Este sau nu periculoasă vânzarea în platformele de tip marketplace fără un minim de cunostințe sau experiență?

“Listarea pe marketplace crește vânzările magazinelor online dar oare cu profitabilitatea cum stăm?” intreaba Ioan Dumitru

Mesajul acestui articol nu este de a descuraja vânzarea in acest tip de platformă, ci cât de important este să fi profitabil pe tot parcursul prezenței tale intr-o astfel de platformă.

Marketplace-ul este platforma online (website) unde comercianți din unul sau mai multe domenii își vând produsele și/sau serviciile către utilizatorii platformei.

La o simplă căutare găsim foarte multe articole despre avantajele vânzări intr-o astfel de platformă de tip marketplace, usurința prin care te poți lista mai nou si creșteriile semnificative de vânzare pe care le poți avea intr-un timp foarte scurt. Mai puțin subliniate sunt dezavantajele sau mai bine spus riscuriile unei vânzari haotice sau mai puțin controlate.

Avantajele vânzărilor prin marketplace-uri le stim deja si depind foarte mult de natura produselor comercializate.

Creșterea vânzărilor prin accesarea de noi potențiali clienți, creșterea vizibilității brandului , creșterea încrederii cumpărătorilor – încrederea pe care clienții o au în brandul marketplace-ului se transferă și catre comerciant , scăderea costurilor de marketing – prin reclamă făcută de marketplace, încadrarea în promoții organizate sau oferirea de discounturi , sistem de plăți avansat ce poate include plata online cu cardul, plata cu cardul în rate la costuri mai reduse sunt câteva dintre avantajele importante pe care o astfel de platformă ți le oferă.

Care sunt dezavantajele vânzărilor prin marketplace ?

Cele mai subliniate dezavantaje raportate de vendori după listarea în marketplace sunt :

marja de profit redusă

– pentru produsele cu vanzări ridicate crește riscul pierderii primei poziții în favoarea unor competitori mai puternici

– necorelare prețurilor in functie de comisioanele practicate de marketplace vs. platorma proprie

– încheierea de contracte de curierat cu companiile preferate de marketplace

necesitatea ajustării prețurilor comparativ cu prețurile concurenților

- respectarea restricțiilor impuse – poate fi vorba de acordarea de garanții, furnizarea unui cod de produs, rapiditatea livrării, penalizări pentru redirecționarea clienților către alte canale de vânzare, etc.

prezența aceluiași produs la mai multi vânzători

– pentru segmente cu vânzări ridicate crește riscul pierderii furnizorilor în favoarea unor competitori mai puternici

– este posibil ca din punct de vedere SEO și al rezultatelor de căutare produsele vândute în marketplace să surclaseze produsele din magazinul propriu

– produsele comparabile sunt supuse unei mari concurențe și presiuni asupra prețurilor

Este timpul să calculăm.

Există platforme care operează cu o taxă lunară fixă și altele care percep un comision pentru fiecare vânzare. Luați în considerare aceste cheltuieli pentru a vedea dacă este timpul să pariați pe acest nou canal de vânzări sau dacă este mai bine să așteptați. Dacă pariați pe cheltuieli fixe, obiectivul dvs. este să vindeți un volum mare, astfel încât să fie profitabil. Dacă preferați să optați pentru opțiunea de comision la vânzare, trebuie să calculați profitabilitatea produselor dvs. și să evaluați dacă calculul final generează beneficiile pe care le căutați.

Clienții sunt ai platformei respective , nu ai dumneavoastră.

Aceasta este realitatea. Imaginea dvs. este neclară, deoarece, deși vă cumpără produsele, le cumpără de pe platforma altcuiva. Dacă aveți o strategie de marketing în care brandul este foarte exclusiv și important, s-ar putea să nu vă intereseze să aveți prezență pe aceste platforme. Dar dacă este vorba despre vânzare și cu atât mai mult cu atât mai bine, cu siguranță această problemă va rămâne în fundal.

O altă problemă de luat în considerare este că baza de date a clientului va aparține platformei .

Dacă nu aveți un brand bine definit, iar produsul dvs. sau un produs foarte similar este oferit și de o altă companie pe aceeași piață, concurența va fi mai dură. Având în vedere acest lucru, cum lucrați? Răspunsul evident este să fii mai competitiv în calitate și / sau preț. Dar asta nu este totul, puteți câștiga și această bătălie oferind documentare cat mai complexă a produselor comercializate, informațiile pe care clientul trebuie să le cunoască înainte de cumpărare: imagini bune, cu standardele de calitate necesare care arată produsul și ajutându-l pe utilizator să își imagineze cum folosește și ține produsul dvs. în mâinile lor se va simți ca.

“Pentru că se apropie “Black Friday 2019″ sunt curios cu cât vor reduce platformele comisionul in ziua respectivă pentru ca si vendorii să poată oferi prețuri de nerefuzat .”

– Ioan Dumitru

Autor: Ioan Dumitru
Co-Founder & Managing Partner at VagAuto.ro

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.