de cautari pentru „vacante 2019” – o scadere de aproximativ 4%.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/Turism/243940/cum-pleaca-romanul-in-vacanta-si-care-sunt-cele-mai-populare-destinatii.html


→ Bolt intră pe piața livrărilor de mâncare din Europa. Compania intenționează să intre în România și cu serviciul de livrare de mâncare, concurând Uber și pe această nișă

În primăvară, cofondatorul Bolt, Martin Villig, a declarat că intenționează să intre în România și cu serviciul de livrare de mâncare. La acel moment, intrarea pe piața locală era condiționată de rezolvarea problemelor legislative, normele în domeniu fiind însă între timp clarificate.

Sursa – https://www.profit.ro/insider/companii/bolt-fosta-taxify-intra-pe-piata-livrarilor-de-mancare-din-europa-compania-intentioneaza-sa-intre-in-romania-si-cu-serviciul-de-livrare-de-mancare-concurand-uber-si-pe-aceasta-nisa-19092640


→ Romanii si bulgarii, pe ultimele locuri in UE la rezervarea online a vacantelor

Jumatate dintre utilizatorii de Internet din Uniunea Europeana si-au rezervat online locurile de cazare sau calatoriile in 2017, pe ultimele locuri fiind bulgarii si romanii in cazul carora doar 17%, respectiv 18%, dintre utilizatorii de Internet si-au rezervat vacantele via Internet, potrivit Eurostat.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/Turism/243884/romanii-si-bulgarii-pe-ultimele-locuri-in-ue-la-rezervarea-online-a-vacantelor.html


→ Tremend si Mastercard incheie o alianta strategica pentru digitalizarea sectorului de plati

Tremend Software Consulting a incheiat un parteneriat strategic cu Mastercard Romania pentru accelerarea implementarii, in sistemul financiar-bancar, a reglementarilor europene si globale, dar si a noilor functionalitati din zona platilor digitale bazate pe tehnologiile actuale.

Sursa – https://www.wall-street.ro/articol/Finante-Banci/244122/tremend-si-mastercard-incheie-o-alianta-strategica-pentru-digitalizarea-sectorului-de-plati.html


→ IT Genetics, furnizor de soluții hardware și software pe piața DC/POS, anunță afaceri în urcare

Rezultatele financiare ale IT Genetics au crescut datorită menținerii unor parteneriate strategice și a dublării numărului de clienți activi la aproximativ 3.200 de companii. Per total, mai mult de 85% din cifra de afaceri a fost generat de proiectele și parteneriatele încheiate cu companiile client, iar restul de vânzările online care au crescut cu peste 20%.

Sursa – https://www.profit.ro/insider/it-c/it-genetics-furnizor-de-solutii-hardware-si-software-pe-piata-dc-pos-anunta-afaceri-in-urcare-19097334


→ Marina Popescu, Floria.ro: Am livrat comenzi online în valoare de 30 mil. lei în 9 ani de activitate. „Peste 100.000 de clienţi au comandat cel puţin o dată pe Floria.ro în cei nouă ani de la lansare.“

„Anii cu cea mai spectaculoasă dinamică au fost cei de început, când creşterile anuale erau peste 50%. În ultimii 3 ani am vizat o creştere constantă de 20% de la an la an. Obiectivul este să asigurăm men­ţinerea poziţiei de lider de piaţă “, a declarat directorul general al Floria.ro.

Sursa – https://www.zf.ro/business-hi-tech/marina-popescu-floria-ro-am-livrat-comenzi-online-in-valoare-de-30-mil-lei-in-9-ani-de-activitate-peste-100-000-de-clienti-au-comandat-cel-putin-o-data-pe-floria-ro-in-cei-noua-ani-de-la-lansare-18299622


→ Alin Tapalagă, Porsche Inter Auto: Vânzările de maşini se vor muta treptat în online

„Ne uităm la comerţul online cu automobile ca o acţiune a Porsche Inter Auto valabilă pentru toate mărcile comercializate de noi. Spre exemplu pentru noul Volkswagen ID.3 se pot înregistra comenzi online cu plata unui avans, însă aici vorbim de un sistem al producătorului. Per total vedem că mediul online poate genera venituri“, a spus Alin Tapalagă.

Sursa – https://www.zf.ro/companii/alin-tapalaga-porsche-inter-auto-vanzarile-de-masini-se-vor-muta-treptat-in-online-pana-acum-au-fost-tentative-dar-operatiunile-vor-accelera-18299498


→ Proiect: taxiurile din Cluj, obligate sa aiba GPS si POS pentru plata cu cardul, de anul viitor

Reprezentanții Primăriei Cluj-Napoca au declarat că, pe lângă GPS și dispozitiv de plată prin intermediul cardului, autoturismele care vor fi folosite pentru activitatea de taximetrie vor trebui să aibă cel puțin motoare Euro V, cu grad redus de poluare.

Sursa – https://nocash.ro/proiect-taxiurile-din-cluj-obligate-sa-aiba-gps-si-pos-pentru-plata-cu-cardul-de-anul-viitor/


→ Primul credit 100% online by George

„Produsul este momentan în beta testing și va fi disponibil, în curând, în aplicația George, atât varianta de mobil, cât și desktop”, precizeaza banca. Creditul 100% online va oferi posibilitatea oricărui client să aleagă între o linie de finanțare pentru nevoi personale sau una pentru refinanțarea unui alt împrumut, pentru o perioadă de până la 5 ani. Documentele se semnează electronic, iar banii vor ajunge în cont în doar câteva minute.

Sursa – https://nocash.ro/primul-credit-100-online-by-george/


→ BT si McDonald’s lanseaza cutiile de donatii contactless

Fundația pentru Copii Ronald McDonald este cel mai nou beneficiar al inițiativei lansate anul trecut de Banca Transilvania, Donații contactless prin POS-uri dedicate. „Cutiile de donații contactless vor fi amplasate în 10 restaurante McDonald’s din București și din țară, iar de luna viitoare ele vor fi atât în sucursalele Băncii Transilvania, cât și în locații partenere, care vor fi comunicate ulterior”, potrivit comunicatului de presa.

Sursa – https://nocash.ro/bt-si-mcdonalds-lanseaza-cutiile-de-donatii-contactless/


→ Andrei Georgescu, White Image: E-mailul este pe locul 2 sau 3 în topul vânzărilor generate de diferite instrumente de marketing

„Acum o rată bună de deschidere a mesajelor de e-mail este undeva în jur de 10%, dar sunt industrii în care media aceasta sare spre 25-30%, iar aici este vorba despre busi­nes­su­rile care au o conexiune offline (interacţionează astfel cu clienţii)“, declară Andrei Georgescu, co-fondator White Image.

Sursa – https://www.zf.ro/business-hi-tech/zf-live-andrei-georgescu-white-image-e-mailul-locul-2-3-topul-vanzarilor-generate-diferite-instrumente-marketing-rata-buna-deschidere-mesajele-transmise-e-mail-10-total-18331283


→ Cum vrea Raiffeisen Bank să îşi promoveze noua aplicaţie Smart Mobile: Le oferă clienţilor o oră pe zi de schimb valutar la cursul BNR prin intermediul platformei

În noile aplicaţii de mobile şi internet banking, Smart Mobile şi Raiffeisen Online, clienţii Raiffeisen Bank pot face schimburi valutare leu-euro sau euro-leu la cursul BNR valabil la data efectuării schimbului, pentru o oră, de la 10.00 la 11.00, de luni până vineri. În acest „Smart Hour” se pot schimba până la 1.500 euro pe zi.

Sursa – https://www.zf.ro/banci-si-asigurari/cum-vrea-raiffeisen-bank-sa-isi-promoveze-noua-aplicatie-smart-mobile-le-ofera-clientilor-o-ora-pe-zi-de-schimb-valutar-la-cursul-bnr-prin-intermediul-platformei-18329958


→ Twispay: Primul procesator de servicii de plata din Romania care proceseaza si deconteaza tranzactiile in monedele GBP, USD, SEK, DKK, CHF

„Capital Financial Services, instituție emitentă de monedă electronică, licențiată de BNR să presteze servicii de acceptare a operațiunilor de plată cu carduri, își propune ca în viitorul apropiat să le ofere suplimentar actualilor și potențialilor clienți procesarea și decontarea tranzacțiilor și în HUF și PLN.”, potrivit comunicatului de presa al companiei.

Sursa – https://nocash.ro/twispay-primul-procesator-de-servicii-de-plata-din-romania-care-proceseaza-si-deconteaza-tranzactiile-in-monedele-gbp-usd-sek-dkk-chf/


→ INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu BioAleea.ro

Bioaleea.ro a aparut in 2013 si vinde online alimente, cosmetice, detergent si produse pentru copii si gravide bio. Ioana Galiceanu, Managing Partner bioaleea.ro, a povestit cum a inceput aceasta afacere online sanatoasa (inspirata de o nevoie personala), de ce bariere s-a lovit la inceput de drum, cat de mare a fost investitia initiala, cum sta la capitolul „relatia cu firmele de curierat” si ce planuri de viitor are in mediul virtual.

Sursa – https://ecompedia.ro/interviu-ecompedia-stat-de-vorba-cu-bioaleea-ro/


→ Retailerul germanelectronics.ro şi-a diminuat businessul cu 16% în 2018

German Electronics SRL, a înregistrat în 2018 o cifră de afaceri netă de 3,2 milioane lei, în scădere cu circa 16% faţă de 2017, când veniturile nete totale s-au situat la 3,8 milioane lei. Compania a reuşit însă să obţină un profit net de 14.000 de lei în 2018 după ce în anul anterior raportase o pierdere de 132.000 lei. În medie, magazinul online a avut 7 angajaţi în 2018, cu 3 mai puţini decât în 2017.

Sursa – https://www.zf.ro/business-hi-tech/retailerul-germanelectronics-ro-si-a-diminuat-businessul-cu-16-in-2018-18304888


→ INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Biscuit.ro

Biscuit.ro are website din 2009, a povestitAdriana Sohodoleanu, Fondator Biscuit.ro. Site-ul a fost updatat constant, iar magazinul online „a existat, intr-o prima faza, din 2011 pana prin 2016”, dar clientii preferau sa omande telefonic, nu online. Varianta actuala de magazin online este functionala din mai 2019. Fondatoarea site-ului povesteste de ce s-a apucat de realizat bunatati artizanale si de ce nu va participa niciodata la Black Friday.

Sursa – https://ecompedia.ro/interviu-ecompedia-stat-de-vorba-cu-biscuit-ro/

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.